Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Vandborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vandborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2009
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vandborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HJÆLP
    Sendt: 22 Dec 2013 kl. 16:12
Hejsa folkens. 
Jeg ligger inde med et problem håber i kan hjælpe mig :-) 
Jeg skal prøve og bruge Nikwax for første gang, 
Jeg har scierra cc4 waders jeg har fået at vide der er goratex i dem, så vil bruge først den blå og så den grønne. Er det rigtig? 

Der ud over har jeg en loop jakke. Men hvad mærke og model det er kan den vaskes på samme måde? 

https://www.dropbox.com/s/dd5mp90deefxipt/2013-12-11%2014.14.28.jpg


Redigeret af Vandborg - 22 Dec 2013 kl. 16:16
Til top
Henrik Vandborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vandborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2009
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vandborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 16:18
Til top
Bent Sigh Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bent Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2001
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bent Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 17:33
Hej Henrik.
Prøv at se denne side: http://go-fishing.dk/2012/06/pas-pa-dine-waderswadejakke/
Der står lidt af hver. Personlig skyller jeg kun mine waders i koldt vand efter hver tur. Jakke vasker jeg efter de forskrifter i linket.
VH.
Bent
Med venlig hilsen
Bent
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 18:08
Scierra CC4 har ikke GoreTex, men en anden membran. Men den virker på samme måde.
Du skal først vaske med den grønne Tech Wash - følg anvisningen på flasken.
Derefter med den purple TX.Direct - følg også her anvisningen på flasken.
Vær opmærksom på, at der godt kan sætte sig en mat hinde på indersiden af vaskemaskinen efter sidste omgang.
Husk at skylle sæbeskålen helt ren, inden du begynder at vaske. Sæbe og Nikwax kan ikke så godt sammen.
Derefter tørring enten i det fri eller i en tørretumbler ved lav temperatur.
Har gjort det flere gange med mine egne CC4-vaders.
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 18:10
Hvis det er en vadejakke med membran, så gi'r du bare den samme omgang. Nikwax er til stort set alt membran-beklædning.
Til top
Henrik Vandborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vandborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2009
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vandborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 18:10
Tak skal du have :-) 
Hvad gør du med den hinde i vaskemaskinen? 
Til top
Henrik Vandborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vandborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2009
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vandborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 18:11
Jens jeg ved ikke hvilken membran der er i jakken. 
Men tager chancen :-) 
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 19:51
Hej! Den hinde har jeg ikke forsøgt at få fjernet, men levet med i ca. 3/4 år nu. Går ud fra, at den bliver siddende til vaskemaskinen en gang skal skiftes ud igen om 5-10 år. Har ingen indflydelse haft på almindelig vask af tøj - indtil videre, så ...

Du behøver ikke at være bekymret omkring membranen i din Loop-jakke.
Til top
Henrik Vandborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vandborg Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2009
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vandborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2013 kl. 19:57
Tak for svaret :-) 
Jeg prøver i morgen 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres