Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAM fiskehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
bjarne keller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bk72

Tilmeldt:: 22 Maj 2013
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bk72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DAM fiskehjul
    Sendt: 23 Nov 2013 kl. 18:51
er der nogen af jer der har erfaringer med DAM fiskehjul, overvejer at købe et der skal bruges til gedde fiskeri.
Mest til medefiskeri med død agn.
valget står mellem disse:
http://www.fiskogfang.dk/shop/dam-209c1.html

skal også have købt en stang til, og der bliver nok denne
http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=249&serieID=3085
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 19:56
Hej, jeg kender lidt til nogen af de nyere hjul, enormt pålidelige og holdbare også kan man rent faktisk få reservedele til samme, også ti år efter.
Jeg siger ikke at de er helt på højde med de rigtigt gamle, Finessaérne og Standard, men det havde nok også været for meget. En fiskekammerat fik et Microlite af sin farfar, som denne havde brugt fra engang i 50érne og op til start halvfemserne også fiskede min makker bare problemløst videre med det, indtil det efter ca. 60 års tro tjeneste skulle have en ny bøjlefjeder - for anden gang!
Jeg har hørt fra en del, at så lang tid at hjulene er lavet i Tyskland, så er der stadigt hjul tilbage til børnene.
Knæk & bræk med det
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2013 kl. 21:18
jamen  så køb et gammelt   finessa  hjul   det er billigt(folk ved ikke hvad de går glip af.) og holder stadig  når  stellagerne   er blevet  skrot!::)   
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres