Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tørflue fiskeri Sverige.

 Besvar Besvar
Forfatter
Niklas Pultz Lind Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
geo6070 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2015
Geografisk: christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér geo6070 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tørflue fiskeri Sverige.
    Sendt: 26 Jun 2017 kl. 20:35
Hej venner.
Kender i nogle tørflue steder i Sverige. Max 10 timer op i Sverige!
Regnbue eller bækørrede. Vi skal til alsteråen er par dage og vil gerne prøve noget andet også. Håber der er. Igen der kender noget godt vand. Pft. Niklas lind. Vi skal 2 mand afsted i midten af uge 27 😎👍🏼👌🏼
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2017 kl. 22:04


Hej Niklas

Mine forældre har ødegård i Småland få km fra Emåen, derfor har jeg fra barnsben listet rundt med fluestangen i Emåen og alle dens tilløb. Det er ovenfor diverse dæmninger og derfor er det kun bækørred - havørred kommer ikke så langt.

Der findes et rigtig fint tørfluefiskeri. Men der er primært fiskeri i små skovvandløb med tæt vegetation. Meget smukke og helt vilde bækørred findes her. Hvis I gerne vil fange de store på tørflue - så er i ved at være for sent ude. Det er lettest i majflue sæsonen at få de store i tale i de små vandløb hvor E. danica klækker og i søerne og hovedløbet hvor E. vulgata primært klækker.

Om sommeren, hvis det er varmt rykker de store ud i Emåens hovedløb eller søerne, og fanges bedst på dybt fisket streamer - fx wolly bugger. Men hen under aftenen har jeg da haft held til at overliste dem "tørt" på overflade med terristials og skumfluer langs brinken.

Om sommeren kan i sagtens fange mindre fisk på tørflue og det er også sjovt - fisk i de små vandløb.

Hvis det er regnbuer i er efter så har jeg hørt godt om Flugströmmen i Emmaljunga, men jeg har nu aldrig selv været der - men det er nok godt at have som "nødplan" da det ikke altid er let med de vilde ørreder.

Husk at det er en sårbar og vild bestand i fisker efter og derfor anbefaler jeg 100% Catch og Release med modhageløse kroge og afkrogning i vandkanten.

Hvis det er jeres praksis er i velkommen til at sende mig en personlig meddelse og jeg skal give jer et par af mine hot spots.

God tur

Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Bo S Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FiatluX Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FiatluX Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2017 kl. 16:19
Björkaåen i Skåne: http://www.bjorkaasumsan.se/
Fiskekort her:https://www.fiskekort.se/app/index.php?page=cards&shop=431&cat=614

8½time oppe (fra broen): http://www.ogstrommen.se/
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2017 kl. 22:34
Bjørka-Asumån er et dejligt sted (har fisket der et par gange, dog med spin), og det ligger ikke mere end 1-1½ times kørsel fra København.

Redigeret af Bo Schødt Kluxen - 29 Jun 2017 kl. 22:38
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum