Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan laver man selv MOV tips?

 Besvar Besvar
Forfatter
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvordan laver man selv MOV tips?
    Sendt: 14 Jan 2014 kl. 08:36
Jeg har tidligere spurgt lidt ind til dette, men endnu ikke fået et helt brugbart svar så jeg prøver igen. Jeg har en #6 to-hånds med tilhørende 420 grains skagit skydehoved og vil selv lave mine tips. Er der nogle retningslinier for hvilke AFTM klasser man skal bruge og hvilke liner? Hvis jeg eksempelvis vil lave en 10 ft tip hvor de 5 ft er flydende og de sidste 5 ft er T8, hvilken line skal jeg så bruge som den flydende del?
men finder ikke så meget hjælp!

Vh. Klas
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 10:47
Hej Clas

Brug samme omregning som Neil, T8 er 8 grains pr. fod, så 30 fod er 240 og det passer nogenlunde med en 9'er line efter AFFTA.

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 16:47
Hej Lasse. Tak for hjælpen ;-) Det prøver jeg. Jeg formoder det er fra den midterste del af linen, altså således jeg undgår tapperingen? Vh. Klas
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 21:11
Du kunne jo bruge de første 10 fod af taperingen til at lave en flydende MOV tip, og så lave to stykker af T8 på 10 og 12,5 fod. Så har du næsten et fuldt sæt MOV tips.
Hvis en 9'er line svarer til 8 grain /fod, ville jeg nok vælge en 10'er som den flydende del. Det giver lidt mere masse til at bære en T8, og du får samme effekt som et taperet forfang.
Jeg har selv eksperimenteret en del med at fremstille MOV tips, men er efterhånden mere til versitips i forskellige densiteter. 
Indrømmet det var da spændende at eksperimentere med. Så god fornøjelse.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres