Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

valg af hjul til bombardastang

 Besvar Besvar
Forfatter
claus hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
digeldauer

Tilmeldt:: 23 Apr 2011
Geografisk: glamsbjerg
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér digeldauer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: valg af hjul til bombardastang
    Sendt: 01 Mar 2013 kl. 22:33
Hej Alle

Skal finde et fastspole hjul (shimano) til en 11,3 fod stang 
bruger af nød mit 2500 , men det passer vist ikke helt til 

har en twin power i 2500 , findes der billiger alternativer ?
gider ikke vrøvl med line oplæg derfor shimano Embarrassed
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2013 kl. 22:42
Jeg har også et 2500 twinpower, et stradic Ci4 2500 og et Rarenium Ci4 2500 og sidst nævnte er mit yndlingshjul... Sjovt nok også det billigeste!
 
Jeg kan kun varmt anbefale det, det er smooth som smør og lægger linen perfekt hver gang! Det eneste minus er at det vidst nok ikke kan klare saltvandet ligeså godt som twinpower! dog er det ikke noget jeg har haft problemer med men jeg passer også på mit grejTongue
 
Tjek hjulet ud- det er klasse!!
 
Mvh Daniel
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 02:39
Citat: digeldauer

Hej Alle

Skal finde et fastspole hjul (shimano) til en 11,3 fod stang 
bruger af nød mit 2500 , men det passer vist ikke helt til 

har en twin power i 2500 , findes der billiger alternativer ?
gider ikke vrøvl med line oplæg derfor shimano Embarrassed
 
Hep her af et par billiger løsninger men stadig hjul der holder hvad de lover Wink
 
Shimano Rarenium Ci4 FA 4000 / 1300kr+- med fragt
 
Shimano Stradic Ci4 F 4000 / 1280kr+- med fragt
 
Shimano Aero FA 4000 / 1270kr+- med fragt
 
Shimano Stradic FD 4000 / 1120kr+- med fragt
 
Mallow
 
 
 
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 09:54
Spro Red Arc 10400 
chr
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 10:47
Citat: digeldauer

Hej Alle

Skal finde et fastspole hjul (shimano) til en 11,3 fod stang 
bruger af nød mit 2500 , men det passer vist ikke helt til 

har en twin power i 2500 , findes der billiger alternativer ?
gider ikke vrøvl med line oplæg derfor shimano Embarrassed
Daiwa laver hjul med lige så godt lineoplæg og når der er tale om billigere hjul end Twinpower, så får man nok mere for pengene ved at købe et Daiwa hjul f.eks. Exceler Z 3000:
 
Til top
claus hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
digeldauer

Tilmeldt:: 23 Apr 2011
Geografisk: glamsbjerg
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér digeldauer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2013 kl. 19:08
Super tak for de fine indput 

i mener et str 4000 er sagen 

hvad betyder det endelig med en str klasse , balance i stangen  og hvad mere ?
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2013 kl. 19:13
Ja det er klart vægten og balancen har noget at sige, men du for også mere moment med et større hjul, hjulet skal arbejde knap så meget med at hale de lidt tungere agn ind end hvis hjulet havde været mindre.
 
Mvh Daniel
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2013 kl. 19:38
Vil gerne tilføje at de "nye" CI4 hjul er lettere end andre Shimano hjul i samme størrelse pga af det materiale de er lavet af, som er en blanding af kul og alu. Modellen der hedder 3000 er "tilpasset" os med fletline specielt hjul der har et "S" i navnet, som gør at spolen er smallere end andre da fletlinen jo er meget tynd.

Jeg har valg et Shimano Biomaster SFB3000 som min tro følgesvand ved kysten, og den klarer både små agn større agn og bombarda. Super hjul til pengene...!
Overvejede et CI4 hjul som der efterhånden er en del af men jeg har ikke noget imod de sidste gram som hjulet vejer.

Held og lykke med dit valg
I would rather be fishing :-)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2013 kl. 20:06
Jeg fisker med mit dejlige shimano rarenium ci4 4000 fa super super lækkert hjul som bare kører hammer godt, og som vejer meget lidt og så er det efter min mening det pæneste hjul lige efter stella :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 12:25
Rarenuim Ci4 ville jeg vælge i str. 3000 eller 4000. Det kommer an på temperamentet :-)

Har du kigget i retning af Penns spinnehjul? - Måske de kunne friste.

Tange
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 16:29
Har fra flere hørt problemer med skammer og deres Atlantis, kender en der havde et Atlantis til rek. 3 gange, er der ikke kun shimano i denne verden ? ;)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 16:34
Penn er heller ikke hvad det har været efter de blev opkøbt og udvandet. WFT er det tidligere Penn Europa, og de laver stadig grej efter de gode gamle Penn dyder.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum