Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Revnet ferrule

 Besvar Besvar
Forfatter
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Revnet ferrule
    Sendt: 10 Dec 2012 kl. 12:40
Hej.
 
Jeg er kommet i den uheldige situation, at en han-ferrule på en Scierra XDA fluestang er revnet for mig. Det drejer sig om en langsgående/gennemgående, ca 5 cm lang revne. Der er ikke flækket noget af / mangler intet materiale. Endeproppen i delen er gået løs og kan pilles ud.
 
Stangen er af ældre dato - købt brug, men er i fin stand ellers - men p.g.a. alderen tror jeg ikke Scierra dækker noget mere Cry
 
Såå...er den nogen, der har et input til reparation af sådan en skade?
 
Mvh
 
Mads
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2012 kl. 12:56
Hej Mads,
 
Som udgangspunkt vil jeg mene, at den kan reddes. Jeg ville gøre to ting:
 
Lægge en indvendig forstærkning ved at finde en stump gammel klinge, der kan skubbes op fra den nederste del af sektionen. Proppen i samlingen skal naturligvis ud, så forstærkningen når helt ud til spidsen af sektionen. Det er for så vidt efter samme teknik, som når man laver en spigot-ferulle - denne skal så blot være en forstærkning, og ikke en samling. Det skal være præcist, og der skal limes grundigt. Stumpen saves af, så den ikke stikker ud i forhold til klingen. Man kunne godt forsøge at bruge et stump rør kulfiberrør, men ellers er det stærkeste helt sikkert en stump massiv glasfiber som på de gamle spigotter.
 
Dernæst ville jeg lægge en stram bevikling neden for revnen - og naturligvis så langt nede, at det ikke ødelægger muligheden for at samle stangen igen...
 
Claus
 
 
 


Redigeret af Claus Bech-Petersen - 10 Dec 2012 kl. 12:57
Til top
jens egebro Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klabaudermanden

Tilmeldt:: 21 Mar 2008
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klabaudermanden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2012 kl. 13:54
Hej,
Jeg har et tip; - jeg har lige fået repareret en Splitcane med ferrulle problemer her: http://jensenfinn.dk/
-super service, yderst rimelig pris, en omhyggelig mand med øje for detaljer.
skriv en besked på hans "kontakt" -så kommer du i dialog..
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres