Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aero DryWing.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Aero DryWing.
    Sendt: 10 Maj 2013 kl. 13:49
Materialet Aero DryWing, er jo i sin opbygning lig tyndt polygarn, som bruges til vinger og krop på tørfluer, og andet fluebinding.

Jeg har aldrig ejet Aero DryWing, af den ene grund, jeg synes det lige er at stramme den, at skulle give små 80kr., for en enkelt farve.

Jeg er dog ikke blind for, at mindre flue vinger på tørfluerne, bliver særdeles flotte.

Jeg vil lige hører, de som binder tørfluer med Aero DryWing, om der findes noget alternativt materiale, som ligner, men som kan betales.

Jeg bemærker, at det er Tiemco, som er leverandør, men jeg undre mig over, at det ikke sådan lige er til at købe i Danmark, er det for dyrt?

Jeg havde tænkt mig at bruge det tynde polygarn, som er inden i noget af vores mylartubing, det virker på mine daglige tørflue vinger, men Aero er del tyndere, så derfor interessen.




Mvh
P.K.
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2013 kl. 19:45
Hej Per
Jeg bruger EP-Trigger point fibers. Det er rigtig godt til at lave vinger på små fluer, det er nemt at farve med tus. Det er samtidig impreneret med Water Shed. Jeg kan så ikke huske hvad det koster, men der er i hvert bundt nok til flere hundrede fluer.Wink
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2013 kl. 20:35
Hej John.

Det var måske løsningen med EP-Trigger point fibers, det kan fås til en lille flad 50er, og der ser ud til at være en ordentlig dynefuld i hver farve.

Jeg tror lige, jeg skal have et kig på de fiber, det ser fornuftigt ud.


Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum