Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluefisker "ferie"

 Besvar Besvar
Forfatter
Matias Pape Granvig Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MatiasPG

Tilmeldt:: 16 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MatiasPG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluefisker "ferie"
    Sendt: 27 Feb 2016 kl. 17:33
Hej derude.

Jeg har en drøm om at prøve nogle udenlandske vande af med min fluestang. Jeg er derfor interesseret i at høre om der er nogen herinde som har erfaringer med "familieferier" hvor far også får muligheden for at fiske lidt.
Det ville selvfølgelig være fedest bare at drage afsted med fiskekammeraterne, men hvis nu man skulle kombinere det med familien er der så nogen som har nogle ideer eller forslag og eventuelt egne erfaringer?
Jeg er åben overfor både å, elv, kyst osv, og har ikke nogle specifikke steder det skal eller ikke skal være!

Lad mig endelig høre hvad I har af ideer?

På forhånd tak
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2016 kl. 20:08
Udland med familie.....mobilhome i Norge eller Sverige kunne være en mulighed. Nemt at nå til og fin vekslen for både børn og voksne langs rejsen med masser af frihed. Her kunne også prøves forskellige typer fiskeri, også sammen med familien. Der ligger meget om fiskeriet og rejse i de to lande på nettet og beslutning/planlægning nemt at gå til. Kan derudover varmt anbefale vest Irland med dejligt sceneri, varme mennesker og dejligt fiskeri både salt- og fersk.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2016 kl. 20:51
Vigtigst af alt er få få aftalt med familien hvorledes fordelingen mellem ferie og fiskeri fordeles.

Min erfaring siger mig at både ferie og fiskeri fungere bedst hvis aftaler og forventninger er afstemt.

Herefter er budget og længde af ferie afgørende for hvad der er muligt.

Dage i sommerhus i DK kombineret med å eller kystfiskeri er super men en tur udenlands er selvfølgelig altid spændende.

Hvad er budgettet og hvornår er ferien(og hvor længe)?
Til top
Matias Pape Granvig Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MatiasPG

Tilmeldt:: 16 Okt 2015
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MatiasPG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2016 kl. 13:17
Norge og Sverige kunne være en mulighed. Vi har muligvis også adgang til en autocamper. Nogen som vurderer man skal have en guide ved elvene i Norge eller er det overflødigt ? Det vil være mit første møde med en elv :)

Vores samlede budget er omkring 15.000,- og om det er en uge eller 14 dage er ikke altafgørende. Men er selvfølgelig ikke interesseret i at fiske 5 dage hvis ferien kun er tænkt at vare 7 dage.
Vi er ikke afhængige af et bestemt tidspunkt - men den skal falde henover sommeren :)
Til top
Søren. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Søren. Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 96
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2016 kl. 17:57
Kan anbefale dette til familieferie, jeg har selv været der flere gange: http://www.sorlandet-feriesenter.no Ikke oplagt til fluefiskeri, men måske var det noget hvis familien vil være med til at fange aftensmaden.

Der er mulighed for at leje både i forskellige str. og prisklasser, og man kan fiske fra molen/kysten hvis man vil. Fjorden er meget stille, så du behøver ikke at være hardcore havfisker. Der er masser af fisk, og mange forskellige arter - perfekt til ungerne! Man kunne måske kombinere det med laksefiskeri i f.eks. Tovdalselven - det har jeg dog ikke selv gjort (der er kun ca. 1 times kørsel mellem).

Der er ufatteligt mange muligheder for at kombinere ferie og fiskeri i Norge, men det kommer jo også an på hvad i gerne vil se/lave på ferien. Hvis det skal være "adventure" er der ved mange elve mulighed for f.eks. river rafting eller elgsafari - bl.a. ved Mandalselven. Er det stor natur i vil se, er det heller ikke svært at finde :)


Redigeret af Søren. - 28 Feb 2016 kl. 18:18
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres