Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flueliner

 Besvar Besvar
Forfatter
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flueliner
    Sendt: 25 Jul 2013 kl. 20:09
Skal lige fikse dette problem sammen med en af jer som har mere erfaring i fluefiskeri end mig :-)



-  Da jeg har en Ron Thompson WF8 Flydende på min stang lige nu, og så har jeg kigget efter andre liner, for at "opgradere" linen. Men er stødt på et lille problem. Jeg har kigget på Rio flueliner, som jeg har hørt er ret gode, og vil købe en Rio flueline. Problemet er bare at de flueliner jeg har kigget på er to-farvede, og at der står at klumpen f. eks. er 8.3m og vejer XX gram. - DEN line som er på min stang nu, er altså HELT GUL hele vejen fra start til slut.


Hvad er forskellen på disse to liner? Og ville jeg kunne kaste længere med en af de her Rio liner, i stedet for denne Ron Thompson?  Hvorfor er Rio linerne to-farvede når denne line jeg har nu er i samme farve hele vejen? Ville jeg kunne bruge de Rio liner på min stang, selvom at jeg ikke bruger skydehoveder?
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Jepsen

Tilmeldt:: 28 Jan 2013
Geografisk: Nyborg
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Jepsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2013 kl. 20:26
farveskiftet viser blot hvor klump og skydeline mødes.
 
jeg kaster ikke længere med en RIO line.
 
Den fysiske forskel kan du måle, klumplængde, taperinger, osv..
en forskel kunne være at den ene line krøller mindre end den anden, den ene er blødere end den anden, den ene virker "glat" i længere tid (i saltvand).
 
/Morten
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2013 kl. 20:46
Citat: Morten Jepsen

farveskiftet viser blot hvor klump og skydeline mødes.
 
jeg kaster ikke længere med en RIO line.
 
Den fysiske forskel kan du måle, klumplængde, taperinger, osv..
en forskel kunne være at den ene line krøller mindre end den anden, den ene er blødere end den anden, den ene virker "glat" i længere tid (i saltvand).
 
/Morten




Okay, tak for dit svar!


Troede nemlig, at de to-farvede var nogle helt anderledes liner, og så ville jeg ikke betale 550kr for noget jeg alligevel ikke kan bruge LOL


Er Rio Linerne, de penge værd? eller er det bare en overvurderet line?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down