Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Put and Take - priser - Agernæs

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Put and Take - priser - Agernæs
    Sendt: 31 Jul 2016 kl. 18:30
Hejsa
Jeg har ikke fisket så meget i p&t - medmindre det er med mine børn. Jeg plejer at fiske i Agernæs saltvandssøer på vestfyn - MEN nu har de næsten hævet priserne til det dobbelte!?!?
100kr for 2 timer og så 50kr pr efterfølgende time - førhen var det 3timer for 90...
Jeg ved ikke hvad der ligger til grunds for denne forøgelse... om man får mere valuta for pengene....
Jeg har været ok tilfreds med søen og ikke mindst de fisk der blev fanget der, men nu er jeg da godt nok ikke så sikker på at jeg vil tage derud med mine piger længere....

Kender I til andre søer hvor priserne er skruet sådan op, eller er det bare niveauet? Hvad giver I i de andre søer hvor I fisker?

På forhånd tak :)
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2016 kl. 06:12
Udviklingen er sket flere steder hvor der lige er smidt en tyver mere på kortet, nogen har så rundet op til 50 kr eller mere. 
Jeg tror det hænger pænt meget sammen med produktionsomkostningerne og selvfølgelig også det faktum at man idag får 35-37 kroner kiloet/regnbue.
Det er simpelthen nødvendigt for at flere kan få det til at hænge sammen

Så skal du bare fanges 2 x 1,5 kg fisk =105 kr - fx. på to timer som du kun har givet 70, 80 eller 90 kr for, så er det en dårlig forretning. Derfor tror jeg også vi kommer til at se fangstbegrænsninger flere og flere steder.
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2016 kl. 08:46
Citat: TBH

Udviklingen er sket flere steder hvor der lige er smidt en tyver mere på kortet, nogen har så rundet op til 50 kr eller mere. 
Jeg tror det hænger pænt meget sammen med produktionsomkostningerne og selvfølgelig også det faktum at man idag får 35-37 kroner kiloet/regnbue.
Det er simpelthen nødvendigt for at flere kan få det til at hænge sammen

Så skal du bare fanges 2 x 1,5 kg fisk =105 kr - fx. på to timer som du kun har givet 70, 80 eller 90 kr for, så er det en dårlig forretning. Derfor tror jeg også vi kommer til at se fangstbegrænsninger flere og flere steder.
jeg har også talt med flere søejere, der i stigende grad oplever "gratister" ved deres søer - hvilket jo også er med til at priserne bliver sat op
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2016 kl. 18:08
Der er så også et par søejere der selv har lagt op til gratisterne.
Jeg kender til et par gutter der "tester grej¨ i et par søer her i det midtjyske.
To steder er den fest forbi for dem og de skal betale ligesom alle os andre dødelige mens de mindst et par andre steder blot skal genudsætte de fisk der ikke er kroget for dybt og betale for dem de tager med hjem. Det sidste gør de så ikke så godt set i det forhold til det antal fisk de tager med hjem........Nå jo, kun hvis det er fisk der er værd at blære sig med i enkelte fora på nettet.
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum