Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lidt gode råd søges!

 Besvar Besvar
Forfatter
Mette Frankmar Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mettefrankmar Avatar

Tilmeldt:: 18 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mettefrankmar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: lidt gode råd søges!
    Sendt: 19 Jul 2013 kl. 10:38
Hej alle sammen
jeg er en ung kvinde der elsker ude liv og har i flere år nydt at bruge lidt tid på at fiske. men nu kunne jeg godt tænke mig at lære at fange nogetTongue Ja for det har jeg ikke været så god til. jeg har en del billig grej og har enlig ikke tænk mig at bruge en masse penge på nyt grej men jeg har lidt af det hele. en stor stang jeg har (arvetWink) af min far  og en lille nybegynder stang. der ud over har jeg en del blink, spindere, faldfisk fang, silde fang og en masse små grej. 

det jeg gerne ville have hjælp til er at lære at fange makrel, sild eller andre ting så som havørred eller torsk. kort sagt det der kyst fiskeri. i går var jeg i Frederikshavn på molen og måtte gå hjem med en lang næse efter at have fået en lille bitte torsk på krogen der kom ud til sine fiske venner igen. 

jeg tog der ned kl 20:00 og tog hjem igen kl 22:30 er det forkert tidspunkt. spinder jeg for hurtigt? eller er der mon nogen der ude der har tid og lyst til at tage mig med en dag her oppe i nordjylland og lære mig lidt om at fiske? 

jeg har tidligger været i Sverige for at fiske hvor jeg fangede en stor gede på 90cm. men det var ikke lige mig. ville gerne kunne fange de gode spise fisk hvis i forstår. 

De bedste hilsner Mette  
Til top
Jacob Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jacob Henneberg

Tilmeldt:: 19 Apr 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Henneberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2013 kl. 11:11
Hej Mette.
Jeg var lige et smut i Sæby igår, og var en tur inde i grejbitikken der er flyttet nede på havnen nu. Jeg hørte han snakkede med 3 fiskere, hvor han fortalte at makrellerne var kommet nu, og at chancerne var store resten af sommeren. Om det er gældende for Frederikshavn ved jeg ikke, men jeg vil da undrer mig hvis de ikke også kan fanges i Frederikshavn, når de nu er ved Sæby hvis du ellers gerne vil have tips og gode råd, så er jeg ret sikker på det er stedet at søge oplysninger. Han lød meget kompetent omkring vind og vejr, og samtidig har de fået en utrolig fin butik på benene, hvis du evt. Skulle mangle lidt supplementer til dine ønskede fiskearter
Håber det var noget der kunne bruges.?

Med venlig hilsen

Jacob Henneberg
Til top
Mette Frankmar Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mettefrankmar Avatar

Tilmeldt:: 18 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mettefrankmar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2013 kl. 11:15
fedt! tusinde tak Jakob

det lyder som en tur værd. det vil jeg prøve.
Smile
vh Mette
Til top
Jacob Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jacob Henneberg

Tilmeldt:: 19 Apr 2013
Geografisk: Kjellerup
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Henneberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2013 kl. 11:22
Det var da så lidt. Jeg tænkte jo der ikke var særlig langt derind, og efter min mening er butikken bestemt et besøg værd!
Jeg håber det belønner sig i sidste ende, og knæk & bræk med det herfra ihvertfald.
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2013 kl. 22:30
Mette, gedder kan altså sagtens spises :-) Deres frikadeller smager sgu fremragende, men man skal også lige tænke sig om, i stedet for at tage enhver gedde med hjem :) - Jeg kan se på dit billede, at du har fanget en aborre. Hvorfor prøver du ikke noget Sø eller Å før du tager til kysten? Jeg har altid syntes at Sø/Å er mere spændende end kysten, men det er selvfølgelig også bare min mening. Jeg kunne sagtens tage med dig ud og fiske ved en sø, men kysten er jeg sgu ikke så bekendt med, desværre :-)

Held og lykke!
Til top
Chris V. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fly washer83

Tilmeldt:: 19 Jul 2013
Geografisk: Midt/Vest Jyll
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly washer83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2013 kl. 07:09
Hej.. Ville bare lige kommentere at det er skønt et se hunkøns fisker.. Dem er der for få af.! Synes kun jeg ser mænd fiskeBig smile
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2013 kl. 11:25
Hej Mette.

Jeg ville lige linke til Sportsfiskerpigerne Danmark.
Der er en flok piger som virkeligt giver den gas ved vandet. 
En fin lille forening jeg tror du ville kunne få glæde af.
Her er linket til deres FB side:
Så kig forbi, de er meget aktive og holder kurser og ture ganske ofte. 

MVH Daniel D Holm 


Redigeret af Daniel D Holm - 21 Jul 2013 kl. 11:25
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum