Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dubbing - hvordan

 Besvar Besvar
Forfatter
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dubbing - hvordan
    Sendt: 20 Jan 2017 kl. 20:42
Ærede Formænd,

så er jeg kommet lidt i gang med fluebinding - jeg har med stor interesse set en del af Daniel Holm's videoer, og set hvordan han kommer dubbingmaterialet på binde-tråden uden brug af en twister.. Jeg har forsøgt at gøre det på samme måde, men mine dubbingmaterialer (primært fra A. Jensen) vil overhovedet ikke samle sig om tråden Ermm

så er spørgsmålet til panelet; hvad er det for en type dubbing han bruger i de videoer? er det noget særligt, eller har han udviklet en særlig teknik, eller puttet harpiks på tråden??
Mvh Finn
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2017 kl. 20:47
Måske hjælper dette:


/J
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2017 kl. 21:00
Hej Jørgen - jeg kan ikke se videoen? kan du kopiere hele linket til mig?

Mvh Finn
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2017 kl. 23:43
søg på youtube  - flytying dubbing


https://www.youtube.com/results?search_query=fly+tying+dubbing

/J
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2017 kl. 10:06


Du kan med fordel bruge en tråd med voks på eller købe en voks til din bindetråd !

Har selv en voks som hedder Wondervax,,men bruger sjældent voks !

Det kræver bare lidt øvelse,,,du kunne prøve at fugte dine fingere når du ruller/nuller det på din tråd !

Start oppe fra og træk det langsomt ned efter samtidig med at du nuller det på din tråd !

Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2017 kl. 11:32
Daniel har en video på hans youtubekanal hvor han både laver dubbingløkken og ruller på tråden 
Der forklarer han hvordan man "nuller" det på tråden
Jeg fugter sommetider fingerne, det hjælper også 
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2017 kl. 19:38
Hej,
Noget dubbing opfører sig ret levende - prøv til at starte med at halvvere den mængde du prøver med. Når du ruller det på tråden så ud over at "rulle" så kør fingrene "op og ned samtidig"- dæleme svært at forklare, men forestil dig du har et sandkorn mellem fingrene du vil have til at "køre rundt" om blomme på tommel fingren.
Mvh
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2017 kl. 22:47
jeg splitter altid forsigtigt bindtråden med fx en nål, lægger dubbing ind på tværs og tvinder tråden bagefter, så dubbingen holdes fast. Det giver efter min mening det pæneste og mest levende resultat. På denne måde kommer dubbingfibrene til at stå ud fra kroppen Wink
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2017 kl. 01:34
Hej Jakob Smile
Vil jo mene at en løkke giver samme resultat, nemlig den at dubbingfibrene til at stå ud fra kroppen..?? Og så slipper man da for at svække sin bindetråd. Embarrassed 
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikpedersen

Tilmeldt:: 02 Maj 2016
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikpedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2017 kl. 21:39
Hej Finn

Jeg forestiller mig, at du gerne vil "rulle" den mængde dubbing du skal brug på hele tråden fra start, men det kan man nærmest ikke uden en løkke. Jeg ruller lidt på af gangen og ruller derved hele tiden nyt dubbing på, efterhånden som jeg arbejder mig ned af krogskaftet. Det fungerer for migSmile
Vh Michael
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2017 kl. 21:54
Hej Jørgen.
Jo, samme princip. Løkken er sikkert mere sikker, den anden metode kræver forsigtighed da tråden skal splittes i midten, men så er den også stærk nok.
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2017 kl. 15:04
Hej Finn.  Jeg tror at du kunne få glæde af at se denne side:                                         Thelimpcobra.com/fly-tying/                                                                                       Han har en artikel om dubbing, lidt nede på siden.  Det er den bedste om dubbing jeg har set.    Mvh Ib.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum