Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

havørred fluefiskeri for nybegyndere.

 Besvar Besvar
Forfatter
Gretar Thor Gudjonsson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
gressi

Tilmeldt:: 28 Apr 2016
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gressi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: havørred fluefiskeri for nybegyndere.
    Sendt: 28 Apr 2016 kl. 18:12
Hej mit navn er Thor, og jeg er en Islending. Jeg flyttede til Aalborg for ikke så længe siden. og er en dedikeret fisker. Jeg var glad for at se hvilke fantastiske havørred du har her. Jeg var ikke sikker på, jeg kunne fiske som jeg gjorde derhjemme. men efter forskning online jeg kan se, hvor dumt det var. fiskeri i havet er ikke noget, vi gør meget i Island. og ser på det fra Danmark, det er en helt ny verden. Jeg tænkte på om du kunne hjælpe mig med flue valg for havørred og måske et sted at starte omkring aalborg. de oplysninger, jeg har set online fortælle mig at flytte rundt en masse. men migration af fisken er selvfølgelig noget, jeg har ingen viden om. skal jeg fiske i fjorden på dette tidspunkt eller kysten. hurtigt stripning i varmt, langsommere i koldt. har du fiske nymfe driver med strejke indikatorer. og rejer mønstre er noget, jeg tror, ​​jeg har også brug for men hvad mønster er bedst i din mening. Jeg håber du kan finde tid til at sætte ned et par ord, og hvis der opstår spørgsmål om fiskeri i Island vil jeg gerne hjælpe. tusind tak. Thor
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2016 kl. 18:20
Hej,
Skriv til mig på herikdons@gmail.com

-Så skal jeg forsøge at guide dig lidt ift udstyr og teknik ☺
Mvh
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2016 kl. 19:39
jeg vil råde dig til at besøge dit bibliotek, her skal du låne de dvd film , der hedder havørredens hemmeligheder, der kan du lære det meste af det der skal få dig igang

Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikpedersen

Tilmeldt:: 02 Maj 2016
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikpedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2016 kl. 22:37
Hej Thor

Jeg fisker med flue i Limfjorden, og giver gerne nogle af mine tips til dig Smile Når vi snakker havørreder er det vigtigste at finde de steder i fjorden hvor de er, og her er der netop udkommet en guide/folder som beskriver et hav af gode pladser i fjorden. Du skal ned til Jægeren og Lystfiskeren i Aalborg, hvor de har folderen og hvor personalet kan hjælpe dig med stort set alt. Spørg efter Dennis Smile

Du er også velkommen til at kontakte mig, hvis du har brug for en guidet tur. Jeg fisker en del i det der hedder Nørredybet (mellem Egholm og Lufthavnen), og her er både mange hornfisk og havørreder (hvis man er heldig) lige nu. 

Du kan skrive til mig personligt på mp@aalborg-friskole.dk


Vh Michael
Til top
Gretar Thor Gudjonsson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
gressi

Tilmeldt:: 28 Apr 2016
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gressi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2016 kl. 10:10
Mange tak gutter. Jeg vil besøge bibliotek og se filmen helt. Jeg har været ned til Jægeren og Lystfiskeren i Aalborg, men jeg tror Dennis var optaget, men jeg vil gå igen. Jeg tror, at dens samme hvor man går til et nyt sted. mænd vil have til at betale afgift. finde de steder finde fluerne. men dette har ændret til samfundet i fluefiskere. og det er en fantastisk udvikling. masser af fisk i havet. tak igen, og jeg kunne bare måske acceptere dit tilbud michael
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 06:39
Hej Thor

Jeg læste med interesse dit indlæg--
jeg kunne godt tænke mig at prøve at fiske på Island - tænker på Fjeldørred og ,måske Laks eller fra Kysten-
men jeg ikke meget om Island - hvor man kan fiske og hvad det koster og hvordan med fisketegn osv. ?

Jeg håber du får held med dit havørred fiskeri her der er mange gode steder ved danske kyster - jeg selv fisker med spin og bombarda som er effektivt -
Men ligenu kan du også prøve flue fiskeri efter Hornfisk det er mægtigt sjovt og man har mange hug,
venlig hilsen
Bruno
Til top
Gretar Thor Gudjonsson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
gressi

Tilmeldt:: 28 Apr 2016
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gressi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 12:36
hej Bruno. Jeg har tilsammen en lille information om Island. hvis du ønsker jeg kan sende dig og dem, der ønsker i e-mail. bare sende mig, hvad du ønsker at vide på gressi08@gmail.com. og jeg vil forsøge at hjælpe.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres