Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fisketur til Island 2016

 Besvar Besvar
Forfatter
Kristinn Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristinnH Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2016
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristinnH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fisketur til Island 2016
    Sendt: 06 Feb 2016 kl. 16:51
Hej alle,

Jeg er en midaldrende mand, som oprindelig kommer fra Island.

Jeg har arrangeret en fluefisketur til Island i sommer.
Der er desværre 2 der ikke kan, og derfor søger jeg nogen som vil med.
Turen er fra 23 til 29 Juli. Jeg har allerede købt fisketegn i en lakseelv som hedder Myrarkvisl. Det er et sideløb til Stora Laxa, og derfor gode chancer for pænt store laks.
Jeg har selv fisket i den for 4 år side, hvor vi fik 5 pæne laks på 2 dage.
Da fisketegn i Island er ret dyre så deler 2 mand en stang, hvor det vil koste 2500 per mand for 3 dage inklusive hytte.
De sidste dage kan enten bruges til sightseeing eller så finder jeg noget andet fiskevand!!
Flybilletter køber I selv, men transport i Island foregår i en stor 4-hjulstrækker som jeg selv ejer. Den venter bare på migSmile og der gør fiskene ogsåWink

Jeg hører gerne fra dig/jer

KristinnH
Til top
Morten B. Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
M.B.J.

Tilmeldt:: 14 Feb 2006
Geografisk: Fårevejle
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér M.B.J. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2016 kl. 09:07
Hej Kristinn
Det lyder spændende, havde ellers tænkt mig skotland i river Tweed i år.
Men har aldrig været på Island, og det lyder som en god mulighed, at blive introduceret af en indfødt.
Så hvis der stadig er plads er jeg interesseret.
Jeg er 45 år og har fisket hele livet, de sidste 30 kun med flue..
Bor på Sjælland i Holbæk området.
Men giv en melding om der stadig er en plads.
Mvh Morten


Redigeret af M.B.J. - 08 Feb 2016 kl. 17:03
Til top
Kristinn Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristinnH Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2016
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristinnH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 17:11
Tak for interessen.
Nu har jeg nok til denne tur.

Jeg tager til Island hver sommer for at fiske, så hvis nogen har interesse til næste års tur, kan I bare skrive her.

Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2016 kl. 21:27
Jeg er på om du skulle få en plads i overskud! Og int i 2017 ;) 45år og fisket flue siden 1980. Fluefisket nord Sverige/Norge/Island/Grønland og Alaska 
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2016 kl. 21:29
Hov 46år, men føler mig som 11år.. Se år med fluestangen tæller ikk med på cpr bevis ;)
Til top
Kenneth Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kokken

Tilmeldt:: 15 Nov 2005
Geografisk: Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kokken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2016 kl. 18:35
Hej Kristinn....
Lyder rigtig spændende med en laksetur til Island :-)
Jeg kunne godt være intra i 2017 ... Du skriver det koster 2500 for 3 dage på en halv stang . Snakker vi Dk kr eller euro ?
Jeg selv var på Island i 1996 , East og West Ranga ... Har også fisket Norge Sverige og Rusland indtil flere gange ..
48 årig Bornholmer bidt lakse feber .
Du er velkommen til at maile mig på
kennethkok@live.dk

MVH Kenneth
Til top
Kristinn Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristinnH Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2016
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristinnH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2016 kl. 20:28
Hej Ole,


vh
Kristinn


Redigeret af KristinnH - 16 Feb 2016 kl. 01:21
Til top
Kristinn Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristinnH Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2016
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristinnH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2016 kl. 20:43
Hej Kenneth,

I det fiskevand jeg har kort til i år, koster det 5000 danske kroner for 3 dage, og derfor 2500 kroner hvis man deles om den.
I Island, hvor priserne generelt er høje for laksefiskeriet, er helt almindeligt at dele en stang(altså ikke fysisk, men fisketegnet). Der er regler for at hvis man deler en stang så skal man fiske samme sted, og ikke noget med at ringe til makkeren og sige at nu kan du godt fiske i en time, 3 km fra hvor du selv fisker.
I den føromtalte pris på 2500 kroner er der også hytte med.

Jeg fiskede i West Rangá i sommers, hvor jeg og min makker delte en stang.
Det var ret dyrt, men heldigvis tidligt på sæsonen, så det var til at betale.

VH 
Kristinn
Til top
Kenneth Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kokken

Tilmeldt:: 15 Nov 2005
Geografisk: Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kokken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2016 kl. 11:44
Hej Kristinn
Jeg kender godt systemet med dele stang , brugte det selv på Ranga.
Jeg må indrømme at det system ikke rigtig er mig ... Så vil jeg helere betale hvad det koster og kunne fiske frit ... Altså indenfor gældende regler for den elv vi skal fiske på . Er der også den regel med at fiskeri kun er tilladt på visse tidspunkter ? 6 - 14 og 16 - 22 mener jeg det var på Ranga :-)
Når man tænker på at det er Island syntes jeg ikke det er dyrt , hvis ellers der er fisk på elven :-)
Jeg er stadig intra , og vil gerne høre mere om elven :-)
MVH Kenneth
Til top
Ralf Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker52 Avatar

Tilmeldt:: 10 Dec 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2016 kl. 15:48
Det er reglen for laksefiskeri på Island. 12 timer med pause.
Normalt 7-13 og 16-22. Jeg har dog oplevet at det kunne flyttes lidt, så pausen blev kortere, men kun 12 timers fiskeri. Og så er der vel også reglen med at laks over 69 cm skal genudsættes. 
Lyder nu som en attraktiv pris. 
Må jeg evt kontakte dig for en tur næste år.

Har fisket Laxài Kjos, Laxài Leiarasveit, Ytri Ranga, Norduà og Miðfjarðará 2 gange
Til top
Kristinn Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristinnH Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2016
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristinnH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2016 kl. 17:53
Hej Kenneth,

Sådan er vi så forskellige. Men når en dag med stangen og tvangsindlæggelse på lodgen koster mellem 4 og 5 tusinde kroner så står jeg af.

Den lakseå som vi fisker i år hedder Myrarkvisl og er et sideløb til Stora-Laxa.
Der fanges kun ca. 250 laks hver år men nogle af dem er pænt store, op til omkring 15 pund. Til gengæld så har man hele 20 km fiskevand fordelt kun på 3 stænger.
Åen er ikke særlig stor, og der er ikke behov for en 2-håndstang.

Jeg tager til Island for at fiske hver sommer, men finder ud af hvor jeg vil fiske næste år i løbet ef efteråret. Nogle ture er rene ørredture. Længden af turen er typisk 1-2 uger.

Hvis du er interesseret så oplys din email eller telefonnummer, så jeg kan få fat på dig.

vh
Kristinn
Til top
Kristinn Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristinnH Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2016
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristinnH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2016 kl. 17:58
Hej Ralf,

Hvis man kan leve med at dele en stang, så er det en god pris, og inklusive hytte.
Ja du må gerne kontakte mig for turen næste år.
Men som du har måske set i mit svar til Kenneth, så varierer jeg turene mellem ren laks til laks/ørred og ren ørred.

vh
Kristinn
Til top
Leif Lundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
llu

Tilmeldt:: 14 Okt 2019
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér llu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2019 kl. 12:48
Hej Kristinn
Læser en gammel besked omkring dit kendskab til Island og lakse fiskeri. Mig og min kammerat vil gerne op og fiske laks i 2020 - har du noget planlagt?
Til top
Kristinn Henneberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristinnH Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2016
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristinnH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2019 kl. 15:37
Hej
Har ikke planlagt nogen tur til næste år.
Er faktisk i gang med at bygge et sommerhus(fiskehytte) oppe i Island.
Derfor ikke så meget tid tilovers til at fiske.
Men hvis I skulle bruge hjælp til planlægningen kan I bare skrive til mig på min email: k.henneberg@outlook.dk


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum