Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den der slap væk

 Besvar Besvar
Forfatter
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den der slap væk
    Sendt: 16 Apr 2015 kl. 12:41
Jeg vil dele dagens bomert med jer andre, måske er der nogen der enda kan hjælpe mig med at undgå flere...

Jeg var afsted på en noget blæsende morgen smuttur, efter en halv time skiftede jeg til en gråbrun snurrebasse monteret på ca. 40 cm line med en svirvel for den ene ende og enkelt krog springring og perle før bassen i den anden.
Det var medicinen her til morgen! 3 kast og så sad der fisk, lige efter et laaaangt spinstop som den ikke kunne stå for. samme metode og agn gav igen 20 min. senere endnu en grønlænder. 

Efter nr. 2 fisk havde jeg glemt at stramme bremsen op til at kunne give modhug, så jeg fiskede med rimelig løs bremse og da næste fisk hugger sker det en halv meter fra stang spidsen! Mit hjerte sad allerede der i halsen, og da jeg så mærker i modhugget at jeg intet bremse havde på bliver jeg meget nervøs for krogningen.
Jeg for strammet bremsen og prøver at give modhug igen, mærker fisken sider godt og at den er tung! Så hjertet hamrer løs og jeg danser med fisken på helt kort line... det har set mærkeligt ud for evt. tilskuere at se mig dreje rundt og rundt om mig selv. Smile

Den tager et fint spring ud af vandet og jeg ser en fisk på 55-60cm og en stor fed krop. Jeg når faktisk så langt i fighten at jeg føler jeg har styr på det, men så tager fisken endnu et hop ud af vandet og da den lander er det uden mig i den anden ende. linen er knækket, så krogen sider nok stadig i fisken og snurrebassen ligger på bunden.

Jeg fiskede yderligere 1 time med hvad jeg ellers havde i boksen, men det var den snurrebasse de ville have, for der var ikke flere fisk til mig. 

Resten af dagen har jeg brugt på at spekulere på den fisk. Filmen har spillet på nethinden 1000 gange og jeg kommer uden tvivl til at drømme om den i nat, men hvad siger i, hvad er der af gode råd???

PS jeg har været ved en grejpusher og få en ny snurrebasse LOL 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum