Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

håndtag på lamson

 Besvar Besvar
Forfatter
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: håndtag på lamson
    Sendt: 27 Feb 2013 kl. 10:46
har 5 hjul (vanquish og force) hvor håndtaget har sat sig fast. det har faktisk været et problem fra starten. HAR prøvet at skylle og smøre men det hjælper ikke spor. har andre samme udfordringer? og hvad er løsningen????
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2013 kl. 11:11
På hjul som f.eks. gamle Hardy hjul, hvor jeg ikke umiddelbart kan få håndtaget af, har jeg løsnet håndtag, som har sat sig fast, ved at tage spolen af, og give håndtaget noget WD-40. Derefter holder jeg i håndtaget, holder spolen vandret og roterer spolen om håndtaget ved at "slynge" spolen rundt med samme hånd som har fat i håndtaget (håber at det giver mening). Nogle gange må proceduren gentages et par gange.

/Christian

Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2013 kl. 11:46
takker. men tror spolen er for let til at skabe det  moment du slynger med. prøver lige...
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2013 kl. 14:22
Hej Niels
 
Jeg havde samme problem, så jeg skiftede til Okuma SLV og har ingen problemmer sidenLOL
 
Gas, det sker for alle hjul, hvis man ikke skyller efter saltvandsbrug. Der er vist ikke andet end at skrue håndtaget af. Det er ikke klog at dreje for meget på det, da det formentligt vil slide på håndtag, skrue eller selve spolens aluminium. Slides det sidste er der åben for rustangreb...
 
1. april udkommer Danielsson med håndtag, der kører på rullelejer og vandtæt til 100m baseret på ubådsteknologi (ligesom bremsen). Så bliver det aldrig mere nødvendigt at skylle deres hjulLOL  


Redigeret af chan - 27 Feb 2013 kl. 14:23
Til top
Klaus Jepsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kjgizmo Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjgizmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2013 kl. 15:00
Hej Niels

Har også haft oplevet det problem med mit litespeed hjul. Efter samtale med Waterworks, fik jeg at vide at selve håndtaget skulle skrues af spolen, skruen ud af håndtaget og ellers lige prøve og rense igennem der med en vatpind. Saml det hele og kører som smurt siden

Selve skruen der går igennem håndtaget kan også komme ud, men kan godt drille lidt dog.

Ellers skriv til dem og de sender dig et nyt hvis det er helt umuligt.. ;)
------------
Mvh
Klaus Jepsen
Thight Lines
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres