Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FutureFly - sig fra over for dyremishandling

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: FutureFly - sig fra over for dyremishandling
    Sendt: 05 Feb 2014 kl. 08:44
Normalt laver jeg ikke den slags opslag her på 123nu, men syntes dette er vigtigt.
Jeg vil opfordre alle til at sige fra overfor FutureFly - specielt jer fluebindere og lystfiskere.
 
Man SKAL som virksomhed kunne se sig selv og sine kunder i øjnene og svare for at ens produkter er fremskaffet på en etisk og moralsk forsvarlig måde.
 
Futurefly er nu begyndt at sælge skind fra canadiske prærieulve (coyote), samme skind, som anvendes til Canada Goose jakker. Disse dyr fanges på den mest grusomme måde ved hjælp af saksefælder, der er grov dyremishandling. Metoden er forbudt i hele EU af netop denne grund.
 
 Derfor, kære jer med tilknytning til FutureFly - sig fra overfor dette uetiske og dybt umoralske produkt og bed folkene bag FutureFly om at lade være med at slette og blokere kritiske indlæg på deres Facebook side. Det er ikke den rigtige måde at håndtere saglig kritik på.
 



Redigeret af Jan Persson - 05 Feb 2014 kl. 09:01
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2014 kl. 09:00
Ja det er en lorte verden vi lever i, Vi gør alt hvad vi kan for at ødelægge den, både for os selv og for andre... At boykotte CG er blot en dråbe i havet, selvfølgelig er det en start men vi snakker jakker til +4000 kr.. der er mange mange andre produkter der også skal boykottes så... 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2014 kl. 09:03
Henrik, vi bør sige fra når det er vores egen fluebinding, der hopper med på vognen og sælger skind fra canadisk coyote
Til top
claus klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marinus

Tilmeldt:: 19 Okt 2010
Geografisk: esbjerg ø
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marinus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2014 kl. 09:10
Fy for den lede...... !Godt du gør opmærksom på dette , Jan !
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2014 kl. 10:18
Det er kun godt, at der gøres opmærksom på disse ting.
Desværre er det det meste indenfor fluebindingsmaterialer, man i givet fald kunne sætte en finger på, blandt andet også de klassiske materialer som kan have en lidt "skummel" oprindelse.

Canadian Groose er ikke de værste. Langt værre er det meste hår og skind som kommer fra Kina.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2014 kl. 19:35
Synes der er lidt tyndt blot at skyde på en enkelt leverandør af materialer.
Der er mange af de materialer som bruges til fluebinding som har en tvivlsom oprindelse, og det er som sådan hele branchen og dermed os lystfiskere selv, der bør ransage vores egen moral i forhold til naturmaterialer.

Jesper Rasmussen
Til top
Kasper BJerregaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
k bjerregaard

Tilmeldt:: 29 Jul 2010
Geografisk: hørning
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér k bjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2014 kl. 22:38
tag dig nu sammen jan person. hvad fanden er det for noget pis at hænge et enkelt fiema ud. du må satme snart spænde skruen lidt. hvordan tro du dine æble bliver plukket, dit tøj lavet, dine fisker stænger produceret. nok ikk under ordenlige forhold for børne arbejder. gå dog efter boldeb og ikk manden. 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2014 kl. 23:07
Jeg synes det er fint at gøre opmærksom på,
problemer som disse, så kan folk da træffe et valg.


Jeg kan ikke se problemet I at fremhæve 1 person
eller firma, lidt hårdt sat på spids, sku pigeglade Rudi
ikke fremhæves fordi der ikk lige var andre som ham?
De kendte til, til at starte med.

(Spar jer for diskutionen, det er et eksempel, ikke en
direkte sammenligning)

Nej lad os bare få så mange firmaer frem i lyset som muligt.

Dyremishandling er noget der skal gøres op med! I så moderne
en verden, og med så høje priser på varer så er det dybt
trakisk at tingene ikke bliver gjort humant.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2014 kl. 23:09
Hej
 
Jeg er egentlig enig med Jan i at der er et problem her. Dog er det min opfattelse, at det er forkert at hænge Future Fly ud på den måde det gøres. Jeg tror, at hele branchen er skyldig i at det foregår på den måde. Med hele branchen mener jeg også vi forbrugere. Vi er nok lidt tilbøjelige til at lukke øjnene for de barske realiteter, når vi bliver præsenteret for noget naturmateriale, som angivelgt gør, at vi kan binde flottere fluer, måske endda på en nemmere måde.
Eneste måde at få løst det problem på, er at lade være med at binde fluer. Men den løsning er selvfølgelig ikke en mulighed. Ikke for mig i hvert fald.
 
Karsten
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 00:03
Den eneste grund til at FutureFly bliver nævnt er, at de mig bekendt, er det eneste firma, som sælger skind fra prærieulv og som har base i Danmark. Hvis jeg får kendskab til andre, så lover jeg ikke at gøre forskel.

Kasper - saml lige sutten op igen, du tabte den vist
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 07:07
Citat: Jan Persson

Den eneste grund til at FutureFly bliver nævnt er, at de mig bekendt, er det eneste firma, som sælger skind fra prærieulv og som har base i Danmark. Hvis jeg får kendskab til andre, så lover jeg ikke at gøre forskel.

Kasper - saml lige sutten op igen, du tabte den vist


Det er da super du gør opmærksom på det...
Jeg har brugt den sidste krone hos FutureFly.
Der skal være nultolerance overfor denne slags. Futurefly vælger jo helt selv, hvad de sælger, og hvor det kommer fra!

Stoppede de med at støtte dyremishandling, vil jeg med glæde handle med dem igen!

Så jeg er taknemmelig for dit indlæg. 

Må den gode moral sejre.
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 07:07
Sige fra ?
må man bruge deres varer ved catch and release ?
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 07:23
Som forbrugere er vi fuldstændig uvidende, indtil nogen gør opmærksom på et problem. Der findes jo millarder af produkter i vores hverdag, som vi ikke aner noget om. Hver gang nogen fortæller mig noget, som f.eks Jan gør her..ja så kan jeg jo skride til handling, som jeg har lyst. Faktisk mener jeg, at en importør eller forhandler har bedre mulighed end jeg, som forbruger med, at finde ud af baggrunden af produktet. Der må de jo blot have en politik på området og stille nogle krav til produktet. Således fungerer det også i alle andre brancher. Hvem husker f.eks sagen om JYSK, som selv havde fingrene dybt begravet i en stofproduktion med giftig farvning i Indien. Fint at historien bliver fortalt, så forbrugerne selv kan tage stilling.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 07:35
Frelste er de frelste......

Hvis man går sine kasser, skuffer, mapper igennem vil listen over materialer der skal på Jan's liste blive meter lang, og hvis vi forbyder alle disse materialer, er der ikke meget tilbage at binde med.

Hvis man avler dyr i fangenskab, skal det gøres ordentligt, og der er forhåbentlig myndigheder der holder kontrol med at det sker. Hvis det opdages at forholdene ikke er i orden skal hammeren falde omgående og tilladelsen fjernes.

Jeg har en hund der ind imellem lægger lidt pels til når der er behov, det forbandede ved det er at den ikke findes i rød, blå, grøn, gul etc. men kun hvid og brun.....den piver lidt når jeg hiver en tot ud.

Sådan lige for at slå én ting fast, jeg er absolut imod al form for dyremishandling.





Redigeret af Taonga - 06 Feb 2014 kl. 07:40
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kasper BJerregaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
k bjerregaard

Tilmeldt:: 29 Jul 2010
Geografisk: hørning
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér k bjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 07:56
Lover at samle min sut op, jan. Den dag du finder din hjerne eller prøver og bruge det sidste der er tilbage. Fandeme typisk skattefolk. I skal altid gøre tingene på den mest åndssvags måde. Men i har jo selvfølgelig altid ret.
Til top
Søren. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Søren. Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 96
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 09:24
Citat: Jan Persson

Den eneste grund til at FutureFly bliver nævnt er, at de mig bekendt, er det eneste firma, som sælger skind fra prærieulv og som har base i Danmark. Hvis jeg får kendskab til andre, så lover jeg ikke at gøre forskel. 

FlyCo har også "Canadisk Ulv" i deres sortiment. 



Redigeret af Søren. - 06 Feb 2014 kl. 09:25
Til top
Jesper Vang Møller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Woolly Bugger

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Woolly Bugger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 11:08
Canadisk ulv og "prærie-ulv" er ikke nødvendigvis det samme.
To forskellige arter:
Ulv og "præire-ulv"/coyote.
 
Fældefangst er lovligt i Canada og USA - der er f.eks. folk der overlever ved at fange dyr på denne måde (søg lidt på f.eks. Heimo Korth - eller læs bogen om ham og hans famile: The Final Frontiersman).
 
At den slags barske billeder påvirker en sart kontormus er forståeligt (jeg er selv en sart kontormus, der blev påvirket af billederne), men det er et tyndt grundlag at boykotte et firma på i mine øjne.
Og man skal på ingen måde være blind for at div. "dyreværns-foreninger" spiller på alle tangenter, manipulerer og sorterer i det materiale de lukker ud. De er nøjagtigt lige så skrupelløse og enøjede som de mennesker der insisterer på at fældefangst bør bedrives "for sjov".
 
Knæk og bræk 
Til top
Jesper Vang Møller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Woolly Bugger

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Woolly Bugger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 11:11
Og PS:
 
Jeg er på ingen måde forbundet med FutureFly, har aldrig sat en fælde eller skudt et dyr, men jeg fisker og har genudsat masser af fisk og bl.a. været med til el-fiskeri - spørger du f.eks. Anima, som er afsenderen på videoen, så burde jeg skamme mig, mine stænger knækkes og jeg skulle tvinges til at gå rundt med kroge i munden og en rævesaks om den ene balle til jeg havde sagt undskyld.
Til top
Søren. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Søren. Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 96
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 11:34
Jesper: Er helt klar over at ulv og coyote ikke er det samme. Men faktum er at fangstmetoden er den samme (riffeljagt eller fældefangst).
Desuden blandes betegnelserne tit samme, og coyote bliver ofte solgt som ulv. Begrundelsen er nok at coyote ofte anses for et skadedyr i Nordamerika. 

Jeg ikke har personligt ikke tænkt mig at boykotte hverken Future Fly eller FlyCo, men jeg har ikke tænkt mig at købe pels fra hverken coyote eller ulv fra dem. 

Jeg er i øvrigt selv jæger og har intet problem med at der bedrives pelsjagt, men dyrene skal under ingen omstændigheder lide.


Redigeret af Søren. - 06 Feb 2014 kl. 11:37
Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 11:55
Det er grim at se nogen dyr der lider... Og de metoder der bliver brugt er umenneskeligt. Og slet ikke bærdygtigt... Men når der er sagt, den der tag disse billeder er ikke bedre, stå der og film et dyr der bange og ønsker at flygte, Og så stå bare der og filmer 1,5 meter fra dyret... For det mindste jægerne afliver de dyrene fra afstand med et nakke skud. De nå ikke at mærke noget.
Hvor fotografen er stå bare der skræmmer dyrene... Seriøs! fotografen er ikke bedre end ham der ligger disse grimme og desværre lovlige fæller.
De indfødte som VI i dømt til at værre nogen vild menneske hvad bedre til at respekter naturen end OS de menneskeligt væsner.
Men desværre så længe PENGE TALER vil disse ting sker. I vores egne baghave sker det også... Ikke så voldsom... Men indirekte.
Hilsen Yves       
Til top
Futurefly Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Futurefly

Tilmeldt:: 06 Feb 2014
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Futurefly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 12:00
Kære Alle
FutureFly siger fra overfor Coyote skind

Vi vil starte med at sige at grunden til at vi postede et indlæg i tråden med FutureFly som overskrift var for at understrege at FutureFly ikke har handlet ulovligt.. Alt imens vi fik indersøgt sagen grundigt.
Vi har nu undersøgt sagen grundigt, og vi har desværre ikke kunne få de nødvendige dokumentationer for at alle, af de få skind vi har købt, er skudt med riffel. Derfor har vi, som andre af vores kollegarer i branchen, naturligtvis valgt ikke at handle med dette produkt, og taget det ud af vores katalog.
Produktet er kun solgt til en butik, og det i udlandet og det er nu kaldt hjem.
Vi beklager hvis det har stødt nogen, i FutureFly er vi meget beviste om hvor vores ting kommer fra og vi skal kunne se vores kunder i øjnene. Vi er rigtig meget ude blandt vores forbrugere både i DK og udlandet.
Et af vores mål i FutureFly er at højne kvaliteten på fluebindings materialer på markedet, om vi har lykkedes vil vi lade vores forbrugere svare på..
Med de bedste hilsner og ønsket om en god fiskesæson i 2014
FutureFly




Redigeret af Futurefly - 09 Feb 2014 kl. 22:43
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 12:29
Citat: Woolly Bugger

spørger du f.eks. Anima, som er afsenderen på videoen, så burde jeg skamme mig, mine stænger knækkes og jeg skulle tvinges til at gå rundt med kroge i munden og en rævesaks om den ene balle til jeg havde sagt undskyld.

Er det Anima, som er afsender af videoen?

I så fald finder jeg det en anelse pudsigt, at denne video lægges ud på et lystfiskerforum. Den danske forening Anima har et samarbejde med den amerikanske forening "People for the Ethical Treatment of Animal" (PETA).

http://www.peta.org/issues/animals-used-for-food/factory-farming/fish/


Som det fremgår har PETA en ret klar holdning til lystfiskeri (og alle andre typer af fiskeri). Det burde forbydes. Som et fødevarealternativ til fisk og kød bør vi iflg. PETA alle blive veganere.

Og bemærk venligst at jeg ikke synes, at det er ok, at pattedyr fanges i klapfælder, men jeg kunne nu alligevel ikke lade være med at se det ambivalente i at promovere en video for en gruppe, som samarbejder med en anden gruppe, der vil forbyde lystfiskeri. Hvis denne video vel at mærke er fra Anima - that is....

De bedste hilsner,
Dan



Redigeret af DanWulff - 06 Feb 2014 kl. 12:30
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 12:55
Citat: Futurefly

. Canada er et højtudviklet samfund, og canadiere har ingen interesse i at mishandle dyr.

 
Ehhhh, taler vi om det samme Canada, der banker sæler med køller og flår en god del af dem mens de stadig er levende??
 
 

Over the years, various studies have been conducted to assess the level of animal suffering in the Canada's seal 'hunt'. An analysis by a panel of veterinarians funded by IFAW in 2001 showed that about 40% of the seals are skinned while alive and conscious.

The Canadian Veterinary Medical Association (CVMA) funded a study in 2002, which the DFO cited as showing that the seal 'hunt' was sufficiently (i.e., 98%) humane, until the CVMA told them to stop misrepresenting this study.

Comparisons of these as well as other studies have been done, assessing their methodologies and conclusions. In the IFAW-funded study, the investigators did post-mortem examinations of the skulls of seal pups who were shot or clubbed after sealers left the area. The sealers did not know that investigators would be coming after they left.

In the CVMA-funded study, the report is based on the level of consciousness of seal pups once they were on-board the sealing vessel. Investigators were allowed on sealing boats with the full knowledge of the sealers. Even though the sealers knew that they were being observed by veterinary scientists and zoologists, they still brought 3 of 167 seal pups onto the deck alive and conscious, after clubbing them. These investigators also noted that 5.4% of seals targeted were 'struck and lost'.

Read another comparison of harp seal 'hunt' studies of animal welfare here.

Det er sådan set jeres eget valg at sælge skind fra dyr, der er fanget med metoder, som er ulovlige i hele EU - men vær dog ærlige omkring det og tag debatten. Hvorfor har I fjernet indlægget på Facebook og blokeret de, der har spurgt ind til metoderne? Det lugter da langt væk af dårlig samvittighed
 
 
Til top
Jesper Vang Møller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Woolly Bugger

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Woolly Bugger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 13:04
Jeg huskede det som der stod Anima - men ret, skal være ret, i videoens tekst står der at det er Anima der har indsamlet billederne, så Anima er vel ikke den direkte afsender, men alligevel...
Der er jo også sekvenser med prærie-ulve der bliver skudt = ligestillet med en prærieulv der fanges i saks/fælde.
HVis man vil klapfælder/sakse til livs bør man nok gå andre veje end at allliere sig med f.eks. PETA, Anima, etc. og jeg tror heller ikke der er den store effekt af at boykotte Future Fly - det er nok firmaerne der bruger pelsen til tøj, der står for det største antal prærie-ulve. Og det er disse firmaer, som man som almindelig forbruger bør skrive til.
 
Så snart du melder dig ind i f.eks. PETA el. lign. er det mit indtryk at firmaerne med det samme tager afstand fra hvad der bliver sagt...henvend dig som Hr. Jensen fra Sorgløse og så tror jeg faktisk dine ord får større vægt.
 
Knæk og bræk
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 13:10
Citat: Futurefly

Fangst af vilde dyr i Canada foregår blandt andet med fælder. Fældefangsten er nøje reguleret af lovgivning, og der arbejdes konstant på at sikre de mest humane fangstmetoder. Canada er et højtudviklet samfund, og canadiere har ingen interesse i at mishandle dyr.

Fangersamfundene i Canada er med til at sikre en bæredygtig bestand af vilde dyr. Truede dyrearter jages naturligvis ikke.

Javel ja, måske FutureFly kan forklare hvordan man selektivt undgår at truede dyrearter træder i saksefælden? Det kunne da være en interessant oplysning.
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 13:34
Jan, start dog med at ringe til manden i stedet for at hænge Futurefly ud i et offentligt forum på baggrund af en youtube video og en slettet kommentar.
Beviser videoen at Futurefly's leverandør af coyote bruger samme metoder som CANADA GOOSE? Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men som jeg også ser i videoen, så er det ikke kun saksefælder der bliver brugt.
Futurefly leverer en kvalitet som ingen andre kan, så jeg har nu ikke tænkt mig at boykotte noget, bare fordi du har set en lille video.
Tag sutten i munden, og kom ud at fiske.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 13:46
Citat: ATH.

Jan, start dog med at ringe til manden i stedet for at hænge Futurefly ud i et offentligt forum på baggrund af en youtube video og en slettet kommentar.
Beviser videoen at Futurefly's leverandør af coyote bruger samme metoder som CANADA GOOSE? Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men som jeg også ser i videoen, så er det ikke kun saksefælder der bliver brugt.
Futurefly leverer en kvalitet som ingen andre kan, så jeg har nu ikke tænkt mig at boykotte noget, bare fordi du har set en lille video.
Tag sutten i munden, og kom ud at fiske.
 
Allan, som jeg skriver, så blokerede Futurefly for al debat omkring emnet og har derfor selv udelukket den metode. Videoen beviser ikke at Futurefly bruger samme metode - men de skriver de jo et par indlæg længere oppe selv at de gør.
 
 
Til top
Kasper BJerregaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
k bjerregaard

Tilmeldt:: 29 Jul 2010
Geografisk: hørning
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér k bjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 13:50
Nu er det ikk et truet dyr. Og har undersøgt det i modsætning til jan Persson, og dem future fly for skind fra et skudt af jæger på helt lovligvis og så har de solgt skindet. Ligesom en landmand her hjemme sælger mælken eller korn. Så har du andre beviser på det er ulovlig, så kom med dem jan ellers så find nogen andre at genere med fin inkompetente viden. 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2014 kl. 22:23
Jamen det syntes jeg da så at du skal poste bevis for Kasper - i stedet for den sludder for en sladder som Futurefly tidligere har postet her.

Det må jo alt andet lige være leverandøren, der har bevisbyrden for at hans varer er fremskaffet på lødig vis. Det er ikke anderledes end f.eks. børnearbejde og forurening.
 
Desuden et lille eksempel på, hvordan jægerne ser sig selv og den "respekt" de viser dyrene:


Redigeret af Jan Persson - 07 Feb 2014 kl. 10:29
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2014 kl. 12:53
Citat: Søren.

Citat: Jan Persson

Den eneste grund til at FutureFly bliver nævnt er, at de mig bekendt, er det eneste firma, som sælger skind fra prærieulv og som har base i Danmark. Hvis jeg får kendskab til andre, så lover jeg ikke at gøre forskel. 

FlyCo har også "Canadisk Ulv" i deres sortiment. 

 
Svar fra Flyco  Thumbs Up
 

Tak for din mail. Vi har netop opdateret vores katalog og det er en fejl at ulv overhovedet er med. Vi har for flere år siden sluttet med at sælge ulv, netop ud fra de problematikker du nævner. Vi fik i sin tid ulv fra en pelshandler i København – Godske Simonsen. Firmaet eksisterer dog ikke længere.

 Vi er meget beviste om oprindelsen på vore produkter og er jævnligt i dialog med Skov & Naturstyrelsen, særligt når det gælder fugle.

 Bedste hilsner

 Morten

Til top
Søren. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Søren. Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 96
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2014 kl. 14:08
Citat: Jan Persson

Citat: Søren.

Citat: Jan Persson

Den eneste grund til at FutureFly bliver nævnt er, at de mig bekendt, er det eneste firma, som sælger skind fra prærieulv og som har base i Danmark. Hvis jeg får kendskab til andre, så lover jeg ikke at gøre forskel. 

FlyCo har også "Canadisk Ulv" i deres sortiment. 

 
Svar fra Flyco  Thumbs Up
 

Tak for din mail. Vi har netop opdateret vores katalog og det er en fejl at ulv overhovedet er med. Vi har for flere år siden sluttet med at sælge ulv, netop ud fra de problematikker du nævner. Vi fik i sin tid ulv fra en pelshandler i København – Godske Simonsen. Firmaet eksisterer dog ikke længere.

 Vi er meget beviste om oprindelsen på vore produkter og er jævnligt i dialog med Skov & Naturstyrelsen, særligt når det gælder fugle.

 Bedste hilsner

 Morten


Jan:
Stort Thumbs Up  til FlyCo/Morten Valeur for det svar!

Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2014 kl. 17:17
Hej Jan Persson.

Kan kun sige jeg er på line med dit synspunkt
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum