Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ANTIK REJE?

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ANTIK REJE?
    Sendt: 29 Apr 2013 kl. 20:16
Hej igen igen

Denne syntes jeg at genkende fra et ældre ABU blad-er det korrekt?

Hvis nogle kan fortælle lidt om den simple Reje så giv endelige lyd- Hvad må sådan èn fætter koste?

Mvh Daniel




Redigeret af Dani8600 - 29 Apr 2013 kl. 20:19
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 21:17
Jeg tro ikke, at det er en ABU,,, den koster vel et par kroner eller 5.
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 21:21
Det var også hvad jeg frygtede, Den er jo heller ikke ligefrem køn(-:
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 21:26
Jeg tror, at det er en efterligning af Hørgård nymferne.

Man lavede i begyndelsen af 70erne nogle efterligninger til ophængere til torske fiskeriet, og jeg er næsten sikker på, de gik for en flad 10kr.

Jeg er mener, der sad en str. 2/0 fortinnet krog på den type her.

Jeg kan jo tage fejl , men jeg har brugt dem, da jeg boede i Helsingør, og fiskede fra udlejningen på Strandvejen.

Mvh
P.K.
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 23:17
Citat: PK

Jeg tror, at det er en efterligning af Hørgård nymferne.

Man lavede i begyndelsen af 70erne nogle efterligninger til ophængere til torske fiskeriet, og jeg er næsten sikker på, de gik for en flad 10kr.

Jeg er mener, der sad en str. 2/0 fortinnet krog på den type her.

Jeg kan jo tage fejl , men jeg har brugt dem, da jeg boede i Helsingør, og fiskede fra udlejningen på Strandvejen.

Mvh
P.K.
Kan helt tilslutte mig Per´s oplysninger, har selv haft nogle stykker i kassen.
De blev ofte brugt til at sætte i den øverste springring på pirke, fra dengang hvor rykfiskeri var mere reglen end undtagelsen når man var på havtur.
Dette faktum er dog heldivis ændret idag.
 
Jesper Rasmussen
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2013 kl. 07:48
Ok. Det er da vidst godt jeg kun har denne eneWink

Tak for de gode svar
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2013 kl. 13:34
Jeg har nogle af dem liggende på loftet. De er rigtig nok fra først i 70erne. De er brugt 4-5 gange men har aldrig fanget en eneste fisk (derfor på loftet) LOL
/Kim -
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2013 kl. 20:38
Hej Daniel ....
Den viste gummireje har intet med hørgårds nymfe at gøre, - den forhandledes - som rigtig nok anføres - som ophænger til havfiskeri og ses første gang i katalog fra firma Guldmann i Korsør i deres katalog fra 1956, - men kan være kopiereet af andre. Fandtes i sin tid i en størrelse lille og stor i farverne rød og hvid.
m.v.h.
Flemming Lundberg Petersen, Korsør
blandt meget andet også auktionarius i Dansk Grejsamler Klub.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres