Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opbevaring af geddefluer

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Opbevaring af geddefluer
    Sendt: 24 Mar 2014 kl. 20:31
Hvordan opbevare i jeres geddefluer? De kan ik lige være i en normal flueæske :)
Har set en flueæske til formålet men det var jo nærmest en lille kuffert. 
Gode forslag til nem opbevaring modtages gerne. Jeg fisker mest fra bredden så ska ha den med mig rundt når jeg går og fisker.
Til top
Thomas Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tln

Tilmeldt:: 03 Maj 2009
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tln Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 06:01
Hej
Jeg har brugt de her mapper fra http://www.effektlageret.dk/product/sameo-pike-wallet-3474/
Ellers kan du lave en gedde æske af gamle VHS - kassetter. Ved at sætte noget skum ind i den.

Mvh Thomas
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 06:16
Jeg har lig købt den predator ammo box som
Korsholm har på til ud til 149.- får den Idag :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Casper Birkegaard P

Tilmeldt:: 07 Mar 2014
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Casper Birkegaard P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 06:58
Hej

Der er intet der slår en lynlås pose.
IKEA har 30 stk for en 10'er i en god størrelse i kraftig plast og med en god holdbar lås.

Fordele ved posen:
Vandtæt
Passer i enhver lomme
Fluens størrelse er ikke en begrænsning.

Ulemper:
Der står ikke Simms på den. ( det kan du dog skrive selv)

Mvh Casper pedersen
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 09:37
Fryseposer...
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 09:39
Fryseposer til krog str. 4/0, 6/0, 8/0 ?

Ryger krogen ikk igennem?
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 09:50
Hjemmelavede VHS-kasetter med slit-skum til krogfluerne og ellers bruger jeg som regel de gode kraftige Zip-lock poser, med en lynlås-glider (eller hvad dælen den nu hedder?) i toppen. Lyner dem faktisk ikke ret tit, men bruger dem i str. ret stor og folder dem så bare på langs på midten når fluerne er puttet i bunden af dem, så ryger de ikke ud, fylder minimalt og man kan ha' en god stak med sig ud i lommerne på flyderingen eller vadejakken, hvis man har dem her. Ellers har de nogen gange et sæt fiberforstærkede lynlåsposer i Tiger i forskellige str. som er kanon til at have geddefluerne i; disse er med rigtige lynlåse i toppen.
Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allanlindsay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 11:57
jeg bruger også modificerede VHS æsker. De er rimeligt enkle at lave :)  

Sådan ser min f.eks. ud:  http://instagram.com/p/ecRDNnim3p/
<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 12:39
Til top
Nikolaj Martins Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SydfluenVS Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SydfluenVS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 14:13
Hej med jer.

Jeg fandt denne Cliff Bugger box hos korsholm for nogle år siden, og fortryder i dag, at jeg ikke købte flere....de passer perfekt til vadejakken, og holder 10-15 cm fluer fint. Kan nok også holde større modeller, men bruger ikke større selvSmile. Se linket herunder


Nikolaj Martins
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jaxx.dk Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jaxx.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 17:30
Hej Casper 

Jeg har et par interessante muligheder til opbevaring af dine geddefluer.

Det første er en boks fra Meiho med slidset skum der minder meget i mål om den Nikolaj linker til fra Cliff Outdoors. Men har kun skum i den ene side.


Den anden mulighed er lynlåsposer som passer i mål med geddefluerne, så du i princippet bare kan stoppe dem i lommen, eller i en almindelig boks med rum på langs, der passer i de mål du har behov for.


Håber det er noget du kan bruge! Ellers vil jeg gerne undskylde på forhånd at jeg blander mig i din tråd som butik.
Mvh
Jacob Schougaard
Jaxx.dk


Redigeret af Jaxx.dk - 25 Mar 2014 kl. 17:39
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 18:28
Rør fra en forretning der sælger knapper

chr
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 08:55
Tak for jeres gode ideer. Hvor får man fat i det skum i bruger til VHS kasetterne?
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 11:26
Find noget skum fra fx en knæpude til haven eller nogle billige strand-sandaler og skær et rektangel ud i den rigtige tykkelse/bredde og skær så slidser og indhak med en skarp kniv/skalpel. De kan let limes i med en stribe varmelim.
Til top
John Haagen Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Smolten

Tilmeldt:: 24 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Smolten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2014 kl. 18:44
Gå ned til din lokale cykelhandler og spørg om du må få det blå rørskum der sidder omkring de nye cykler når de kommer til forretningen. Det kan skæres i de ønskede længder og, når du kommer fluerne "inden i" røret er både du og fluerne beskyttet.
 
Hvis cykelhandleren ikke vil af med rørene, kan du købe isoleringsskumrør til vandrør.
 
Cykelhandlermodellen er dog min foretrukne, den er gratis og når rørerne er slidte henter man bare nogle nye.  
 
Mvh
 
John
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres