Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støbemetal.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Støbemetal.
    Sendt: 09 Maj 2017 kl. 10:40
For nu mange år siden, var der en venlig sjæl på 123nu, som sendte mig en liste med butikker / firmaer, der forhandlede skrot i hvidmetal - tin og trykker bly.

Min liste er desværre forduftet i en nedbrudt harddisk, så der er ikke rigtig muligheder for at søge tingene ud, eller få kontakt med daværende forhandlere.

Når man i dag søger på nettet, så er det normalt kun salg / opkøb til skrot virksomheder / genbrugs genindvinding, det er ofte ikke muligt at handler / få sendt granulat fra disse virksomheder.

Er der evt. nogen her på sitet, som har kendskab til, hvor der kan erhverves skrot til blinkstøbning, og evt. støbning af tinsoldater.

Jeg foretrækker granuleret materiale, fremfor barer, da det er nemmere at dosere legeringerne, og få de rigtig vægte, men er der barer, så er jeg villig til at overveje om pris og forsendelse, er acceptabel.

I fortiden, var det især motorfabrikker - autoværksteder, der havde skrot liggende fra hvidmetal lejer - det var især DSBs værksteder, der havde store mængder liggende, men også fødevarer leverandører, med is som speciale havde rester liggende, især Berax hvidmetal, men jeg må indrømme, at jeg i dag ikke ved, om der er støbemateriale, som skrot, som kan erhverves.

Er der nogen der kan hjælpe? jeg træffes på personlig mail.

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen


Redigeret af PK - 09 Maj 2017 kl. 10:41
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2017 kl. 12:53
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2017 kl. 13:25
Hej Klas.

Nu kender jeg bekendgørelsen ret indgående, og jeg tror ikke lige, at det er det hjørne vi skal rode, mest fordi de støbte ting, er til eget brug, og jeg runder snart de 60 år med hjemmelavet endegrej, så jeg har vist i al bekedenhed styr på detWink

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 09 Maj 2017 kl. 13:25
Til top
Per Johannsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pj62

Tilmeldt:: 07 Jan 2011
Geografisk: Aars
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pj62 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2017 kl. 13:43
Hej Per
Prøv lige og se om der ligger en Uni-Crap i nærheden af dig
Jeg har fået/får mange gode sager hos dem. bla. Hvidmetal osv.
mvh. Per.J. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum