Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skydehoved/WF line til Orvis Helios 2

 Besvar Besvar
Forfatter
Nikolaj Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NikolajDK Avatar

Tilmeldt:: 30 Jan 2013
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NikolajDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skydehoved/WF line til Orvis Helios 2
    Sendt: 13 Jan 2015 kl. 22:54
Hej,

Hvilket skydehoved eller WF line kan I anbefale/bruger I til Orvis Helios 2 (907)?
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesperA2

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperA2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2015 kl. 23:07
Zpey Ultimo 2 wf line klasse 7. Det var den line Go-fi brugte til Helios2 stængerne på fluefestivalen i 2013 - og DET spillede bare...
De er på bud flere steder til 399,-
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 07:51
Til min Helios #6, er førstevalget af line, en Zpey Ultimo ll #6, derefter kommer Guideline Coastal intermediate også i #6.
Mvh
Henning
Til top
Nikolaj Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NikolajDK Avatar

Tilmeldt:: 30 Jan 2013
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NikolajDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 15:28
Tak for svar. Hvad med skydehoveder?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 18:41
Citat: NikolajDK

Tak for svar. Hvad med skydehoveder?

Jeg er ikke selv til skydehovederPinch, men et hoved på ca 10,5m med en vægt på 16g, så er du helt sikkert godt kørende!


Mvh
Henning
Til top
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franja

Tilmeldt:: 15 Jun 2011
Geografisk: Odense SV
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franja Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 18:58
Jeg ville vælge 18g på en #7 bruger selv 20g på min #8 Wink
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 19:47
16 gram hvis det er en MF og 18 gram hvis det er en TF. 
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 19:58
Jeg bruger en Zpey Scandic saltwater på 18gr.

Har den i både flydende og intermediate  Wink

Har også prøvet en Guideline  Coastal RTG ST 7# i flydende !

Det er 3 rigtige gode skydehoveder til den stang, så dem kan  jeg godt  anbefale Big smile 











Redigeret af carsten o - 14 Jan 2015 kl. 20:00
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 22:00
bruger 16 gr på min helios 2 kl 6. og 19 gr på min kl 8
fra zpey.
Til top
Nikolaj Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NikolajDK Avatar

Tilmeldt:: 30 Jan 2013
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NikolajDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2015 kl. 08:45
Tak for svarende Dvs. som "hovedregel" så bruger I alle en klasse over på skydehoveder og samme vægtklasse på WF liner.

Så kan jeg bruge det skydehoved (Sage Coastal) som jeg har :-)
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2015 kl. 09:17
Citat: NikolajDK

Tak for svarende Dvs. som "hovedregel" så bruger I alle en klasse over på skydehoveder og samme vægtklasse på WF liner.

Nej, kun næsten alle!Wink


Så kan jeg bruge det skydehoved (Sage Coastal) som jeg har :-)

Det kan du sikkert sagtens, men som du kan se af indlæggene, er der ikke enighed om hvad der er optimalt, - men prøv det da!
 


Mvh
Henning
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2015 kl. 14:18
Citat: NikolajDK

Tak for svarende 

Så kan jeg bruge det skydehoved (Sage Coastal) som jeg har :-)


 

Ja det kan du sagtens--hvis det er på 17-18gr som jeg mener er det optimale for denne stang, når vi snakker skydehoved Wink

Kom gerne med en melding om hvad du selv syntes når du nu har prøvet stang og line !





Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2015 kl. 14:27
Kort svar: Brug det du synes er passende. Nogle kan godt lide at mærke stangen arbejde dybt, og derfor bruger de lidt ekstra vægt. Andre glemmer at deres 15 grams hoved kun er 9 meter langt og derfor nok passer fint. Andre igen glemmer at deres 18 grams hoved er 11 meter langt, osv.

Prøv dig frem nede i butikken. Tag stagen under armen og bed om lov til at prøvekaste. Når du så har fundet det der bare spiller for dig, så køber du det.

Hvis du så en dag vil have et der spiller lige så godt, så måler og vejer du dit hoved og går efter det.

Jeg bruger f.eks. Sage Coastal 16gr (både flyd og hover) på min TCX #7. Jeg bruger også et hjemmeklippet på 16 gram og bare 8,9 meter når det virkelig blæser igennem. Begge dele passer fint under forskellige forhold, og jeg synes godt om det. Andre der prøvede mit setup ville sikkert synes noget andet, men det kan de så montere på deres hjul/stænger ;)
Til top
Lars Matthiessen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
L_Matthiessen Avatar

Tilmeldt:: 19 Jul 2001
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér L_Matthiessen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2015 kl. 15:05
Jeg bruger Salmon Flys skydehoved på 14 gram til min Helios #6 og deres 18 grams hoved til min Helios2 #8 og de er begge tipflex. De er vist begge 10,7 meter lange, og det kører meget fint, så jeg ville uden tvivl tage et 16 grams hoved til en #7.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres