Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

switch stænger

 Besvar Besvar
Forfatter
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: switch stænger
    Sendt: 30 Apr 2015 kl. 18:12
hej alle sammen jeg håber at i kan hjælpe.
jeg har en switch stang er er rigtig glad og den fisker rigtig godt efter nogle forsøg med line vægten det er en klasse 6 stang og jeg fisker lige nu med ca. 21 gram. mit ? er er det nu helt galt er er det rigtig set af mig at man skal vælge line efter hvad for kast men vælger med en switch stang altså spay cast er men en 2 hånds line ca 21-24 g og overhånds kast vil vi vælge en 1 hånds line ca. 14-16 gram . da jeg næsten kun eller kun bruger min switch stang som en lille 2 hånds stang bruger jeg en line der lige er et par gram under det en klasse 6 2hånds line vil være. er det også sådan i ser det altså man skal se på hvad kaste stil du vil vælge.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 19:55
Hej Johannes

Hvis ikke fabrikanten har fortalt hvilken vægt du skal bruge, så kan du måske finde noget her: http://www.rioproducts.com/spey-central/spey-line-recommendations/

Generelt skal vægten være højere ved underhånds/spey kast og lavere ved overhåndskast.

Hvilken stang har du?

Mvh. Peter
Til top
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 20:14
det er en loop opti klasse 6 og jeg bruger den kun til underhånds kast/ spay kast
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 22:00
Hvis vi snakker Loop's opti switch så ville jeg nok kaste det hele med 18'ish gram. Jeg har haft den i #7 og syntesden fungerede godt med ca. 21g.
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesperA2

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperA2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 22:43
Jeg faldt over en side fra et Loop katalog, hvor de anbefaler følgende linevægte til Opti Switch stængerne:
#6: 16-20 gram
#7: 18-22 gram
#8: 20-26 gram

Om du så vil lægge dig i midten for begge typer kast, eller i den lette ende med for overhåndskast, og den tunge ende for underhåndskast, eller noget helt andet må jo heldigvis være op til din egen lyst og kastestil..

/Jesper
Til top
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 01:59
1000 tak for hjælpen jeg bliver vel bare hvor jeg er med ca. 21 gram da det passe godt til underhåndskast og det er stort set kun det den bliver brugt til
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres