Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svineryggen i Kolding?

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Svineryggen i Kolding?
    Sendt: 15 Aug 2014 kl. 20:28
Er der nogen af jer lokale omkring Kolding, der ved noget om, hvornår Svineryggen "vågner" i forhold til havørreder? Jeg har hørt om, at det allerede sker nu, men min sunde fornuft siger mig, at vandet skal være koldere, end det er nu, før de søger helt ind i inderfjorden. Men der kan selvfølgelig være særlige forhold, der gør sig gældende omkring Svineryggen.
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2014 kl. 14:26
Godt spørgsmål, har været forbi et par gange af en time eller så, uden resultater. En af de andre lokale sagde at det var som med Karup å, at når vandet i fjorden blev for lavt og for varmt, måtte havørreden simpelthen trække væk fra op i åen. Jeg tror nu nok ikke at denne tendens er ligeså udtalt i Kolding fjord, som den er ved Skive.
På den anden side er den sidste tids dejlige nedbør, og minus troppedage og nætter, en positiv faktor i forhold til de blanke, så "ryggen" får nok lige en time en eftermiddag i kommende. Ellers er der jo alle de andre dejlige kystpladser, se L.Ø.J.´s fede artikel fra F&F, en december for nogle år siden. Der er ikke andet end hvad en blind mand kan finde med en hvid stok, men det giver en god start.
K & B derude
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2014 kl. 17:44
Har du tilfældigvis et link til den artikel? Og hvem er L.Ø.J.?
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2014 kl. 19:22
Forkortelse for Lars Østergaard Jensen fra Christiansfeld.  Lokalredaktør for sportsfiskeren m.m.
Men mener nu det var en artikel i Sportsfiskeren på 4 sider.


Redigeret af Ole K. - 16 Aug 2014 kl. 19:33
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2014 kl. 19:32
ikke helt tosset husket af migWink
bladet sportsfiskeren november 2006 side 12-13-14-15-16-18 altså 6 sider.
jeg havde.dem liggende på boghylden. 


Redigeret af Ole K. - 16 Aug 2014 kl. 19:39
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2014 kl. 19:47
Nå ok, på deres website er der kun tilbage til 2009.
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2014 kl. 21:09
Send mig din mailadresse så skal jeg scanne dem ind en dag og sende til dig 
de er godt nok laminerede men prøver at scanne. ellers laver jeg en alm kopi når jeg er i nærheden af en kopimaskine

Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2014 kl. 21:36
Wow, det var virkelig pænt af dig! Sender lige en pb.
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2014 kl. 12:04
Hej.
Mail m indscannede sider er sendt.
Mvh Ole
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum