Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lokke olier, nogen effekt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lokke olier, nogen effekt?
    Sendt: 02 Okt 2013 kl. 20:32
For nu mange år siden, dyrkede jeg lidt konkurance mede.

Dengang var det danske medelandshold blandt Europas bedste, og der var en del nytænkning med foder og duft stoffer, og man var ikke bange for at dele ud af den viden, og erfaring, man havde på medelandsholdet.

I dag sker det for sjældent, at jeg dyrker medefiskeriet, men mine børnebørn, er efterhånden skudt ind på, at det fiskeri er skægt, og meget givende, med mange forskellige teknikker, til fangst af mange fiskearter.

De har også kig på de forskellige gummiorme, som også bruges i P&T, og jeg har tænkt på, om de gummiorm, kunne tilføres nogle duft stoffer, som evt. kunne virke, til søens ørreder.

Er der brugbare duftstoffer, som kan tilføres, de omtalte gummiorme, eller de lige så effektive uden?

Hvis der bruges / tilføres duftstoffer, i så fald hvilke?

På forhånd tak.

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 02 Okt 2013 kl. 20:33
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2013 kl. 21:52
Ved ikke helt om det virker på ørrederne, men bruger herring spray fra gulp til mit gedde fiskeri med flue og synes det virker for mig, fanger da ihvertfald fisk:-). Så jeg ville mene det var forsøget vær at prøve. Powerbait virker jo ofte bedre end så meget andet. 

Mvh. Anders
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum