Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Polaroid briller - hjælp søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Jens Jørgen Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lindbjergparken

Tilmeldt:: 15 Okt 2013
Geografisk: Aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindbjergparken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Polaroid briller - hjælp søges
    Sendt: 20 Nov 2013 kl. 21:24
Halløj
Nogen herude som har nogle gode råd til, hvorfor man bør investere i et par polaroid briller samt hvilke der kan anbefales. Har misset nogle fisk på det sidste og håber på, at jeg kan være mere forberedet, hvis jeg bruger polaroid briller. 

Måske er det helt tosset det jeg skriver, men så sig det gerne til mig.

På forhånd tak for hjælpen.

Knæk og bræk.

mvh Sjønne
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2013 kl. 07:10
jeg bruger polaroid briller under mit fiskeri, de fjerner en del af genskæret fra vandet og gør det nemmere og se under vandet.. Derudover beskytter de øjnene mod vildfarne fluer..

I øjeblikket går jeg med Wiley X, som har en perfekt pasform til mit ansigt og er af en god kvalitet.. men andre mærker har samme egenskaber og der findes også væsentligt billigere briller på markedet..

søg lidt på youtube på polarized sunglasses og se film med forskellen..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2013 kl. 07:45
Jeg bruger briller her Leech ... 
Super fede briller som virker 100 %  

Se evt modeller her .... 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Holger Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HolgerJ Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HolgerJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2013 kl. 09:40
Hejsa..

Jeg er derimod ikke så begejstret for Leech brillerne.. Jeg købte et sæt med udskiftelige linser. Jeg havde dem med til Polen, en uge ved floden, og efter 3 dage begyndte mine øjne at løbe i vand og mine øjne var meget trætte. Jeg ved ikke der er noget med linserne, eller om der ikke er nok solbeskyttelse i. Jeg bruger ikke normalt briller men det er det første sæt solbriller til fiskeri hvor jeg har haft de problemstillinger. Skal siges at en af de andre der var med, havde samme briller og oplevede det samme..

vh

Holger
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2013 kl. 12:07
Polaroid-briller er, i min verden, u-undværlige under fiskeri.
De fjerner de blanke reflekser på vandet, de fjerner overlade-"filmen", så det bliver nemmere at se under vandet, og dermed nemmere både vade, og se de mørke/lyse områder på længere afstand.
Briller generelt beskytter også vores dyrebare øjne mod en vildfaren flue.

Der er lige så mange meninger om mærker, modeller som der er fiskere.
Jeg bruger selv Scierra's briller, som jeg har haft stor glæde af i snart en del år.
Jeg har to par. Et par grå til de lyseste dage, og et par gule til de grå dage. Jeg bruger dog ikke ret tit de gule, men det er mere fordi jeg personligt har det bedst med de grå.

Jeg har på mine ture, prøvet andres briller, som koster væsentligt mere end mine. Og ja, de er da lækre, og har deres fordele. Men, det jeg ser, ser jeg ikke anderledes end gennem mine Scierra-briller.



Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2013 kl. 12:37
Citat: Jan Johansen

Jeg har på mine ture, prøvet andres briller, som koster væsentligt mere end mine. Og ja, de er da lækre, og har deres fordele. Men, det jeg ser, ser jeg ikke anderledes end gennem mine Scierra-briller.


jeg har ikke prøvet scierra brillerne, så vil ikke udtale mig om dem..

generelt er forskellen minimal, men jeg må stadig indrømme at mine wiley x er bedre end mine gamle dirty dog granger til 1/3 af prisen.. Laver man testen på sin fladskærm vil man se at specielt i kanterne er de billige ikke helt så gode..

Derudover er jeg ikke i tvivl om at de dyre med rigtige glaslinser virkelig skiller sig ud, de er fremragende men jeg valgte selv wiley x grundet deres holdbarhed og jeg kunne få dem i en butik tæt på så jeg kunne prøve pasform osv..

derudover kan mange briller der ikke sidder helt rigtigt, lukke falsk lys ind bagfra og det tager meget af effekten..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2013 kl. 12:40
Køb nogle billige, det er ærgerligt at se sine Maui Jim eller Ray ban fise nedad elven.
Michael Nielsen
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2013 kl. 13:03
Citat: René H.N.


Derudover er jeg ikke i tvivl om at de dyre med rigtige glaslinser virkelig skiller sig ud...


Ja, selv glaslinser uden pol. effekt er bedre end de fleste plastiklinser med pol.. De er bare for tunge og dyre...
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2013 kl. 13:33
Citat: HolgerJ

Hejsa..

Jeg er derimod ikke så begejstret for Leech brillerne.. Jeg købte et sæt med udskiftelige linser. Jeg havde dem med til Polen, en uge ved floden, og efter 3 dage begyndte mine øjne at løbe i vand og mine øjne var meget trætte. Jeg ved ikke der er noget med linserne, eller om der ikke er nok solbeskyttelse i. Jeg bruger ikke normalt briller men det er det første sæt solbriller til fiskeri hvor jeg har haft de problemstillinger. Skal siges at en af de andre der var med, havde samme briller og oplevede det samme..

vh

Holger


hmm, det lyder mystisk. Enten må der være noget i luften (pollen f.eks)I ikke kunne tåle, eller også er det manglende UV beskyttelse. Hvis du har noget UV lim og lygte, kan du teste om linsen kan forhindre limen i at tørre...
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2013 kl. 19:16
Well jeg har afprøvet de fleste typer under mit arbejde, og generelt ligger det store valg imellem glas eller polycarbonat linser. Polyen er som udgAngspunkt billigere men tåler ikke slid så godt som glas. Plastickedn bliver simpelthen nemmere ridset, så men skifter polycaebonat briller ud oftere end bruiller med glaslinser.
Selve polariseringen i brillerne er stort set samme uld hvad enten du køber det ene eller det andet. Men som andre her har sagt kan linsene på billiger briller forvrænge lyset ude til siderne hvilket anstrenger øjnene enormt.
Glas linser holder betydeligt bedre i længden og er generelt i bedre kvalitet, men koster så også derefter!
Så det er i store træk op til ens pengepung og ambitionsniveau hvad man køber.
Jeg er endt op med et par Costa Del Mar, som er de bedste jeg har haft på så langt! Men de var også langt de dyreste...... 
Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2013 kl. 20:12
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på det ene eller andet, men snakkede med en brillemand ang polaroid og han sagde at på glas ligger filmen oven på glasset og kan blive ridset, og feks på wiley x ligger det imellem lagene og ikke blir ridset, plus at polycarbonatet i wiley er så holdbart at det kan skydes på på ganske kort afstand uden at gå i stykker, men kun får mærker! er det noget der kan be eller afkræftes?
ps har selv wiley x og de er super fede og f**k de er bare beder en nogle af alle de andre jeg har prøvet! kan hun anbefales
K&B
Derude


 
Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2013 kl. 20:52
Det er korrekt at wiley x linser kan tåle hagl og fragmenter uden at splintre, men linserne tager skade uanset og skal udskiftes bagefter. Men flere politi og militær enheder anvender dem af samme grund. Polariseringen i deres linser ligger imellem 5. og 6. Lag hvis jeg husker ret. Det gør at selve polariserings filteret ikke bliver ridset, men bare overfladen bliver ridset hvis man er uheldig. Ridser i linserne er enormt irriterende at se igennem..
Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2013 kl. 08:16
Jeg har i efteråret investeret i en oakley med pol linser i graven tungsten iridium.
Det spiller max der er ingen averationer i linserne og en overflade behandling på linsen som er hydrofobisk hvilket er et stort plus. Briller med rigtigt glas er ikke at foretrække da der er en del spændinger i glassene som vil ændre synsintryk og en prisme effekt er før set i en mineral glas linse.

Mvh
Ole (optiker)
Til top
Henrik Haupt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Haupt Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Haupt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2013 kl. 20:11
Jeg har prøvet mange forskellige, men er vendt tilbage hvor jeg startede.
Smith (hed vist tidligere action optics) er bare fantastiske. http://smithoptics.eu/
De holder til mange knups, og deres photocromatiske (polarcromic TLT) har virkelig gode glas.
Det kan godt være de koster en del, men jeg synes de er det værd, og i alt sightfishing er de nok det vigtigste stykke udstyr for en fluefisker.
Vh.
Henrik Haupt
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2013 kl. 23:55
Har selv nogle Berkley. Både i mørkt og gult glas. De mørke bruger jeg når solen virkelig skinner igennem og de gule på mørke dage. Jeg er ikke så godt til at passe på mine ting, så derfor køber jeg billigt på det område. Jeg har prøvet en kammerats Smith Optics. Vist nok med udskiftelig glas. Det er virkelig kræs.
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 02:05
Audi accessories - de har nogle fede polaroid briller, med en lækker pasform
De er ens - men fåes både som Audi, WV og Skoda accessories
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 18:56
Jeg er nød til lige at tage denne tråd op igen, og spørge panelets Brille-bruger; har I kunnet finde en polaroid-løsning der virker? Taler vi brille med styrke? Eller "fortsats-ruder" Og hva med prisen??
Mvh Finn
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 19:09
Ja der er løsninger der virker.. Både med og uden styrke.

Uden styrke = et spørgsmål om religion og ønske om sikkerhed men et par oakley polarized eller wileu x kan fåes til priser fra 1000 og op efter. Begge nævnte har polfilteret lagt ind i glasset og ikke limet på det giver en rigtig god holdbarhed.

Med styrke vil priserne være en ca 2000 plus stel og op efter alt efter hvor godetilbud din optiker kan strikke sammen.

Progressive glas med pol er også en mulighed.. Priser fra ca 3000 plus stel og op efter.

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at kontakte mig i pb så vil jeg prøve at hjælpe dig yderligere

Mvh
Ole Skaarup
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2013 kl. 19:49
Citat: finn_kjær

Jeg er nød til lige at tage denne tråd op igen, og spørge panelets Brille-bruger; har I kunnet finde en polaroid-løsning der virker? Taler vi brille med styrke? Eller "fortsats-ruder" Og hva med prisen??


da jeg brugte briller, valgte jeg ikke og købe solbriller med styrke..

I stedet valgte jeg at have et par forskellige alt efter vind og vejr, jeg brugte loop poolover som jeg var ganske glade for, men er nogle ganske store briller Wink

cocoons laver en del modeller, og har et skema hvor du kan se hvor store dine egne briller kan være for at passe indenunder.. det er faktisk okay kvalitet til prisen, men polaroideffekten kunne være bedre..

en anden løsning var at få linser, de fleste har faktisk mulighed for at købe et lille antal om måneden på en fast aftale eller købe dem i "løs vægt" Tongue
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres