Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kystfiskeri på Bornholm?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kystfiskeri på Bornholm?
    Sendt: 08 Aug 2013 kl. 11:13
Hej derude.

Er der mon nogen der har kendskab til, hvordan kystfiskeriet på Bornholm er for tiden, og ville det være ulejligheden værd (fiskemæssigt) at tage en tur derover?

Mvh
Henning  
Til top
esben bøgh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
esben

Tilmeldt:: 02 Apr 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 11:33
ring til grejbutikken i rønne de er uhyre flinke og har om nogen reel informationer
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 13:06
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 16:46
Tak til Jens og Esben for info. Smile 

Der er åbenbart ingen Bornholmske kystfiskere med her på forum, eller mon der ikke er noget at berette om?

Mvh
Henning

Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 17:00
Jeg fisker en del på Bornholm, og om sommeren er det ikke tit jeg møder lokale på kysterne derover...
Måske derfor de manglende svar

Når jeg fisker derover i denne tid, så er det primært mit natfiskeri jeg koncentrere mig om.
Og her møder du oftes aldrig nogen.

Vil du fiske om dagen kan jeg anbefale nordkysten, men pas på med vadefiskeri. Der er mange DYBE steder helt inde under land derover.
Alternativt er der nogle af de klassiske rev på sydkysten, hvor du til tider godt kan fange pæne fisk i sommervarmen :-)

Knæk og bræk

ps. lidt inspiration fra en vintertur til øen video
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 17:24
Tak skal du have Thomas, og tak for kikket også, selv om jeg har nydt din film en gang tidligere.Tongue

Jeg vil prøve mig lidt frem, men natfiskeri bliver der noget af, jeg er mere til det tidlige morgenfiskeri, så håber på det kan gøre det!

Mvh
Henning  


Til top
Ivan Neerdorf Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IPN

Tilmeldt:: 11 Aug 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IPN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 18:03
Pedersker!  Hvis du kommer på de kanter, kan jeg kun anbefale Stenodde og ikke mindst Sommerodde. Har mange gode minder fra begge lokaliteter. Stenodden er ikke helt nem, men med lidt påpasselighed skulle det nok gå. Sommerodden strækker sig et pænt stykke ud og er pænt spændende. 2 ting!!! Husk vadestav, og ikke entrere Sommerodde, hvis der er risiko for tåge. Har stået i en fed ærtesuppe og været i tvivl om hvilken retning som førte til land. Lidt skræmmende. Mellem de 2 odder er bunden nogenlunde plan men med nogle dybe sprækker, som man bør vare sig for. Igen Vadestav, vadestav. En makker er heller ikke af vejen. 
Er selv en 50. model og er måske blevet lidt mere forsigtig med årene. Nogle kalder det erfaring.
Har du mod på det, er begge positioner et besøg værd. God tur.
Mvh. Ivan
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 21:02
Hej Ivan.
Det lyder rigtigt spændende!
Jeg har vadestaven med i bagagen, og vil da se om ikke der bliver lejlighed til at besøge pladsen.
Fisker du med flue eller spin på lokaliteten?

Mvh
Henning
 
Til top
Ivan Neerdorf Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IPN

Tilmeldt:: 11 Aug 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IPN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 10:13
 
 
 
Det har været spinnestangen, der blev varmet op, og den lugter bestemt ikke af isbjørnetis. Og hvis den gjorde, bekom det de tilstedeværende ørredder vel.  Det siges , at man skal hyle med de ulve, man er iblandt, så montagen var bornholmsk kølpirk i små vægte.                  Mvh. Ivan.                                                                                                                      


Redigeret af IPN - 09 Aug 2013 kl. 12:13
Til top
Ivan Neerdorf Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IPN

Tilmeldt:: 11 Aug 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IPN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 12:22
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2013 kl. 15:57
Citat: IPN

 
 
 
Det har været spinnestangen, der blev varmet op, og den lugter bestemt ikke af isbjørnetis. Og hvis den gjorde, bekom det de tilstedeværende ørredder vel.  Det siges , at man skal hyle med de ulve, man er iblandt, så montagen var bornholmsk kølpirk i små vægte.                  Mvh. Ivan.                                                                                                                      

Tak skal du have, jeg har også spinnegrej i bagagen, da jeg heller ikke er bange for at komme til at lugte af isbjørnetis. Wink

Jeg må se hvad det kan blive til.

Mvh
Henning
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum