Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waders til større personer

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Waders til større personer
    Sendt: 28 Dec 2015 kl. 00:39
hej alle.

Jeg vil gerne igang med at fiske ved kysten for at prøve andet end bare p&t og lige nu har jeg kun skridt støvler er det fint nok? 

Hvis ikke hvor kan man så få waders hvor folk med lidt større mave også kan være i? Gerne uden de koster alt for meget (hvis det kan lade sig gøre) de almindelige waders kan jeg ikke få maven ned i LOL
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2015 kl. 08:19
Neoprenwaders giver sig..... Virker nærmest som stretchWink
Skal de være billige har de fleste Bilka butikker Abu neoprener.  Ofte til 4-500kr. Kvaliteten kender jeg dog ikke på dem.
God fornøjelse.
Mvh Ole 
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Mads Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pelle64 Avatar

Tilmeldt:: 04 Okt 2014
Geografisk: Farum
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pelle64 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2015 kl. 08:33
Hej. Jeg er selv godt 25kg. over hvad godt er 174cm 95 kg. og har de billige ABU waders (43-45)da jeg var træt af de dyre også blev utætte. ABU's waders er meget slim og sidder stramt på mig. behøver ikke wade bælte. har haft RT. Steelforce og DAM waders. Begge er noget større og noget mere komfetable. Ellers kan man købe noget ordenligt termotøj, flees bukser samt gode sokker og hoppe ned i et par åndbare.
Held og lykke med wadersjagt.
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2015 kl. 09:51
Hej 

De Abu-waders som Bilka sælger, vil jeg kun foreslå og købe, hvis du vil bruge dem i én sæson. Jeg købte mine på tilbud til 299.- og de virkede. De virkede kun én sæson, og så var det, at limen var begyndt at opløse sig og der kom vand ind. 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2015 kl. 10:09
Hej Safet.

Hvis du gør som der står på kassen og lader dine vaders tørre mellem brug, holder de mere end 1 år.
Neoprener skal aldrig købes thigth fit. Man kommer til at strække limninger mere end godt er, så vælg en model med plads i. 
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2015 kl. 10:26
Citat: sulen

Hej Safet.

Hvis du gør som der står på kassen og lader dine vaders tørre mellem brug, holder de mere end 1 år.
Neoprener skal aldrig købes thigth fit. Man kommer til at strække limninger mere end godt er, så vælg en model med plads i. 


Hej Sulen Smile

Jeg sørgede godt nok også, at de tørrede efter fisketuren, men limen blev stadigvæk opløst. Jeg ved dog ikke om jeg har været så uheldig, at købe nogle som ikke var lavet godt nok.. De holdte i hvert fald ikke i "lang tid". Og når man tænker på, at det var 299,- for en hel sæson, så kan det stadigvæk godt betale sig(synes jeg). Jeg køber i hvert fald nogle igen her efter januar, hvis Bilka stadigvæk har dem.
Til top
michael damkjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damkjaer

Tilmeldt:: 22 Mar 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damkjaer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2015 kl. 10:47
Hej Dennis
Du kan sagtens nøjes med skridtstøvler til kysten.
Har selv neoprenwaders men bruger dem aldrig ,
da jeg personligt ikke mener det er nødvendigt at vade ud
til langt op over knæene.
Mvh
Migger
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2015 kl. 21:06
Michael Damkjær fisker du kun i fladt vand og inden for evt revler?
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2015 kl. 00:36
Safet. Jeg forstår ikke dit problem. Ikke at det ikke eksisterer, for det gør det jo nok, men vi er nogle stykker der bruger netop den ABU model Bilka sælger og ud af 5 mand der fisker 30-50 gange på kysten om året, er der ikke nogen af os der har haft problemer. Jeg har selv 2 par. 1 der hænger til tørre hjemme og et andet par der er i brug. Skyller altid efter en tur og hænger op som anvist. Så undgår jeg sure klamme waders.
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2015 kl. 21:47
Jeg havde også taget de Abu fra Bilka.....hvis jeg kunne passe dem. Men kan ikke have maven i dem :) 
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2015 kl. 06:34
Citat: sulen

Safet. Jeg forstår ikke dit problem. Ikke at det ikke eksisterer, for det gør det jo nok, men vi er nogle stykker der bruger netop den ABU model Bilka sælger og ud af 5 mand der fisker 30-50 gange på kysten om året, er der ikke nogen af os der har haft problemer. Jeg har selv 2 par. 1 der hænger til tørre hjemme og et andet par der er i brug. Skyller altid efter en tur og hænger op som anvist. Så undgår jeg sure klamme waders.

Som jeg så pænt skrev, så skrev jeg, at jeg muligvis var uheldig og købe nogle som var defekte. Jeg nævner også, at hvis man vil give 299,- for en sæson så er det også billigt. Jeg siger dog ikke, at alle de abu-waders kun holder i én sæson. 
Jeg har ikke fisket på kysten, men kun i søen og det var dog også derfor, at det overraskede mig, at de gik så hurtig i stykker. Hvis jeg ikke tørrede dem efter brug og bare smed dem et sted i kælderen, så ville jeg være mere end forståelig med problemet, men det var ikke sådan det foregik. Som sagt, kan det være at jeg var uheldig og købe et sæt som var limet/lavet forkert. 
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2015 kl. 09:47
Vi er flere som har det problem at waders de krymper i vand, så løsningen er bukserwaders, så er man da bedre beskyttet end med skridt støvler. virker ok for mig og kender flere der gør ligeså, og en + de er ikke så varme om sommeren.
godt nytår til alle.

hilsen Peder 
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2015 kl. 11:19
Citat: æ fisker

Vi er flere som har det problem at waders de krymper i vand, så løsningen er bukserwaders, så er man da bedre beskyttet end med skridt støvler. virker ok for mig og kender flere der gør ligeså, og en + de er ikke så varme om sommeren.
godt nytår til alle.

hilsen Peder 


Jeg har aldrig brugt andet end waders og giver dig fuldstændig ret i, at om sommeren, så er bukserne næsten ligeså våde, som hvis der var sivet vand ind :D
Jeg har også overvejet i år, at købe noget andet end de waders, da jeg ikke rigtig synes om den varme, som man bliver udsat for i waders LOL

Godt nytår!
Til top
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2016 kl. 19:57
hej dennis.
simms all the way. de er ikke helt billig men de har god pass form også til store folk.
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2016 kl. 10:23
Hej Dennis.
2-Biz i Odense har måske løsningen for dig du kan kontakte Frank på 20750090, han kan henvise dig til en forhandler i Dk.
Herunder kan du se størrelserne med enten filt eller profilsål:

810-8898F-40 Comf4t Waders mit Filz- Sohle Grösse 40-41
810-8898F-42 Comf4t Waders mit Filz- Sohle Grösse 42-43
810-8898F-44 Comf4t Waders mit Filz- Sohle Grösse 44-45 
810-8898F-44K Comf4t Waders mit Filz- Sohle Grösse 44-45 KING
810-8898F-46 Comf4t Waders mit Filz- Sohle Grösse 46-47
   
810-8898P-40 Comf4t Waders mit Profil- Sohle Grösse 40-41
810-8898P-42 Comf4t Waders mit Profil- Sohle Grösse 42-43
810-8898P-44 Comf4t Waders mit Profil- Sohle Grösse 44-45
810-8898P-44K Comf4t Waders mit Profil- Sohle Grösse 44-45 KING
810-8898P-46 Comf4t Waders mit Profil- Sohle Grösse 46-47
   
  SIZE CHART (IN: CM)
  SPEC                             40                  42                44            44K           46                 
  TOTAL LENGTH         129               134              142            142          152                
  INSEAM                       83                 85                 89              89            94                  
  CHEST                         102               106              114           124          124               
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Bo Anderson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BoAnderson

Tilmeldt:: 31 Dec 2015
Geografisk: Øst jylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BoAnderson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2016 kl. 11:11

Hej Dennis

 

Her er mit bedste gud på nogle waders til os der har lidt ekstra isolering på kroppen.

Åndbar waders fra Kinetic fås i flere modeller. Jeg har selv brugt str. LK.

Hvis det skal være neopren waders så er en jagt waders fra Sealand mit bedste bud. Den har mere plads end de gængse waders. Jeg bruger den selv. Prisen er desværre 2500 kr.

Jeg vedhæfter nogle links så du kan se dem.

Så må du se om nogle af de lokale jagt og fiskegrejs butikker har dem.


 http://hvidovresport.dk/Shop/waders/aandbar-waders/waterspeed-g2-waders-incl-vadestoevle.aspx


http://hvidovresport.dk/Shop/waders/aandbar-waders/strata-ctx-aandbar-waders-incl-stoevle.aspx


http://www.macnab.eu/vare/4315-seeland-seeland-wetland-waders-camo


Hilsen Bo



Bo
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum