Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny kategori i auktionen

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny kategori i auktionen
    Sendt: 05 Sep 2014 kl. 19:28
Att. Lars Aagaard.

Som overskriften siger,  kunne jeg godt tænke mig, at flueforfang fik en kategori for sig! 
For mig at se, er "andet" fluegrej ved at drukne i mængden af forfang.
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2014 kl. 20:33
Der er da allere tre auktioner med relation til fluefiskeri, en for fluegrej, en for bindematerialer og en for fluer. Og det må da være rigeligt, hvis ellers sælgerne bruger nogle fornuftige overskrifter, som beskriver varen...
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2014 kl. 08:24
Citat: anonymous

Der er da allere tre auktioner med relation til fluefiskeri, en for fluegrej, en for bindematerialer og en for fluer. Og det må da være rigeligt, hvis ellers sælgerne bruger nogle fornuftige overskrifter, som beskriver varen...

Overskrifter kan ikke begrænse mængden, hvilket er det, der efter min mening skal til, hvis ikke alt andet skal forsvinde i forfangs spam! 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2014 kl. 12:07
Anonymius = tøsedreng der ikke tør stå frem.....
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 08:59
Citat: Henning

Overskrifter kan ikke begrænse mængden, hvilket er det, der efter min mening skal til, hvis ikke alt andet skal forsvinde i forfangs spam! 

Jeg har desværre ikke fulgt så meget med i auktionerne for fluegrej, jeg har nemlig meget mere fluegrej end jeg kan overkomme at få brugt, og jeg har altid bundet mine egne fluer, og knyttet mine egne forfang.

Men hvis de mange auktioner med taperede flueforfang er decideret spam, hvor en erhvervsdrivende oversvømmer auktionerne for fluegrej med en uendelige mængder varer, så kan fluefiskerne jo selv klare sagen.

Fluefiskerne kan helt systematisk afgive så høje bud til alle auktionerne med forfang, at der ikke er andre som har lyst til at byde over, og når de vinder auktionen, så kan de bare meddele sælgeren, at de ønsker at gøre brug af den 14 dages fortrydelsesret som man i.h.t. købeloven har i forbindelse med et on-line handel, og at man derfor dropper købet.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 09:36
100% enig Henning.  
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 10:02
14 annoncer ud af 62 i kategorien er lige pt forfang eller forfangsrelateret. Jeg synes egentlig ikke antallet er så voldsomt, men mere irriterende at de samme auktioner lægges op igen og igen.

Jeg tror dog ikke man kan forhindre det, der er ingen regler om det og de ville nok være noget værre rod at skulle følge op på.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 10:15
Citat: anonymous


Fluefiskerne kan helt systematisk afgive så høje bud til alle auktionerne med forfang, at der ikke er andre som har lyst til at byde over, og når de vinder auktionen, så kan de bare meddele sælgeren, at de ønsker at gøre brug af den 14 dages fortrydelsesret som man i.h.t. købeloven har i forbindelse med et on-line handel, og at man derfor dropper købet.


http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Brugte-varer-paa-nettet/Saelger-selv-varer?tc=761E04E4D61B417DA3D03F9371AB37F0

Jeg synes så personligt det er fedt der er nogle som gider og sælge større mængder grej på auktionen, typisk betyder det for mig lave priser og mere grej for pengene..

og hvor i er problemet at lade være og se på de forfang, de har trods alt en god overskrift så man kan se det er forfang før man går ind på dem Confused
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 11:36
Citat: anonymous

 
Fluefiskerne kan helt systematisk afgive så høje bud til alle auktionerne med forfang, at der ikke er andre som har lyst til at byde over, og når de vinder auktionen, så kan de bare meddele sælgeren, at de ønsker at gøre brug af den 14 dages fortrydelsesret som man i.h.t. købeloven har i forbindelse med et on-line handel, og at man derfor dropper købet.
NRE  
Du kunne jo selv være det første fjols der lægger ud med sådan useriøse tiltag på dette forum. Nå ja, useriøse intetsigende indlæg, er du jo mester i, så hvorfor ikke forsætte linien!! 
Jeg ville meget heller have verificerede profiler end anonyme fjolser.Clown
 
Jeg vil heller have et mere aktivt køb/salg/auktionsmarked for alt fiskegrej til en forhåbentlig billig penge, end tåbelige ødelæggende tiltag, fordi enkelte mener at der er for mange forfang i forskellige størrelser og længder.

SmileN
 


Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 12:46
Citat: Nicolai Berthelsen

 
Jeg vil heller have et mere aktivt køb/salg/auktionsmarked for alt fiskegrej til en forhåbentlig billig penge, end tåbelige ødelæggende tiltag, fordi enkelte mener at der er for mange forfang i forskellige størrelser og længder.

SmileN
 

Citat: René H.N.


Jeg synes så personligt det er fedt der er nogle som gider og sælge større mængder grej på auktionen, typisk betyder det for mig lave priser og mere grej for pengene.. 

og hvor i er problemet at lade være og se på de forfang, de har trods alt en god overskrift så man kan se det er forfang før man går ind på dem Confused

Problemet er at det i her nævner, strider mod de (skrevne som u-skrevne) regler der er udstukket af Lars Aagaard selv! Ouch

Læs venligst følgende link.

Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 13:26
Henning

Det er flot, men hvad hjælper det når 123
er en selvkørende pengemaskine uden admins?

Så kan man lave nok så mange regler...
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 18:52
Steffan.

At du ikke tror/mener, der er en administrator på siden, kan måske skyldes, at du "kun" har et par års erfaring, her på siden!
Der har været perioder, hvor tråde er forsvundet og brugere er blevet bannet, - det sker bare lige så stille, at "næsten" ingen bemærker det!

Men ellers er det da korrekt, at Lars ikke gør det store væsen af sig, men han påstår dog at han holder øje med hvad der foregår, se punkt 5 i regelsættet for auktioner.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 19:28
Når man har tid til at skrive et indlæg om irriterende salgsannoncer, burde man vel også have tid til at at bruge 2 minutter på at se annoncerne igennem.
Men det er jo så forskelligt hvad der skal til før man føler sig trådt på den ømme tå.

Jeg ønsker mig at folk kan sælge hvad de vil. Når der er mange annoncer, er det nok fordi der er købere til dem.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 19:32
Citat: Henning



Citat: René H.N.

Jeg synes så personligt det er fedt der er nogle som gider og sælge større mængder grej på auktionen, typisk betyder det for mig lave priser og mere grej for pengene.. 

og hvor i er problemet at lade være og se på de forfang, de har trods alt en god overskrift så man kan se det er forfang før man går ind på dem Confused

Problemet er at det i her nævner, strider mod de (skrevne som u-skrevne) regler der er udstukket af Lars Aagaard selv! Ouch

Læs venligst følgende link.

Det er efter min mening ikke nemt at leve op til regler man ikke finder under regler, men i en 8 år gammel tråd man skal vide findes..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Sep 2014 kl. 20:20
Citat: René H.N.

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Brugte-varer-paa-nettet/Saelger-selv-varer?tc=761E04E4D61B417DA3D03F9371AB37F0


Det vil naturligvis kræve en domstolsafgørelse, at få afgjort om auktionerne her på Lystfiskerforum er omfattet af købeloven, men jeg vil dog mene, at det er tilfældet.

Og hvis de varer som udbydes i auktionerne her på Lystfiskerforum ikke er omfattet af købeloven, så er købernes bud heller ikke omfattet af aftaleloven, så derfor kan de til enhver tid vælge at droppe en handel.
Til top
Torben Bang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TB

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Geografisk: Vodskov
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 00:13
Anonyme brugere = 

rent tidsspilde, 

bøvl for alle andre brugere og hjemmesiden 

og ikke mindst grobund for ævl og kævl...

Til Lars Aagard

Kræv at alle brugere er ved navn nævnelse + korrekt adresse, 
så slipper vi for en meget stor del af ovenstående !

Blot min mening

Hvad siger i andre 123nu brugere ?

Tightlines

Torben Bang




Redigeret af TB - 08 Sep 2014 kl. 03:52
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 09:00
Citat: Nicolai Berthelsen

 
Jeg vil heller have et mere aktivt køb/salg/auktionsmarked for alt fiskegrej til en forhåbentlig billig penge, end tåbelige ødelæggende tiltag, fordi enkelte mener at der er for mange forfang i forskellige størrelser og længder.

SmileN
 

Man har nok ændret lidt på sin mening! Confused
For en tre mdr. siden skrev du:
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 09:05
Citat: René H.N.

Det er efter min mening ikke nemt at leve op til regler man ikke finder under regler, men i en 8 år gammel tråd man skal vide findes..



Den kan du tage med Lars, da det er ham der styre siden, og laver reglerne!
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 12:46
Citat: Henning

Citat: René H.N.

Det er efter min mening ikke nemt at leve op til regler man ikke finder under regler, men i en 8 år gammel tråd man skal vide findes..



Den kan du tage med Lars, da det er ham der styre siden, og laver reglerne!


jeg har ikke selv problemer med at holde mig under 25 auktioner om året, og vil til enhver tid vælge og sige at reglerne der gælder må være dem som står under regler for auktioner Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 17:08
Torben du har helt ret men hvordan vil styre det Hvad med addresserne og navne man kan kalde sig hvad man vil det er svært at kontrolere du kan jo bare se den ene der har været store problemer med Luther eller hvad han nu kaldte sig der er en tråd om ham ellers Thumbs Up
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 17:12
123 skal med på NemID moden :-)
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 17:35
Ja, det er en fantastisk idé, at auktionerne på Lystfiskerforum skal kunne overvåges via NemID, på den måde kan skattefar også nemt tjekke, om der er nogen som lige tjener en hundredelas på at sælge noget fiskegrej.

Redigeret af anonymous - 08 Sep 2014 kl. 18:34
Til top
Torben Bang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TB

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Geografisk: Vodskov
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 20:41
Hej John og alle andre

Det er jo nu engang sådan at 123nu, der bestemmer hvordan hjemmesdien, dens funktioner og brugerne skal fungere og se ud, så det må 123nu jo have tænkt over og bibeholdt trods evt. fejl og mangler Wink

Jeg kunne meget enkelt komme med flere løsningsforslag, men ikke for "åben" skærm, så dette kan misbruges af nogen...

Hvis jeg alligevel må komme med nogle generelle betragtninger, må det være,

at sikkerheden på hjemmesiden og sikkerheden omkring brugerne, bør forhøjes.

Hvorvidt 123nu så vil gøre noget ved dette, ja, det er jo op til 123nu Wink

Tightlines

Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 22:49
Det er mit helt klare indtryk, at brugtmarkedet og auktionerne her på Lystfiskerforum, hvert år formidler i tusindvis af handler, hvor alt kører lige efter bogen, og hvor både køber og sælger er godt tilfredse med handlen.

Bedømt ud fra adskille års observationer af debatterne her på Lystfiskerforum, der er det også mit indtryk, at det har været uendelig få handler, hvor der er opstået problemer, og i de pågældende sager der har fællesnævneren altid været, at køberne har opført sig meget blåøjet.

Og det må aldrig blive et krav, at et web-site som Lystfiskerforum skal påtage sig rollen som barnepige for naive lystfiskere, der helt uden omtanke overfører i tusindvis af kroner til en ukendt bankkonto.

Folk må squ ta' sig sammen og tænke sig om, og hvis en sælger lokker med et godt tilbud på en hundedyr fluestang, så bør man altid afhente varen, og først betale når man har tjekket, at den er i en stand, som svarer til det som sælger har lovet.
Til top
Lars Broberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Broberg

Tilmeldt:: 06 Dec 2006
Geografisk: Jyllinge
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Broberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 19:49
Er der noget nyt vedr. en kategori til forfang ?
Der skal naturligvis være plads alle, men for h....... hvor de fylder mange sider !

/ Broberg
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 20:52
Pt er der 
26 auktioner med div. forfang
73 auktioner med div. Rapala wobler
10 auktioner med div. skjorter
hvad er problemet?
pt. er der  i alt 616 auktioner
Er det ikke kun godt med mange auktioner og forhåbentlig billigt grej? 
Jeg ser desværre stadigvæk ikke nogle problemer selv om der til tider er ret mange auktioner, med forfang, Rapala wobler, skjorter, flueliner eller  DVD´er, så har jeg vendet mig til dette og behøves ikke alt bruge meget tid på disse, hvis ikke det er en vare jeg pt. søger efter

SmileN


Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 22:11
Ville hellere en samlet kategori der hed "varepartier købt på bl.a. ebay med intention om videresalg".
Deri kunne så passende forfang - både flue samt fladfisk samt alle andre semi erhverv annoncere.
Men det vil de sføli ingen som helst interesse have i.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 22:15
Til top
Allan Lindsay Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allanlindsay

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allanlindsay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 14:31
Clap
<-- Klik og se min blog!
Se fiskebilleder på min Instagram
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 17:03
Vi skal ha' special-kategorier vedr:
-flueforfang, og respektiv længde og tykkelse
-hanesadler
-hønesadler
-hanenakker
-hønenakker
-kroge, med respektive størrelser
-3D øjne, i respektive størrelser
-fluestænger, i respektive længder og klasser
-fluehjul, i respektive klasser (med diameter-/vægt angivelse)



(ps, der kan forekomme ironi i mit indlæg)

Beklager, men jeg kan altså ikke få øje på problemet. Derimod kan jeg meget nemt få øje på nogle meget gode og fine muligheder for god handel, som jeg har nydt meget godt af.

Men måske "tør" jeg snart ikke selv lægge en aktion op, hvis der er for mange igangværænde på samme type vare? Vi får se
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 17:20
Kan vi også få een der hedder Aliexpress? LOL
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 17:52
Lars laver "aldrig" nyt på dette site, med mindre det er noget der kommer hans pengepung til gode.

Set udover de sidste 10år er her kun sket minimalt af hvad som vi brugere har spurg om/forslået for at gøre sitet bedre for os. 

Har selv kommet med div. (Efter min mening) Forbedringer til feks. Auktions delen, men ikke så meget som et svar har man fået fra Lars. 

Synd for et site som dette da det kunne være så meget bedre og det  vil sikkert virke mere tiltalende for flere brugere og annoncørerne at få det mere "up to date" og prøve at gøre lidt for sine "kunder/os" det er jo os der skaffer ham mønt når alt kommer til alt
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 17:56
Webmaster skrev engang:

"Som tidligere nævnt, så har vi på 123nu.dk intet imod periodiske "halv-kommercielle" auktioner her på siderne.

Det er dog vores opfattelse at mængden af disse auktioner, på det seneste er steget voldsomt, og til et niveau hvor det ikke længere er acceptabelt.

De "rigtige" private auktioner drukner nemt i halv-kommercielle auktioner - og det er synd!

Dette er en henstilling til alle "hjemme-bindere/støbere" om at holde lidt igen, og nøjes med en auktion ca. hver 14. dag.

Desuden er vi blevet gjort opmærksomme på at der er brugere, som køber materialer billigt på andre auktioner, eller i udenlandske butikker, og sælger varerne med pæne fortjenester på 123nu.dk. Dette er naturligvis ikke acceptabelt, og det ønsker vi stoppet med det samme!

De rutinerede på siden er klar over disse uskrevne regler og overholder dem. De nye brugere skal selvfølgelig lige ind i reglerne først 

Med venlig hilsen

Lars Aagaard"

Link til indlægget hvor også andre brugeres mening om "halv-kommercielle" kan læses:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum_display.asp?place=lars&mode=uden_menu&menu=Forum&messageNo=1&threadID=18921&Id=153605&fv=ark

Personligt så jeg gerne Auktion og Salgs siderne i øvrigt, renset for alt handel af småkøbmænd! 
Da det er annoncørene (går jeg ud fra) der betaler for vedligehold af siden, kan man jo undre sig over at de finder sig i konkurrencen fra gratisterne!  





Mvh
Henning
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 18:10
Et gammelt ordsprog siger: "er du ked af lugten i bageriet, så find et andet".

Måske, Henning, du gerne så hvad du nævner. Men når tingene nu engang er som de er (og jeg ser stadig ikke et problem med dette), så vil jeg da opfordre dig til at oprette dit eget forum, og opstille diverse regler for fremstilling, og ikke mindst sørge for at disse bliver overholdt :-)

Der er, i min verden, mange andre og meget større ting at blive knurren over, end en flok flueforfang på en aktion :-)

Smil og vær glad, du kan jo bare scrolle videre til den aktion som er interessant for dig. For auktions-starteren har jo sørget for en overskrift som inviterer dig til at besøge denne :-)

Livet er ikke sværere end man selv gør det til.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 18:11
Citat: Bishop

Lars laver "aldrig" nyt på dette site, med mindre det er noget der kommer hans pengepung til gode.

Set udover de sidste 10år er her kun sket minimalt af hvad som vi brugere har spurg om/forslået for at gøre sitet bedre for os. 

Har selv kommet med div. (Efter min mening) Forbedringer til feks. Auktions delen, men ikke så meget som et svar har man fået fra Lars. 

Synd for et site som dette da det kunne være så meget bedre og det  vil sikkert virke mere tiltalende for flere brugere og annoncørerne at få det mere "up to date" og prøve at gøre lidt for sine "kunder/os" det er jo os der skaffer ham mønt når alt kommer til alt

Jeg vil give dig medhold i, at der ikke sker meget. Vi holder dog stadig liv i sitet Wink. Der er jo dukket alternativer op, men vi er her stadigvæk. Den her sides forum aktivitet er mest ævl og bævl. Kender du nogle bedre steder hvor vi kan boltre os?
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 18:13
Der er nogle stykker som jeg mener bedriver nethandel på sitet, men det er ikke op til mig at være dommer. Det er den anden der må være.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum