Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bombarda stang.

 Besvar Besvar
Forfatter
Danni møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kitti

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: fjerritslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kitti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: bombarda stang.
    Sendt: 25 Nov 2013 kl. 10:36
Jeg er på jagt efter en bombarda stang. Jeg har set på en speedmaster, fenwick og en Savage gear parabellum. Hva for en af de 3 er bedst eller stærkest til det? 
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 10:49
Hvilken stang der er stærkest til det, kan være svært at bedømme ud fra den info du kommer med.

Jeg fisker selv meget med bombarda og har valgt følgende stænger:

Til områder med forholdsvis lavt vand 0-4 meter ude i kastet: Fenwrick Wild Ving 5-30 gram i 11 fod.
Den stangen har en fed action og er møg lækker at fange fisk på ! Med det rigtige hjul og den rigtige line, er det virkelig en kastekanon !

Til det tungere fiskeri hvor jeg ved jeg fisker over dybere vand, har jeg fået mulighed for at anskaffe mig en Fenwrick Aetos 16-54 gram i 11 fod. Det er primært en stang jeg bruger når jeg fisker fra klippekysterne på Bornholm, eller de dybere steder i lillebælt. Her er det godt med nogle store bombardaer der kan komme langt ud, og dybt ned til fiskene. Den er naturligvis i den lidt stivere ende af bombardastænger, men stadig et godt valg. Der er dog lige det ved denne stang, at den først kommer i handlen fra det nye år. Jeg havde dog mulighed for at anskaffe mig den noget før.

Mvh Thomas
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 11:46
har selv savage gear parabellum 11,4 bruger dog mest min speedmaster BX 10 fod efter jeg fik den
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 14:37
man kan vende sig til meget. jeg bruger på 90 % af mine ture med spin kun berkley series one hedder noget i stil med 12-28 tror jeg nok. det er en 9fods og det fungere fint for mig, den er lettere at gå med en hel dag og er ikke en stiv flagstang.
men den magter ikke mere end 30 gram max. og så skal du handle dig til at de skal skifte topøjet inden du tager den med hjem, det er standart i stål og så skriger fletlinen i vinden og det er noget træls at høre på

Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 14:48
michael ditlev hansen Savage Gear parebellum 11,4 er dog ikke på nogen måder tung at gå med en hel dag, syntes bare selv personligt den er for lang til det når jeg skifter til spinnefiskeri, der er min sppedmaster BX på 10 fod bedre, da den klare spinnefiskeri og bombarda, har kun en stang med mig på kysten, i det hele taget så minimalt grej med som muligt, ka ha det hele i min vadejakke, og det er uden bruge den bagerste lomme på rggen, og har tit, den ene lomme foran tom :D
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 14:51
jeg bruger en Berkley ssgs titanium på 10 fod med en kaste vægt
på 8-32 g det er en fantastisk stang til bombarda, den er meget langtkastende og let at gå med en hel dag, fås på tilbud i mange netbutikker lige nu bla. ´Fisknu.dk i Tarm.
held og lykke med køb
Peder
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 14:54
peter det var ikke ment som et angreb på andre stang mærker, har ikke selv fisket med parebellum. men skrev om hvad jeg er kommet frem til med mit fiskeri, og det er at en let 9fods stang er lige sagen for mig;)
Til top
peter petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter3480 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter3480 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 17:31
Michael så det heller ikke sådan, syntes bare ikke den er tungere gå med en dag, end mine kortere stænger :)
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carstenseebergnielse

Tilmeldt:: 23 Apr 2013
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carstenseebergnielse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2013 kl. 20:42
Edge Dynamic spin på 11 fod er også et godt bud. 

http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=41&serieID=2427&vareID=14020
Til top
mick ulf nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mickn

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mickn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 09:11
Hejsa, evt en kanon fed stang er guideline Lpxe, kanon stang. Fed aktion, titanium øjer, 4 delt med en alminde top over samling. 11 fods 5-25 gram, bruger selv stangen. og det er udelukkende en af de bedste stænger der er på markedet til bombarda fiskeriet. arbejder også selv i sportshuset. så tag en henvendelse hvis du følger intresse. mvh mick.
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 10:46
Citat: mickn



Hejsa, evt en kanon fed stang er guideline Lpxe, kanon stang. Fed aktion, titanium øjer, 4 delt med en alminde top over samling. 11 fods 5-25 gram, bruger selv stangen. og det er udelukkende en af de bedste stænger der er på markedet til bombarda fiskeriet. arbejder også selv i sportshuset. så tag en henvendelse hvis du følger intresse. mvh mick.


Bare husk at bruge google når du skal have stangen, bare i ovenstående link er der en forskel på knap 200 kr i forhold til nogle af de første link der kommer frem på nettet.

Redigeret af Hoffen - 26 Nov 2013 kl. 10:47
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum