Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

0 ture

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CasperR

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 0 ture
    Sendt: 10 Nov 2012 kl. 17:47
Hey

Ville høre om i havde nogle tips til fluefiskeri i p&t, syntes efterhånden det er blevet til 5+ ture uden at få en fisk på land. Har været ude i simons, men hver gang jeg er derude så er der altid dødt, og de eneste som engang imellem får en fisk på land er powerbait fiskerne. 
Har været nede og købe "sikre" fluer for at se om det ændrede noget. 
Bruger en intermediate #6 
Så forslag modtages gerne :)

/Casper 
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 17:59
www.flies.bigbig.com
Spørg efter den idiotsikre i grøn. Den har givet mig rigtig mange fisk. udover er jeg pænt begejstret for montanaer. Fiskene er i mange tilfælde lige så begejstret som jeg er.
K&B
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 18:04
Olivengrøn græshoppe fisket meget langsomt på eller lige under overfladen
HAPS HAPS HAPS
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 18:47
Troede ikke at man kunne få en nul-tur hos Simons
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 19:14
Først og fremmest skal du få fisket i den del af vandsøjlen, hvor fiskene opholder sig, særligt dem der vil bide.
Hvis Bait-fiskerne tager alle deres fisk 1-2 meter nede, er det nok i samme område du skal placere din flue.
Jeg vil anbefale dig at montere en fastsink polyleader, så kommer du ned hvor fiskene bor.
Desuden er Herning Fluen, Montana og Nobler nok det rigtige... Hvis du er i tvivl, så tag ALTID en sort flueSmile

Man kan sagtens undgå at fange det mindste, dét sker også for undertegnede.

Alternativet til at anvende en synkespids er, at du fisker med langt og tyndt forfang, og bruger en virkelig tung flue.
Det er bare tit noget bøvl.
Forøvrigt er det noget mere effektivt at fiske på skrå langs kanterne, end at lege kastekonkurrence.
Til top
Casper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CasperR

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2012 kl. 22:02
Lyder som om det er noget der må prøves. Kunne en #5 sink tip gå an? Og så en montana?
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 08:06
Hej Casper,

Det er svært at svare på.

Der er jo 3 faktorer der er afgørende :

- fluens vægt.
- sink tippens synkehastighed.
- hastigheden i dit indtag af linen.

Jeg vil anbefale dig at finde en hardcore P&T fluefisker, og få ham til at guide dig.
Der findes ikke rigtig vise sten på det område, da fiskene reagerer forskelligt fra dag til dag. En meget dyb sø, kræver mange flere teknikker, end de mere lavvandede.

Hvis du ikke har den helt store erfaring med flue i P&T, kan det være der er søer som er lettere at gå til end min.

Send mig en mail, så ser jeg om jeg kan hjælpe dig igang.
Til top
Casper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CasperR

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 00:18
Endte med at tage til ørsted istedet, da den ene sø er nemmere at gå til imo. 
Forhørte mig med bait fiskerne da jeg kom, og de fangede på sort bait fisket langsomt. 
Det resulterede i at jeg fangede en enkelt på en stor sort med hvid hale. 
Så det er da en start, og et dejligt afbræk fra de mange timer uden at mærke noget. Det næste må være indkøb af forfang og nogle flere sorte fluer. :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum