Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Glade dage i vuggestuen

 Besvar Besvar
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Glade dage i vuggestuen
    Sendt: 12 Mar 2016 kl. 17:03
http://youtu.be/YMjrYlM0tFM

Liv og glade dage i vuggestuen. Big smileKlækningen i den store rugekasse er i fuld gang. Jeg kunne godt have flyttet nogle af stenene, så man kunne se flere af de nyklækkede, men da de er meget sarte på dette tidspunkt, må jeg styre min nysgerrighed. Den lille kasse er ikke så langt fremme endnu, det varer et par dage inden de klækker. Efter påske vil der være release party. Så kommer skolen og senior klubben, de bliver forhåbentlig lidt klogere. Hvis jeg kan lade være med at fortælle røverhistorier.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2016 kl. 13:17
Røverhistorier.....det holder du aldrig op med, men herfra den østlige del af riget skal lyde et højt BRAVO og ikke mindst TAK for det arbejde du udfører.
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2016 kl. 15:13
http://youtu.be/Px86USukJ3A

Det kan godt være, det er en "Bette Bæk", men det er en god vandkvalitet. Når yngelen nu svømmer ud, vil de, hvis jeg har ret trække opstrøms til bedre forhold.Wink

Det vi ser her, er den store rugekasse, hvor udviklingen er længst fremme. Næsten alle æg er klækket og den sarte blomme sæk yngel gemmer sig i gruset. Jeg kunne godt have taget nogle sten op for, at vise flere yngel i kassen, men jeg vil helst ikke røre mere ved kassen, før yngelen er kommet af med blomme sækken og er blevet.Big smile svømmende.

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro

Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2016 kl. 11:17
http://youtu.be/5I9fmGZWMYg

Jeg har her prøvet at tage en af mine plejebørn op i "Salmoskopet". Det ser ud til, at den har mod på livet.Big smileDen skulle så gerne om 10 dage have brugt noget mere af blommmesækken, så den er svømmende. Eleverne fra skolen og seniorklubben kommer jo 1 april og ser på. Der vil så være mulighed for at vise både yngel med og uden blommesæk, da jeg har to hold at tage fra.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 12:22
http://www.youtube.com/watch?v=4zPC_TY0Xvc

Når man her ser, hvordan yngelen gemmer sig nede i gruset, er der vel ingen tvivl om hvorfor 5-7 gange så mange yngel der er født ude i vandløbet overlever.Big smile Frem for dambrugsfremstillet burhøns.Wink

mvh Lasse Hagebro

Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2016 kl. 12:32
Det ser dæleme dejligt ud, til lykke med alle de nye små.....der engang bliver store
KH
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2016 kl. 18:15

Bare en ide til andre.Wink
39 elever 2 lærere fra Vestfjends Skolen samt Seniorklubben.

Nu har jeg efter ti års arbejde vidst, at det kan lade sig gøre. Vil vi have unge mennesker til, at interessere sig for lystfiskeri, fiske og vandløbspleje er dette en mulighed. I dette tilfælde unge mennesker, mange af dem fra lodsejerfamilier, hvilket ikke gør det mindre virkningsfuldt.Wink Jeg bliver helt rørt, når de unge mennesker kommer hen og siger tak for arrangementet.Embarrassed Der kommer film senere.Big smile

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro




Redigeret af lasse hagebro - 01 Apr 2016 kl. 20:57
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres