Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flueline Mörrum

 Besvar Besvar
Forfatter
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flueline Mörrum
    Sendt: 18 Maj 2016 kl. 22:16
Er lige hjemkommen fra Mörrum og min flueline voldte problemer.
Jeg har en Guidelige LPXE 13 8/9 og bruger Rio Versitip, som fungerer godt i Skjern å, men kunne ikke underhåndskaste langt nok i de brede Pools i Mörrum.
Nogen her der har erfaring med line derovre?
Flere kunne lægge linen 35 - 40 meter ud, det var jeg ikke i nærheden af :(

Mvh. Ejler
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2016 kl. 18:04
Citat: EMN

Kunne ikke underhåndskaste langt nok i de brede Pools i Mörrum.
Nogen her der har erfaring med line derovre?
Flere kunne lægge linen 35 - 40 meter ud, det var jeg ikke i nærheden af :(

Min erfaring har efterhånden en del år på bagen, men kan måske bruges alligevel.
Jeg antager at du allerede bruger monofil skydeline og at du har skydelinen i aftagende loops i hånden, så den let kan trækkes op af vandet. Hvis du i øvrigt har styr på teknikken, kan jeg kun se to faktorer som være årsag til manglende kastelængde.
Linen er for let/hovedet for kort og/eller stangen for blød.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Per Ørum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Ørum

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Ørum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2016 kl. 07:25
jeg kender ikke dine kasteevner men umiddelbart tror jeg at det handler om at du er vandt til at fiske i Skjern å hvor man mest kaster korte kast så du mangler øvelse/erfaring i lange kast med trange forhold, som der jo er i Mörrum.

Når det så er sagt så vær opmærksom på at de fleste Mörrumsfiskere er ekspertkastere som har fisket og kastet i mange år og elsker "at vise hvad de kan" - hvilket ikke er ensbetydende med at de fanger laks.

knæk og bræk

Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2016 kl. 10:09
Har fisket i Mørrum hvert år de sidste 12 år, 4 dage om året. De første par år var vi kraftigt udfordret. Ligesom dig kneb det med længden og en del del andre ting... Vi fik tilpasset linerne til stænger, fik lidt kasteinstruktion og siden har vi fundet vores egen stil. Kast løs også selvom det ser lidt tosset ud. Det handler sjældent om længden men mere om at tro på det. Lad være med at sammenligne med "hajerne", som har Mørrum i baghaven. De ville også få deres at se til kom de til Skjern og mødte den friske vestenvind.

For os handlede det om at få linen til at passe med stangen. 

knæk og bræk
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mbm1000

Tilmeldt:: 22 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mbm1000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2016 kl. 13:08
#1 fangede du noget?
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2016 kl. 22:38
Nej jeg fangede ikke noget, der var meget lidt vand i Mörrum og der blev fanget 1 - 2 laks om dagen. Havde dog et mega huk i pool 22. Nu har jeg løst det med at kaste langt. Medicinen hedder Vision Siks 13,8" klasse 9 og Guideline Powertaper Compact 34g. stangen har uanede kræfter og linen er fantastisk og præsenterer fluen super flot. Havde ellers lige købt en vision Skagit 37g. men den mistede jeg i 3 kast, sprang ved løkken og endte sine dage i Skjern å , - 699,- pist væk. Omkring stangen havde jeg ikke overhovedet overvejet Vision, men efter en lang snak hos Korsholm i Skjern blev det denne stang, godt set at Korsholm. Mit budget og ønsker hed Sage One. Det var også Korsholm som efter en lang snak anbefalede min nye line, de ved sku en del om det skidt :)
Mvh. Ejler
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum