Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lak til hjemmestøb.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lak til hjemmestøb.
    Sendt: 04 Jun 2017 kl. 19:10
Jeg skal igang med et projekt, hvor nogle gamle hjemme støbte blink, skal en tur i malerkabinen, men jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal lakere  med, altså slut finish.
Jeg har nu i mere en 30 år brugt gulvlak fra Junker, og er egentlig meget tilfreds med det, men de lakker er meget tynde, og skal for det meste dyppes op til 5 gange, for at blive fine og holdbare.

Jeg har i tidernes morgen brugt skibs lak, men jeg kan se, at de moderne lakker i skibs lak, er meget dyre i indkøb, så jeg vil egentlig godt høre, om der er nogle alternativer, fremfor skib slak.

Lakken skal være klar og blank, gerne i en tyk udgave, og vigtig på vandbasis, men ikke 2 komponent, det er der ingen grund til at ofre.

Jeg forestiller mig, at der skal dyppes 2 gange, fra en 0,75 l dåse.

Er der nogen bud på noget godt lak, til finish på hjemmelavet blink?

Jeg bør vel lige gøre opmærksom på, at der males med spray i form af Motip bilmaling, men også kvalitets tusch, som rygdekoration, så lakken, må ikke så gerne opløse tusch farverne!

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 04 Jun 2017 kl. 19:11
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum