Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bindeteknik

 Besvar Besvar
Forfatter
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bindeteknik
    Sendt: 16 Dec 2013 kl. 21:36
Hej alle derude!
Jeg sidder lige for tiden og traditionelle vådfluer, men når jeg binder teal vinger er det som om vingen sidder helt forkert.
Er der nogen af jer derude der har nogle gode råd til, hvordan man binder en fin vinge af teal eller mallard.

Mvh
Michael
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 22:06
Hvis det er til overvinge på feks, en speyflue. Så er det typisk Gråand der bruges (Mallard)

Der findes forskellige metoder til at få dem bundet ind, nogen gør det begge fjer samtidig, andre en ad gangen og andre igen en ad gangen men vender bindetråden.
Læs i litteraturen hvordan det gøres, det er en laaang smørre at skrive ned her, da du er nød til at vide lidt om fjerene inden du starter, (højre/venstrefjer) og hvordan disse skal sidde på den rigtige side af krogen.
John Shewey beskriver det fint i Spey and Dee flies.

/Allan

Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 22:28
Hej Allan
Jeg har styr på hvordan vingesektionerne skal vende, men jeg bruger den måske en forkert teknik til disse fjer. Jeg har prøvet med at lægge dem sammen ryg mod ryg, men det er lige som om vingen krøller når jeg slipper. Jeg har også prøvet at klippe to sektioner som stadig er på fjerstam og derefter folde vingen bagud. Der er snart ikke den teknik jeg har prøvet efterhånden uden et pænt resultat.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 06:55
Hej Michael.

Fjervingede vådfluer kræver en del øvelse, med indbinding af vingerne, og det kan være meget svært, at få centeret sine vinger, vis man ikke har teknikkerne, til at kunne tumle, de forskellige vinge typer.

Det er ikke alle fugle arter, der ter sig tosset, og især fjer, som ikke er decideret vingefjer, kan give problemer.

Prøv at kigge godt på denne hjemme side:

http://www.danishflydesign.dk/Sider/Bindebeskrivelser/Mallard&claret.htm

Nu er det ikke kun på den side, at der er rigtig gode tips til al fluebinding, men Tommy Olinsson er en meget erfaren binder og instruktør, og hans metoder virker.

Jeg er opdraget med binding af traditionelle fjervingede fluer, så jeg har mange teknikker i brug, især da jeg bandt proffessonelt, var det must, og noget, som man vil opdage, er at materiale behandling af vinge materieler er meget vigtig, ellers går der kuk i det færdige resultat.

Fjer i poser, er normalt krøllet sammen, og skal behandles, det gøres ved at dampe fjerene, og få dem rettet, og så skal man over i den afdeling, der hedder kvalitet, ellers får man endnu større problemer, med fluernes udseende.

Jeg søger for at få mine kvalitets fjer fra jægerne, helst hele fugle, så kan man selv vælge kvaliteten, og det er udsøgte materialer, man får fra den kant, men også her, skal der pleje til, i form af sikker opbevaring, og aflusning.

Jeg håber, du har tiden til at øve dig, og finde de teknikker, som du synes om, en af mine favoritter til små vådfluer er, den som vises med Mallard and Claret mønsteret. En splittet fjer, kan laves rigtig flot, som vinge, men skal man have større fyldigere vinge, er en parret vinge bedre, men det kræver ens højre og venstre fjer, og her er udfordringen, at få klippet vingestykket nøjagtig af hver side.

Nedbinding af parret vinger, er en øvelse, der skal gøres mange gange, og den harmonika som vingen danner, så være helt ens, så kan vingerne komme til sin ret.

Vis du kigger på Hagebro Fluen, så kan du se, en anden teknik med vingerne:

http://www.danishflydesign.dk/Sider/Bindebeskrivelser/Hagebro-fluen.htm

God fornøjelse med fjervinger

en hilsen fra en, som har rodet med fjervinger i mere end 50 år.

Mvh
P.K.



Redigeret af PK - 17 Dec 2013 kl. 07:26
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 09:15
Hej Michael

Prøv at klip et stykke af fjerstammen, så du får et Y (ønskeben), de 2 øverst er fjerstrålerne og pinden er et stykke fjerstamme.

Kør dette stykke gennem krogøjet, 2 løse tørn, og hiv så stille og roligt i fjerstammestykket.

Dette kræver en centreret fjer.

Når du tager fjerstammestykket ud af krogøjet, fold det bagud og bind ned for dobbeltsikring.

M.v.h.
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 09:22
Hej Michael
Prøv at se her : http://www.youtube.com/watch?v=c8Mc7o0ueHM&list=PL6E80C62D025B12D4&index=21

Fidusen ved at indbinde fjerene ligger i at lægge dem på oversiden af krogen,og ikke ned på siderne. Davie McPhail visr mtoden i flre af sine utube klip.
vh
Jens
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 10:10
Hej P.K, Jens Og Allan
Jeg ved ikke hvor mange gange jeg studeret videoklip med Davie Mcphail og hans indbindingsteknik af teal og mallard. Men min konklusion ud fra disse må være at disse fjertyper ikke er helt velegnet til fjervinger.
Jeg har lige prøvet med først at ligge en undervinge af mallard på fluen Pålsbu og ovenpå eller uden på om man vil, den egentlige mainving og resultatet blev faktisk overraskende godt, fordi mainvingen får støtte fra undervingen.

På den siden, er disse fjertyper meget utilgivelige og selv meget erfarende fluebinderer har problemer med disse fjer. Så det må være en anden konklusion.
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 10:25
Michael,

Teal og mallard er faktisk superfine fjer til fluer - bløde, bøjelige og med en fin farvetegning. 

Som PK skriver, så handler det meget om kvaliteten af fjerene, og jeg vil så tilføje, at det også i min verden handler om at finde en fjer, der passer til krogstørrelsen. 

Jeg vil så også sige, at jeg gerne bruger tid på at binde en pæn mallardvinge på f.eks. Medicine Fly til havørrederne. Men f.eks. Teal, Blue & Silver har jeg helt opgivet at binde i en pæn version på de TMC200R str. 4, som jeg typisk bruger. Det er simpelt hen ikke til at få fine tealfjer, der er lange nok. Og her binder jeg helt enkelt de længste fjerstråler ind, som om de var et bundt hår. Det ser mindre pænt ud, men når de har været i munden på en havørred eller to, er der alligevel ingen, der kan se forskel...



Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 12:24
Hej Claus.

Omkring Mallard vinger og Teal vinger er fakta vel også, at det kun er i fluestikket og i æsken at fluernes vinger er pæne

Når først fluen blæser afsted, og bliver våd, er det vel så som så, med hvordan fibrene hænger sammen til en hel vinge.

Jeg har til egne fluer, til praktisk fiskeri sagt til mig selv, at vis det hele flintre af sted, og det reelt ikke er muligt at beholde den flotte vinge, så må jeg nøjes med det det nu kan blive til, så jeg gør i dag flg.:

Jeg har som støtte, en eller anden form for blød hår undervinge, det er oftest rævehårs underuld, og omkring undervingen bygger jeg så enten Mallard eller Teal vingen.

I de sidste åringer, hvor jeg har brugt metoden at twiste mine hackler og andet, ja da kan man med lidt øvelse twiste vingerne også, og da laver jeg en form for halvfabrikata, altså en 10 sæt vinger, som er twistet med 0,06mm. hvid Microfus snøre, så kan jeg med lidt god vilje stryge Mallard eller Teal sammen, så det bliver en form for vinger.

Vis man twister vingen, så redder jeg fibrene ud med en dubbing børste, før jeg snoer det hele sammen.
En fordel ved at twiste er, at man i vingen kan blande glimmer i også, og laver man sin twistning lang nok, som er der både materiale til vinge og hackel, i en arbejdsgang.



Eksemplet her, er en Dobbeltkroget str. 6, hvor vingen er af blå perhøne + blå Angelhair, twistet sammen.

Jeg har på det her mønster, vinge og hackel lige lange, men man kunne have valgt at lave vingen længst. Med en blød fluoriserende perle forrest, er det en fin flue til ørred og laks i lav vandstand.

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 17 Dec 2013 kl. 13:13
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 13:18
Ja, det kan du have ret i, at fluen er pænest i fluestikket og alle de teknikker man øver sig i kan i og for sig være ligegyldigt. Men jeg synes det er en fryd for øjet når proportionerne er i orden og derfor tror jeg man fisker anderledes, fordi fluen har de gode proportioner og vingen sidder som den skal.
Jeg har prøvet at binde en teal blue and silver, hvor jeg brugte den samme teknik med at indbinde en undervinge først og så mainvingen derefter og resultatet blev lige godt som på Pålsbu fluen.
Hovedet bliver lidt større med denne teknik, men jeg bruger derimod også en kraftig tråd, så det udligner sig nok hvis jeg bruger en tyndere tråd.
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 13:48
Hej Per,

De ser altså også pæne ud i munden på en blank overspringer fra åen i april!

Claus
 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 15:27
Hej Michael.

Vis du teknisk søger en bindetråd, der vil give dig mulighed for, at lave en meget lille hoved på dine fluer, så kig på den bindetråd her:

http://www.bluedotmediashop.dk/group.asp?group=144

Veevus tråden, er nok noget af det bedste jeg har brugt i mange år.

Er man ikke tilfreds med styrken, i de nye typer bindetråd, så tag chansen og brugt noget spinneline, eksempelvis Microfuse 0,06mm. i hvid, det er knokkelt stærkt, og dækket fint med få tørn.

Vil man have låst fluerne med ganske få tørn, for få et lille flot hoved, så luk med 10 sekunders lim, og skær tæt af med et barberblad.

Mvh
P.K.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 15:58
Hej - jeg hopper lige på hovedet ud til hajerne :)
 
Da jeg absolut ikke er den store ørn til den finere fluebinding, vil jeg dog alligevel pointere, at hvis de lavere fjerstråler bliver klemt mod fluekroppen, vil dette altid resultere i et opadgående tryk, der afstedkommer enten foldede eller anderledes deforme vinger. Dette ved næsten alle vel :)
 
For at modvirke dette, kan man lave en lille forhøjning (af næsten hvad som helst) kort bag krog hovedet således, man får løftet monterings stedet ca. en millimeter hvilket er nok til, at frigive de nederste fjerstråler fra kroppen, og få et par fint udseende monterede fjer. - Mvh. 
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2013 kl. 10:27
Hej Per.

Er det ikke et billede af Jørgen Brandts Wichams Fancy du har lagt ind i din tråd ?


/Allan

Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2013 kl. 10:43
Citat: Michaelfisk

Hej alle derude!
Jeg sidder lige for tiden og traditionelle vådfluer, men når jeg binder teal vinger er det som om vingen sidder helt forkert.
Er der nogen af jer derude der har nogle gode råd til, hvordan man binder en fin vinge af teal eller mallard.

Mvh
Michael


Det er faktisk ingen raket videnskab selvom mange har problemer med disse fjer.

Du skal holde FAST om vingen når du binder den ned og først slippe når den sidder fast efter nogle tørn.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2014 kl. 09:16
Og så er det, som med så meget andet, et spørgsmål om øvelse, øvelse og øvelse og MANGE skæve, mindre heldige vinger, og lige pludselig, så kan man.

Der er også meget stor forskel på hvordan forskellige materialer opfører sig. Nogle er lettere at lave pæne vinger med end andre.

Lars
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2014 kl. 16:10
Generelt er 99% af alle fluer overdresset!
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2014 kl. 18:08
Hej Michael Trådstarter - og godt nytår til alle!
Har du prøvet "løkkemetoden". Ellers se den i Paul Wellendorfs klassiker "Lystfiskerens Håndbog" side 344.Kan evt. lånes på biblioteket.
Dermed skulle de fleste af dine vinge-problemer gerne være løst...
Og hej Finn Sommer!
99% af mine fluer er ikke overdresset...men ellers har du nók til dels ret: Fiskene ser ALT!
K&B for 2014!
;o)rla
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2014 kl. 14:13
Citat: obn

Hej Michael Trådstarter - og godt nytår til alle!
Har du prøvet "løkkemetoden". Ellers se den i Paul Wellendorfs klassiker "Lystfiskerens Håndbog" side 344.Kan evt. lånes på biblioteket.
Dermed skulle de fleste af dine vinge-problemer gerne være løst...
Og hej Finn Sommer!
99% af mine fluer er ikke overdresset...men ellers har du nók til dels ret: Fiskene ser ALT!
K&B for 2014!
;o)rla

Jeg kunne nu heller ikke forstille mig at du overdressede dine fluer Orla :-)

Mange bruger dog alt for meget materiale på deres fluer.
E.G. Michelsen havde ret når han sagde, at man skulle tage et passende bundt som man syntes var fint, og så smide halvdelen væk!. Så passede mængden :-)

Løkkemetoden burde være tvunget obligatorisk indlæring på alle fluebindingshold ;-)

Godt Nytår.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 09:09
Citat: PK




God fornøjelse med fjervinger

en hilsen fra en, som har rodet med fjervinger i mere end 50 år.

Mvh
P.K.


Hej Per.


Måske du lige skulle prøve at læse tråden, på følgende link http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=5974 og derefter lad os høre, om det kan passe, at du "er kommet til" at låne en andens foto? Confused

Mangler fluen forresten ikke en hale?

Henning



Redigeret af Henning - 04 Jan 2014 kl. 13:50
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 10:39
Citat: Henning

Citat: PK




God fornøjelse med fjervinger

en hilsen fra en, som har rodet med fjervinger i mere end 50 år.

Mvh
P.K.


Hej Per.


Måske du lige skulle prøve at læse tråden, på følgende link http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=5974 og derefter lad os høre, om det kan passe, at du "er kommet til" at låne en andens foto? Confused

Mangler fluen for resten ikke en hale?

Henning


Ligeheden er i hvert fald storslående LOL

Jo, Wickhams Fancy har hale af rød (naturrød) hane.

I øvrigt en fantastisk tørflue også Tongue
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2014 kl. 18:36
Tak skal du have Finn, jeg syntes jo nok der var et eller andet galt! Wink
Mvh
Henning
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2014 kl. 16:13
Løfter lige tråden op, så PK kan endnu en chance for at besvare mit spørgsmål
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2014 kl. 21:25
Citat: Henning

Løfter lige tråden op, så PK kan endnu en chance for at besvare mit spørgsmål

LOL
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 21:11
Citat: finnjensen


Citat: Henning

Løfter lige tråden op, så PK kan endnu en chance for at besvare mit spørgsmål


LOL

Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 16:29
Citat: Henning

Løfter lige tråden op, så PK kan endnu en chance for at besvare mit spørgsmål

Lader ikke til du får et svar Henning.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2014 kl. 10:39
Citat: finnjensen

Citat: Henning

Løfter lige tråden op, så PK kan endnu en chance for at besvare mit spørgsmål

Lader ikke til du får et svar Henning.

Nej, der er nok noget der skal ties ihjel. Thumbs Down
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum