Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kysten WF-line hvilken?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Grønne Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
The Fisher Avatar

Tilmeldt:: 03 Sep 2009
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kysten WF-line hvilken?
    Sendt: 06 Apr 2014 kl. 20:58
Jeg er på udkig efter en ny WF line til kysten i #7 jeg har kigget lidt på disse, men jeg kan ikke lige bestemme hvilken jeg skal vælge. Nogle der har erfaringer med de her. For og imod? Andre indkommende forslag til WF line eller evt. skydehoved er velkommen.

1. http://webshop.salmonfly.dk/product_info.php/cPath/23_71_93/products_id/5131
2. http://webshop.salmonfly.dk/product_info.php/cPath/23_71_91/products_id/3558

På forhånd tak.
Til top
Dennis Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dennis. C

Tilmeldt:: 26 Maj 2011
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dennis. C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2014 kl. 21:44
Jeg vil anbefale en guideline coastal. Jeg har den selv i slow intermidiate. Det er en fremragende line! :-)
K&B mvh. Dennis. C
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 00:37
Hvis linen skal være flydende, så er Zpey Ultimo II en suveræn line. Hvis det er en intermediate du vil have, vil jeg også som Dennis, anbefale Guideline Coastal.

Redigeret af Henning - 07 Apr 2014 kl. 00:38
Mvh
Henning
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 05:06
Rio Dart bruger jeg selv og du går ikke galt i skoven med den.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 06:39
Scientiffic anglers har lige lanceret en ny line der skulle gøre det rigtig godt... BFT (big fly taper) hedder den... jeg har ikke prøvet den endnu men den skulle væte fabelagtig. ..

Mik
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 07:16
Du skal have en line med et hoved på minimum 9 m og med så tynd lineprofil som muligt. En slow intermediate har en tyndere profil end en flydende. En brat overgang fra hoved til en tynd skydeline er også at foretrække. Kik her under Outbound short og f.eks S/I modellen http://rio.kinetic-fishing.com og fravælg den Dart som egentlig er til kortere kast. Hvis skal lave lange kast og der er plads, så skal du vælge Outbound i long modellen.

Redigeret af sage - 07 Apr 2014 kl. 07:19
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jesper Grønne Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
The Fisher Avatar

Tilmeldt:: 03 Sep 2009
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 18:10
Tak for svarene.
Jeg har været ved at kigge lidt på denne wf-line nogle der har noget godt eller skidt og sige om denne?

Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mich 0307 Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2012
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mich 0307 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 20:38
Hej Jesper
Jeg fisker selv med en Coastal i slow intermediate og der er nok ikke den store forskel på den og den flydende, da klumpen er lige lang på de to liner. Det er en fremragende Line som har lang levetid hvis du passer på den. Den er nem at fiske med en hel dag, og hvis du ikke er vant til at fiske med flue på kysten, så er en wf line at foretrække vil jeg mene Smile
Venligst Michael
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 20:47
Citat: The Fisher

Tak for svarene.
Jeg har været ved at kigge lidt på denne wf-line nogle der har noget godt eller skidt og sige om denne?


Jeg har sådan en i samlingen, og det er en fin line som jeg godt vil anbefale, men som jeg skrev i mit tidligere indlæg; så er Zpey Ultimo II toppen efter min mening, desværre er den lidt dyr, men jeg synes den er pengene værd!

Kan du ikke prøve nogle venners liner, inden du skal beslutte dig, - det ville være nr. et!
Mvh
Henning
Til top
Jesper Grønne Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
The Fisher Avatar

Tilmeldt:: 03 Sep 2009
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 21:15
Citat: Henning

Citat: The Fisher

Tak for svarene.
Jeg har været ved at kigge lidt på denne wf-line nogle der har noget godt eller skidt og sige om denne?


Jeg har sådan en i samlingen, og det er en fin line som jeg godt vil anbefale, men som jeg skrev i mit tidligere indlæg; så er Zpey Ultimo II toppen efter min mening, desværre er den lidt dyr, men jeg synes den er pengene værd!

Kan du ikke prøve nogle venners liner, inden du skal beslutte dig, - det ville være nr. et!

Hej Henning

Er det denne line du tænker på?
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 21:16
Coastal gør det godt :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Jesper Grønne Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
The Fisher Avatar

Tilmeldt:: 03 Sep 2009
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 21:22
Kan efterhånden læse mig frem til at det enten skal være en Zpey Ultimo II eller Guideline Coastal, så er det vist bare op til hvad pengepungen siger LOL
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 22:19


Hej Henning

Er det denne line du tænker på?
[/QUOTE]

Akkurat, og min anbefaling er at du tager den i samme klasse, som din stang er anbefalet til. Men det samme gælder også Coastal linen.

Mvh
Henning
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2014 kl. 06:45
Citat: Henning



Hej Henning

Er det denne line du tænker på?

Akkurat, og min anbefaling er at du tager den i samme klasse, som din stang er anbefalet til. Men det samme gælder også Coastal linen.

[/QUOTE]

Hej Henning
Svært med sådan en anbefaling, eftersom ingen af os ved hvilken stang han har. Hvis nu han f.eks har en TFO TICR-X 9 fod #7 (stiv kæp)... kontra en Scierra #7, så tror jeg ikke de kaster optimalt, med den samme line. Bevares alle stænger kan kaste med alt, der er blot forskel i oplevelsen. Wink
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jesper Grønne Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
The Fisher Avatar

Tilmeldt:: 03 Sep 2009
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2014 kl. 06:49
Citat: sage


Citat: Henning

Hej Henning
Er det denne line du tænker på?

Akkurat, og min anbefaling er at du tager den i samme klasse, som din stang er anbefalet til. Men det samme gælder også Coastal linen.

Hej Henning
Svært med sådan en anbefaling, eftersom ingen af os ved hvilken stang han har. Hvis nu han f.eks har en TFO TICR-X 9 fod #7 (stiv kæp)... kontra en Scierra #7, så tror jeg ikke de kaster optimalt, med den samme line. Bevares alle stænger kan kaste med alt, der er blot forskel i oplevelsen. Wink
[/QUOTE]

Lige nu har jeg en Scierra #7, men overvejer at købe en Loop i #7
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2014 kl. 12:13
Hej Jesper
Ok...Scierra har traditionelt været en smule mere realistisk i forhold til aftma systemet. Det kan være at du vil opleve, at en Loop føles lidt mere underklassificeret? Ikke for at starte en aftma diskussion, men når jeg skal købe en stang i dag, så siger jeg hvilken kastevægt jeg satser på og ikke klassen.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2014 kl. 00:19
Citat: sage

 

Hej Henning
Svært med sådan en anbefaling, eftersom ingen af os ved hvilken stang han har. Hvis nu han f.eks har en TFO TICR-X 9 fod #7 (stiv kæp)... kontra en Scierra #7, så tror jeg ikke de kaster optimalt, med den samme line. Bevares alle stænger kan kaste med alt, der er blot forskel i oplevelsen. Wink

Man skal nok også passe på det ikke bliver alt for avanceret, jeg er ovebevist om at, måske 99% af de stænger der står syv på, kaster fint med de liner der står syv på. Min egen sekser kaster f eks. fint med alt fra #4 til #8, men bedst med dem der står seks på.
Mvh
Henning
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2014 kl. 12:35
Citat: Henning

Citat: sage

 

Hej Henning
Svært med sådan en anbefaling, eftersom ingen af os ved hvilken stang han har. Hvis nu han f.eks har en TFO TICR-X 9 fod #7 (stiv kæp)... kontra en Scierra #7, så tror jeg ikke de kaster optimalt, med den samme line. Bevares alle stænger kan kaste med alt, der er blot forskel i oplevelsen. Wink

Man skal nok også passe på det ikke bliver alt for avanceret, jeg er ovebevist om at, måske 99% af de stænger der står syv på, kaster fint med de liner der står syv på. Min egen sekser kaster f eks. fint med alt fra #4 til #8, men bedst med dem der står seks på.

Det er bestemt ikke et forsøg på at gøre det avanceret Henning. I dette konkrete tilfælde har trådstarter en scierra stang. Jeg har aldrig selv ejet en Scierra stang, men tilfældigvis er den optimale kastevægt på en scierra lige en tand lettere, end de fleste andre. Det tror jeg er almindeligt kendt Henning. Derfor mener jeg, at mit indput havde relevans i forhold til trådstarters spørgsmål.

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres