Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løs hjulfod Danielson

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Løs hjulfod Danielson
    Sendt: 02 Okt 2013 kl. 22:48
Har et lille irriterende problem med mit fluehjul, hjulfoden bliver ved med at gå løs.
Ikke løs så den er ved at falde af, men nok det det giver et lille irriterende klik når den flytter sig en halv millimeter fra side til side.
Har snart prøvet alt, både at spænde skuerne til bristepunktet, og give dem Locktite. Det holder bare ikke ret længe.
Er der andre som har stødt på samme problem, og som måske har fundet en løsning ?

Jesper Rasmussen
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2013 kl. 23:21
Hej Jesper
 
Er det gevind i hjulhuset stadig i god stand?? Har haft et hjul inde til rep. med nær samme problem og der var gevindet lidt ødelagt.
 
Har du prøvet at give hjulfoden noget to- komponent mellem selve foden og hjulhuset?? Det kan afhjælpe problemet, hvis alle dele er teknisk ok.
 
Mvh
Peter
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 10:00
Hej Jesper.

Jeg går ud fra, at vi er enig om, at Loctite er mange ting, og at gevind loctite, findes i rigtig mange varianter.

Jeg har, som onkel opfinder i mit tidligere arbejdsliv, brugt Loctite til alverdens ting, og den her Loctite er normalt umulig, at løsne i gevind, vis gevindet vel og mærke er helt ren uden fedtstoffer.

De rensemidler Loctite anbefaler, ville jeg bruge, og sammen med Loctite 270, er jeg sikker på, at gevind er låst for altid.

Mvh
P.K.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 12:22
Tjek om du kan få skruen langt nok ind i gevindet. Jeg har fået en ny fod til et af mine hjul. Hjulet kunne ikke sidde fast på stangen og når jeg sammenlignede med et tilsvarende hjul jeg har, så var næsten 5 mm forskel i længden på foden. Jeg fik ny en fod og nu sidder hjulet urokkeligt fast.
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 12:44
Synes jeg har kigget gevindet rigtigt godt efter i sømmene, og jeg er fuldt ud bekendt med arbejdsgangen med locktite, problemet er bare at det ikke er skruerne som går løse, men selve hjulfoden som kan give sig efter et stykke tid. Har lidt kig på om det er tilpasningen på skruerne. Overvejer at bore det hele op og sætte andre skruer i.
Håbede måske på en lidt hurtigere løsning (-:

Jesper Rasmussen

Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 13:19
Det er nok begrænset hvilken kvalitet man kan forvente for et fluehjul til 1800. Har selv haft mange problemer med de hjul. Undskyld men jeg forstår simpelthen ikke at de hjul har den status de har i DK. Ved godt jeg bliver svinet nu, men det er bare min holdning.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 15:48
Nej Niels du har da lov til at have din mening om hjulet. Nu har jeg selv 3 stk. og ud over den fabrikations fejl jeg har fået rettet. Så er mine hjul, både brugt og misbrugt på kysten. De har fået en tur under vandhanen efter fisketuren og en dråbe olie i håndtaget et par gange om året. Bremsen er stadigvæk perfekt og der er ingen tæring. Så er jeg i grunden lige glad med om de kan købes for 1800 kr. i dag. Det er ikke altid kvalitet koster dyrt og hvis det gør hjulet til et lavstatus hjul, at eje. Så fred være med det.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 16:12
Citat: nielsesmarch

Det er nok begrænset hvilken kvalitet man kan forvente for et fluehjul til 1800.
 
Til 1800 - et tusinde ottehundrede - kr. skulle man vel generelt kunne forvente at noget så simpelt som en hjulfod sidder fast. Så jeg mener ikke, at dette prisniveau i sig selv skulle indikere, at man må forvente fejl ved hjulet.
 
 
 
 
 
 
 


Til top
Morten Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
White

Tilmeldt:: 31 Dec 2010
Geografisk: Årslev
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér White Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 17:12
Henrik L: ironi ku måske forekomme?
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 19:28
Jeg har 4 stk. af slagsen, 2 gamle og 2 nye modeller, og har ikke problemet.
Uanset hvad hjulet koster, og hvad andre mener, så er det for mig de ultimative hjul.
Hvis jeg var dig, så ville jeg sende det ind til Danielsson, så er jeg sikker på at de løser dit problemWink.
 
Vh.  IJ
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 19:39
Citat: tolund

Nej Niels du har da lov til at have din mening om hjulet. Nu har jeg selv 3 stk. og ud over den fabrikations fejl jeg har fået rettet. Så er mine hjul, både brugt og misbrugt på kysten. De har fået en tur under vandhanen efter fisketuren og en dråbe olie i håndtaget et par gange om året. Bremsen er stadigvæk perfekt og der er ingen tæring. Så er jeg i grunden lige glad med om de kan købes for 1800 kr. i dag. Det er ikke altid kvalitet koster dyrt og hvis det gør hjulet til et lavstatus hjul, at eje. Så fred være med det.

Det handler ikke om status. Det bunder i om jeg tør stole på produktet, når drømmefisken drøner afsted.
Som sagt er det kun baseret på egne erfaringer.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 20:04
Hvis du begynder at rode med at lime osv. skal du nok ikke regne med at garantien dækker.
Hilsen Kim.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 20:33
Hej Kim. jeg tror stadig at Danielsson vil løse problemet, de er jo ikke interesseret i at få klager over deres hjul. Det er da i det mindste et forsøg værWink
"Lad os høre hvad Danielsson vil gøre", når Jesper har kontaktet dem på ovennævnte adresse.
Vh.  IJ
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2013 kl. 21:04
Uha Uha må vist hellere lukke min tråd ned inden det ender som det plejer herinde med voldsomme debatter mellem de forskellige mærkefetisher Mit hjul er flere år gammelt og langt forbi garantien.
Er i øvrigt udmærket tilfreds med kvaliteten på hjulet, bortset fra den lille detalje som jeg nævner.

Men iøvrigt tak for de gode forslag

Jesper Rasmussen
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Okt 2013 kl. 12:58
En sund grejdebat skader vel ikke:)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres