Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Neoprenbælte til linekurven

 Besvar Besvar
Forfatter
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Neoprenbælte til linekurven
    Sendt: 06 Mar 2015 kl. 22:44
Nogen der kan anbefale et neoprenbælte med velcro luk til linekurven. Jeg har den fra linekurv.dk.

På forhånd tak.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2015 kl. 23:38
Har lavet af gamle waders. Skær eller klip den ønskede bredde paralelt med kanten af henholdsvis "forsmækken" og nakke/skulder-stykket.
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2015 kl. 23:41
Det er godt nok med click-spænde, men jeg er meget glad for min opgradering af kurven med et Simms-wadebælte. Kurven sidder helt enormt meget bedre med et bredt lidt elastisk blødt bælte sammenlignet med de tynde uelastiske nylonbælter de leveres med overalt. Tror det kan findes til en god pris på forskellige webshops.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2015 kl. 10:59
Helt enig i at blødt neoprenbælte er meget, meget skønnere at gå med både til strippere og kurve. Det har osse den fordel, at hvis du fra at har brug for at flytte det op under dybere vadning, mens du går derude, ofte er nok bare at rykke lidt idet uden at skulle spænde det op. Det jeg har lavet af gamle neoprenvaders har egentlig ligget som backup, men jeg prøvede det lige igen - og det fungerer attså fint. Det jeg normalt går med, var med til et par waders købt way back. Når man har fisket nogle år på kysten, kan det ske, at man ikke nænner at smide de efter ånden ret mange gamle waders, der er lagt i "måske-limnings-depotet" ud. Så her er der altså en mulighed for at spare lidt og få ryddet op i skramlet. For efter "beskæringen" ryger de altså i skralderen. Det er sgu da win-win Smile
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2015 kl. 13:54
Jeg har udskiftet mit bælte på min Flexi-stripper med et neoprenbælte fra et par gamle udtjente Scierra-waders. Det originale elastik-bælte holdt ikke ret længe.

Det er med klik-lås, der er også velcro til justering.
Denne løsning har tjent mig fantastisk godt i et par år eller flere.

Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2015 kl. 23:45
Super. Tak for jeres svar. Vil helst købe noget så hvis i ved hvor det er til at finde må i sige til. Helst kun velcro hvis det findes. Har endnu ikke kunne finde noget selv.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum