Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

F 314 - Er de Gamakatsu???

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: F 314 - Er de Gamakatsu???
    Sendt: 10 Jan 2016 kl. 19:27
En lille forbrugeroplysning: De kroge der nu og efterhånden i lang tid har været solgt herinde under navnet F 314 er muligvis ikke Gamakatsu. Dem jeg købte var der ca 10 % mindre gods i wiren end i normale - købt i original emballage. Jeg konfronterede sælger. Han sagde, at de var fra samme fabrik i Japan, men han erkendte, at der var forskel i wiretykkelsen. Jeg pointerede, at det ville være mest fair at markedsføre dem, som det de er - i stedet for at foregive, at der er tale om kroge, der er identiske med Gamakatsu F 314. Han gav mig ret og ville rette fejlen. Det er længe siden. Jeg tænkte, at det ville holde op efterhånden, men der er vist indkøbt mange, der skal sælges. Jeg har henvendt mig til ham flere gange nu. Så nu får I oplysningen. I kan jo spørge ham om, hvad det er for kroge og evt måle wirens tykkelse selv.


Redigeret af laah123nu - 11 Jan 2016 kl. 09:05
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2016 kl. 19:39
Det kommer jo an på hvem vi skal spørge?

Men ja, "Gamakatsu F 314" findes under mange navne efterhånden og i bund og grund er de alle blot en kopi af Mustads Stinger/Bass Bug kroge.



Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2016 kl. 20:02
Ups... Her trode jeg at F314 var en Norsk Kriger!! 
/J
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2016 kl. 20:37
Hej Jørgen din skjælm. Det ligner sgu det svenske kystvagtsfartøj, der vendte bunden i vejret på mig, mens jeg stod og pissede i havstokken med min flydering omkring knæhaserne lidt øst for Ystad. Wink. Tror du det er kan være en kopi Nordmændene har bakset sammen?
Til Finn: Ja, det med Mustads Stinger/Bass Bug kroge er jeg godt klar over. Min anke er at markedsføringen i dette tilfælde ikke er reel. Køber jeg en F 314 krog forventer jeg, at det er Gamakatsu eller hvis det ikke er, at der gøres opmærksom på, at der er en forskel. Jeg er ikke meget for at nævne sælger navn, da det før har foranlediget en sh*tstorm at hænge folk ud her på forum. Jeg mener også, at man skal være varsom med den slags. Teoretisk set kunne det jo være, at han pludselig var begyndt at sælge de rigtige. Derfor skriver jeg "muligvis"og opfordrer til at tjekke det ud med sælger - der er nogle af hans " F 314" på auktion nu med slut 13.1. under"Bindematerialer".


Redigeret af Skarvbassen - 10 Jan 2016 kl. 20:40
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2016 kl. 20:49
Hej Klaus
Når du nu selv har købt disse F314 "noname" i en lidt tynd vireudgave, så har du vel også afprøvet/testet dem? Hvordsn var/er det så?

Ellers er fortoet af HNoMS Thor Heyerdahl F134. 

/J
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2016 kl. 22:24
De er ok. Jeg skal bare ikke have flere, da den originale  har den wiretykkelse, jeg kan lide. Jeg belaster i forvejen de fleste af mine kystfluer, så jeg har ikke brug for tyndere og dermed lettere kroge.
Flot skib (- og det med flyderingen er ikke engang løwn. Jeg stod med ryggen til og vandet var helt blikstille - havde ikke lige set dens hækbølge komme  i mini-tsunami-stil! Gav fanden i det hele og pissede færdig i waderserne, mens jeg skvulpede ynkeligt rundt i blæretangen. Lang kold tur til p-pladsen!)
Til top
thomas nikolaj nannberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thomas nannberg73

Tilmeldt:: 06 Mar 2015
Geografisk: vordingborg
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas nannberg73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2016 kl. 23:29
det må godt nok have været et komisk syn t se dig trampe rundt med waders nede om knæhaserne og en våd røv lol, tak en god griner og tak for opls. om krogene ;-)

Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2016 kl. 07:08
Jeg kan ikke rigtig se problemet, der står jo ingen steder at fabrikanten er Gamakatzu. Havde det været det, var originalpakken jo nok også på billedet.

Der er sgu da også massere af fluebindere der her på siden sælger Pattegrise, men der er sgu nok ikke nogle af dem der er bundet af Claus Eriksen :P
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2016 kl. 10:54
Citat: Skarvbassen

 
// klip //
Til Finn: Ja, det med Mustads Stinger/Bass Bug kroge er jeg godt klar over. Min anke er at markedsføringen i dette tilfælde ikke er reel. Køber jeg en F 314 krog forventer jeg, at det er Gamakatsu eller hvis det ikke er, at der gøres opmærksom på, at der er en forskel. Jeg er ikke meget for at nævne sælger navn, da det før har foranlediget en sh*tstorm at hænge folk ud her på forum. Jeg mener også, at man skal være varsom med den slags. Teoretisk set kunne det jo være, at han pludselig var begyndt at sælge de rigtige. Derfor skriver jeg "muligvis"og opfordrer til at tjekke det ud med sælger - der er nogle af hans " F 314" på auktion nu med slut 13.1. under"Bindematerialer".

Du kan sagtens købe de kroge for det er gode kroge han sælger.
Han skriver ikke noget om hvilket mærke krogene er, men kun model nummeret "F 314". Det er måske mere for at vise hvilken type krogen er?

Anyway. Jeg har selv en stak af disse kroge "F-314" og jeg kan godt lide den lidt tyndere wire da det giver smukke og slanke havørredfluer :-).. Som alt andet, også når det gælder fluebinding og mængden af materialer er "Less is More" :-)


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2016 kl. 14:08
Til Arnt: Helt OK du ikke kan se problemet og ikke har brug for mine oplysninger. Jeg lever med, at du ikke er i målgruppen for mine oplysninger. Så er det godt at Thomas kunne.
Til Finn: Sælger har selv erkendt overfor mig, at beskrivelsen kunne være vildledende og at han ville ændre det. Fint for mig, at du er glad for de kroge - jeg skriver jo osse at de er OK. Problemet for mig er udelukkende er, at F 314 associeres med en bestemt Gamakatsu krog, som det ikke er.  
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2016 kl. 19:49
Fly Hook F314 25stk
De rigtige er på lager

mvh Lionfish.dk
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2016 kl. 22:35
Citat: Skarvbassen

Til Arnt: Helt OK du ikke kan se problemet og ikke har brug for mine oplysninger. Jeg lever med, at du ikke er i målgruppen for mine oplysninger. Så er det godt at Thomas kunne.

Det jeg mente var, at krogen har samme form som en F314, at der så er en mindre forskel i godstykkelse kan jo nok ikke undgås når det trods alt ikke er Gamakatsu der har lavet krogen. Det sidste er det jeg mener der ikke kan være tvivl om, prisen alene må jo give et praj.

Jeg bruger selv de kroge og er fint tilfreds, så lidt farvet er jeg nok, men jeg har dog aldrig været i tvivl om at det var kopier, og altså ikke kommer leveret i Gamakatsu poser, ej heller har jeg haft nogen forventning om at kopien matcher originalen på alle parametre (godstykkelse, vægt etc). Det vigtigste for mig var formen, for kroggabet har nogle kanon gode dimensioner.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2016 kl. 23:44
Til Arnt: Hvis F 314 betegnelsen alene hentydede til formen kunne man evt. have skrevet  Stinger-kroge og ikke F 314 - så var den (belejligede?) forvekslingsmulighed ikke opstået for os, der ikke er så skarpe som dig. Du synes det er reelt og er glad for krogene. Godt for dig og fred med det. Jeg synes det ikke.  I øvrigt har jeg ved flere lejligheder købt originale til næsten samme pris - nogle få øre dyrere. Hvis jeg læser Jørn Lionfish's side rigtigt, kan du købe 100 stk  til 120 kr. Hvis man selv henter, er det samme pris som kopierne m. porto.


Redigeret af Skarvbassen - 11 Jan 2016 kl. 23:59
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2016 kl. 01:26
Korsholm har 3pk. 75stk for en hund. 


/J
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2016 kl. 11:30
Ja, det er jo kun 13,3 øre dyrere end Jørns.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2016 kl. 12:14
jeg har købt en portion f314 kroge, adspurgt fortalte sælger at de var produceret på samme fabrik som gamakatsu. hvor krogene er produceret skal jeg ikke kloge mig på, men dem jeg fik som f314 var tyndere i godset end den rigtige og alt for bløde. nu bruger jeg dem til stinger fluer (hvor krogbøjningen er klippet af) andet kan de ikke bruges til.

mik
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2016 kl. 14:38
Det er en fantastisk krog og jeg har solgt en bunke af den original. Jeg fisker også rigtigt meget med den selv. 
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2016 kl. 15:08
Altså - den billigste originale F314 købes billigst hos Lionfish http://lionfish.dk/kroge.htm

Læren af denne tråd er så, at man skal altså se sig rigtig godt for, for at gøre en god handel på auktionen! Disapprove 
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2016 kl. 19:06
Det er osse min morale Henning. Men spændende at erfare, hvor forskelligt vi kan se på tingene. Det der er vigtigt for den ene kan være mere eller mindre ligegyldigt for den anden og omvendt. Men tak til Jer der tog godt imod min "forbrugeroplysning". Jeg synes et af formålene med dette forum netop er, at vi kan udveksle erfaringer om handler og stille krav til korrekt "varedeklaration", så vi have tillid til hinanden.
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2016 kl. 22:50
Hej alle
Jeg kan ikke forstå at man vil gå på kompromis, hvad angår brug af de billigere kroge der bliver sat til salg herinde. Det samme gælder fluer der sættes til salg herinde og også er bundet på kineserkroge, det er tros alt den der skal holde, når drømmefisken hugger. Jeg har set en del kroge, som medlemmerne af klubben har købt på nettet. De ligner til forveksling de kroge som Owner, Gamakatsu og Kamasan, men de er ikke lige så stærke som originalerne, enten knækker de ved belastning, eller også retter de sig ud. ;-)    
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2016 kl. 23:03
Det gør sgu ikke noget at krogene er billige John - Smile -bare de er goe - og er dem de gir sig ud for at være. Men tror godt jeg forstår, hvad du mener. Man kommer uden tvivl længst med de godt gennemprøvede originaler. Ærgerligt hvis det skulle være for dårlig krog, der var skyld i mistet drømmefisk. Der er nok ting der gå galt i forvejen. 
Til top
Jesper Nørgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TroutBum

Tilmeldt:: 22 Jul 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TroutBum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2016 kl. 09:13
Citat: Lionfish

Fly Hook F314 25stk
De rigtige er på lager

mvh Lionfish.dk

Jeg må sige, at jeres webside godt kunne trænge til en overhaling. Den er lidt svær at overskue Wink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum