Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zpey HM Signature

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Bank Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tbank Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tbank Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Zpey HM Signature
    Sendt: 01 Aug 2015 kl. 22:44
Hej derude

Nogen, der kender til Zpey-stængerne og måske særligt HM Signature enhånds. Overvejer en #8 11" til å-fiskeriet. Hvordan er de at kaste med?

Stangen er 5-delt. Fordelene er indlysende: Dejlig størrelse, god rejselængde. Men hvad med ulemperne? Har stangen mindre rygrad, når den er 5-delt?

Vh Thomas
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2015 kl. 21:00
Hej Thomas

Sådan en har jeg og jeg er glad for min. Den er fin til de større åer, da den har længden til at nå ud over brinken, kaster med nok linevægt til at bryde vinden men præsenterer fortsat pænt i forhold til tungere tohånds stænger synes jeg.

Den har en ok rygrad. Du må dog ikke forvente at du lige løfter en 5 Kgs over sivene ;-) 
Ulemper: man skal skrue det skæve håndtag af hver gang, da stangen ellers ikke kan være i røret. Den løfter ikke de helt store fluer så godt, men det er jo fysik og ikke stangens skyld... Og så har jeg hørt at de knækker let. Det tror jeg nu mere hænger sammen med at stængerne bliver lidt voldsomt behandlet med tunge liner, store/tunge fluer i åer med 'skæve' kast pga vegetation M.M.

Mvh. John
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2015 kl. 11:30
Hej Thomas,

Jeg bruger en 11" klasse 8 til Varde Å. Anvender Rio Versitip klippet til 19 gram til under- og overhåndskast og det fungerer fint for mig - også med relativt store og tunge fluer. Udmærket stang hvis du kan finde den til en fair pris. Gik fra en Sage Z-axis 11" til Zpey, hvilket jeg ikke ville gøre igen - for selvom det er en god stang, så har den ikke sammen føling (i min optik) som Sage stangen.

Har ikke haft problemer med kvaliteten af hverken klinge, kork eller andet - så en udmærket stang.
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesperA2

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperA2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2015 kl. 13:45
Jeg har prøvekastet HM Signaturen i både 10 og 11 fod - overhåndskast med både en og to hænder.
Jeg synes ikke der var nogen negative effekt ved 5 dele i stedet for 4 mht. rygrad.
Jeg endte dog med at købe en 11 fod klasse 9 i stedet, da jeg alligevel ikke kommer til at bruge den til énhåndskast, og jeg synes den lige har lidt mere styr på synkelinerne - OG fordi jeg fandt den til en uforskammet billig pris.. (knapt 1.600 kroner)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres