Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cardinal 333. Pris??

 Besvar Besvar
Forfatter
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Cardinal 333. Pris??
    Sendt: 01 Mar 2013 kl. 10:56
Så har jeg lige et spørgsmål til jer der har forstand på samlergrej. Kort fortalt, så har min lillebror der bor og arbejder i Sverige, en kollega. Denne kollega har i sit hus fundet et Abu cardinal 333 der ligger ubrugt, i sin originale kasse og med original brugsanvisning. Det har aldrig set vand eller været brugt og det hele ser ud til at være mint condition. H ad er sådan et hjul værd??
Håber nogen kan hjælpe med et bud på en pris.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 11:15
Prøv at følge med på denne svenske auktionsside, hvor der handles meget ABU grej.
 
Din rulle 333 var den skrabede udgave af det engang meget populære ABU 444.
Hvad det kan indbringe, aner jeg ikke. Men med originalindpakning og instruktionsbog er det i top.
 
Samme hjemmeside er nok stedet, hvor du bedst kan handle hjulet.
mvh
kjeld
 
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 11:16
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 11:20
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 11:21
Det blev lidt stort det billede! 😄 Men så kan man da se hvor fint det er!
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 11:22
Kjeld, jeg prøver at kigge derinde. Tak for svar! Andre må også gerne byde ind med en pris ide.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 12:47
200-400 kr på en god dag over 400 kr
 
Og det er ikke et cardinal hjul Smile


Redigeret af Kevin rostrup - 01 Mar 2013 kl. 12:47
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 14:43
Hej Rene.
 
Prisen på det ABU 333, kan godt gå hen og blive lidt højere, da det ser ud til at være et af de tidlige.
 
Kig i hjulfoden. Der står et 6 cifret nummer. Mit gæt er at de sidste 4 er 6700,
så er det et af de første. Er det tilfældet og er hjulet 100 % som nyt, så vil jeg gerne bytte med for 800 kroner nyt fiskegrej efter frit valg. Med byttekvittering selvfølgelig.
 
Mvh
Carsten Faber
Hvidovre Sport
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 16:20
Der står vist i brugsanvisningen at det er fra 56? Tror ikke grej er en mulighed da ejeren ikke fisker. Men måske jeg kan finde ud af noget.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 16:33
1956 er den ikke fra for så havde den heddet abu 222,men fra 1967 og fremad er den fra.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 16:41
Kevin 222 og 333 har absolut intet med hinanden at gøre det er 2 forskellige hjul
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 16:46
1st versionen havde vistnok hammerlak,2 versionen havde hvidt rotorhus ,3 versionen har ikke svængsta i navnepladen men kun ABU 333,der er også lavet varianter mellem dem hvilket jeg tror det er sådan en du har,der kan prisen nemt snige sig op til de 2000 kr hvis du vælger at sælge den på ebay
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 16:49
Citat: pip_ser

Kevin 222 og 333 har absolut intet med hinanden at gøre det er 2 forskellige hjul
 
Det var også det jeg mente på min specielle måde,at hvis hjulet var fra 1956 så var der ingen chance for at det var ABU 333 men så havde det været en ABU 222 da det hjul er fra 1956 (1 versionen)
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 17:16
 333 findes i rød og gul og blå
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 17:17
Kevin, har du set billedet jeg har lagt op? Det blev ret stort men så kan man også se hvor fin stand det er i. Og foreløbig tak for de fine kommentarer!!
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 18:19
Hejsan: Enig med John, men over til til de altid problematiske priser. Fordi det er mint-boxed, kommer det ofte op i en lidt anden prisklasse. På tradera kan man engang imellem opleve nogle "helt vilde priser" for denne type grej.
Problemet er bare her, at der er produceret bogstaveligt taget 100.000 eksemplarer også mange samlere vil der aldrig blive. Med så mange producerede hjul, vil antallet af eksisterende mint-boxed hjul også stige ligefremt, så sjældnere men ikke unikt.
Jeg ville blive overrasket hvis hjulet ville blive solgt, på tradera, for mere end 600 til 700sek. Til sammenligning kan et gennemsnitligt brugt, 100% i orden med lidt små ridser opnå måske en hundrede kroner, mellem samlere. Det er prisen og den ændrer sig nok ikke meget, selv om det hører til blandt de ekstrem holdbare, tredive år er som regel ingen alder for disse og 444éren. Reservedele er der stadigt mange af, så her er der heller ikke noget problem, i modsætning til de moderne kinesiske hjul der koster en bondegård, bliver slidt op på et par år og uden reservedele.
Så hvis junior skal have noget solidt, holbart og billigt, så - -
 
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 18:20
Citat: pip_ser

 333 findes i rød og gul og blå
Så er vi ude i varianterne hva' John.
 
Men med de farver havde de ikke været i æske. De blev solgt som sæt med stang  produceret til en svensk supermarkedskæde.
 
Vi ses vel næste weekend :-)
 
Peter
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 18:21
Det er nemlig rigtigt til Åhlen og Holm
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 18:24
Glemte lige at sige vi ses peter og steen
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 18:31
Delvist korrekt, Ålhen og Holm solgte mig bekendt kun det gule. Det røde blev solgt af Tysklinds :-)
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 18:34
Ikke hvis du slår det efter jeg har også altid holdt på tysklinds for det røde men er i tvivl Det røde er det mest almindelige. Men sjældne er de uanset hvem der solgte dem
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 19:09
Jeg må ind og læse i bøgerne. Ja sjældne er de dævl'me. Ikke hver dag man finder dem på loppemarkederne :-)
 
 
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 19:35
Thommas Laurell siger den røde er fra brødrene tysklinds
den gule er fra Åhlin og Holm
den blå aner jeg ikke hvor kommer fra, den har jeg kun set på billede
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 20:59
Hej alle.
Den første version er formodentlig fra maj 1967, og der bør stå 056700 i hjulfoden. Den aller tidligste version har et par enkelte unikke kendetegn. Bla er svinget meget tyndere i godset end næste version, og i rotorhuset er der præget et 1 tal, hvilket også er tilfældet med spolen. 
Næste version konmer i july 1967, og har et kraftige sving, og et 2 tal præget i rotorhus og spole. Begge disse modeller har mørkegrønne hjulhus, og grå rotorhus. Begge dele er i hammerlak. Bremseknappen har talinddeling fra 0 til 7.
Næste model kommer i 1970 og her har rotorhuset skiftet farve til cremefarvet, og hjulhuset er nu sort. Hammerlakken er også væk. Bremseseknappen har nu en talinddeling der går fra 0 til 9. Decalen på disse 3 første versioner har alle påskriften ABU Svängsta 333. Denne tredie version kører frem til 1975. 
Sidste version kører fra 1975 til 1980 og har et par enkelte ændringer. Gearingen stiger en smule, mærkaten lyder nu bare ABU 333, og selve grebet på svinget skifter undseende, og bliver lidt riflet i det. 
Omkring 1974/75 bliver der også produceret et hjul med forchromet rotorhus, en uhyre sjælden version, der bla er i de tyske kataloger, og også er afbilledet på sæt i Nap og Nyt. 
Dette skal ikke virke som den eneste sandhed, da ingen formodentlig kender alle detaljer, da der heldigvis for os samlere, jævnligt dukker nye versioner op af div hjul.
Ud over disse modeller, er der naturligvis også de tidligere nævnte i kulørte farver, igen uhyre sjældne " skatte" for os samlere. ( har desværre ingen af disse kulørte selv😞)

Mht prisen, tjaaaa jeg ville blive overrasket over at se det gå for over en tusindlap, og tror mere på mellem 600-1000 skr. Meeeen jeg er blevet overrasket mere end en gang før😊.


Håber at se så mange af jer som muligt næste weekend i Korsør, til vores altid hyggelige samlertræf/auktionsweekend. Alle er velkomne, både medlemmer og ikke medlemmer. Se evt mere på : www.grejsamler.dk 

Mvh og god weekend til alle.
Carsten Faber


Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 23:25
Karsten, tak for godt og sagligt svar!! Jeg ville ønske at jeg kunne få det med til Korsør, men det når jeg desværre ikke.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres