Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 hånds fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 2 hånds fluestang
    Sendt: 05 Maj 2013 kl. 20:28
jeg har en 1 hånds fluestang. Jeg har set flere stænger som har et ekstra lilel bitte håndtag i bunden af stangen. I bunden af min stang er der gevind. Kan man få et ekstra lille håndtag som man kan skrue på?
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2013 kl. 20:48
Citat: CasperRH

jeg har en 1 hånds fluestang. Jeg har set flere stænger som har et ekstra lilel bitte håndtag i bunden af stangen. I bunden af min stang er der gevind. Kan man få et ekstra lille håndtag som man kan skrue på?

Hej Casper.

Ja det kan du godt.
Det laves løse fighting butts som kan skrues ind i gevindet.

Systemet er egentlig enkelt så du kan have flere forskellige "butts" til samme stang.

Jeg ved ikke hvilken stang du har eller hjulholder, men måske forhandleren du købte stangen hos, har nogle af disse butts liggende. PacBay har lavet to simple standard butts som du måske kan finde hos din forhandler.

Ellers kan de fremstilles nøjagtigt til din stang så de matcher.



Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2013 kl. 21:06
det er en meget gammel stang jeg har så ved ikke om man kan det på denne så. Jeg må ned til en forhandler. Tak.

Nu kalder du den en "fight butt". Kan den ikke også bruges til at kaste lidt længere?
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2013 kl. 21:29
Citat: CasperRH

det er en meget gammel stang jeg har så ved ikke om man kan det på denne så. Jeg må ned til en forhandler. Tak.

Nu kalder du den en "fight butt". Kan den ikke også bruges til at kaste lidt længere?

Hej Casper,

Fighting Butt er nok en massebetegnelse da hovedparten af disse butts sidder der for at beskytte hjulet mod at blive sat ned i hårdt underlag.

Oprindelig sad en Fighting butt kun på de tungere stænger fra klasse 6/7 stykker og på.

De lidt længere butts kom til sammel med Swift stængerne som ligger på godt 11".

To-håndsstænger har altid haft et ekstra håndtag men det er intet at sammen ligne i funktion med en "fighting butt".

At sætte et ekstra lille håndtag på stangen for at "kaste lidt længere" kan kun gøre ondt værre i dine forhåbninger. Så er der bedre at prøve at forbedre sine kasteevner i stedet. At regne med at alt under 10-11 fod vil kunne blive som en swift stang, eller i værste fald som en to-håndsstang er naivt, for det vil den ikke blive.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2013 kl. 21:53
Der kan man bare se. Jeg troede det var det den var der for. Men jeg må bare øve mig noget mere :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres