Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rappala wobler til havbars

 Besvar Besvar
Forfatter
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rappala wobler til havbars
    Sendt: 25 Aug 2017 kl. 14:52
Hej
Hvilken wobler er bedst til havbars - ? jeg har læst at rappala x rap el.wrap wobler skulle være god..
Men den ser ud til at være svær at finde og de jeg har set online er flydende eller langsomt synkende - og jeg syntes heller ikek faconene er den som man ser på fotos ved siden af havbars . .
hvilke far ? skal den være synkende eller hvad ?
mvh
Bruno
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2017 kl. 12:34
Der findes flere x rap på min hjemmeside
mvh www.lionfish.dk
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2017 kl. 23:08
Hej Jørn
Tak for det kigger lige
kender godt din side ehh kan man ikke betale med betalingskort ??
mvh
Bruno
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2017 kl. 12:44
med mobile Pay
mvh Jørn
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2017 kl. 13:48
ok tak
til lionfish.dk ? eller hvad ?
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2017 kl. 18:19
Skal du stå fra land skal du bruge maxrap
Ikke den længste.
Skal du Trolle fra båd er det andre modeller
Kaste fra bellyboat el kajak mm slanke sølvfarvede synkende kaster bedst
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2017 kl. 18:24
Hej
Tak for det- jeg vil stå fra land
max rap ? ok. tak for tippet - en flydende ? hvad med langsomt synkende ?
hvilken vindretning er mon bedst- fralandsvind ? jeg har set på youtube nogle stå og tage dem i brændingen , og det blæste pænt..
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2017 kl. 21:20
Hej Bruno

Prøv at checke følgende hjemmeside ud: www.henry-gilbey.com

Henry Gilbey er en meget kendt engelsk lystfisker der netop er mest kendt for havfiskeri fra kysten. Han har flere bøger og film på samvittigheden. Han er super dygtig og er bestemt en af mine gamle favoritter til sådan viden. Han er også en meget dygtig formidler og ganske praktisk og herligt ukrukket deri. Han kan også det der med havbars. Ellers vil jeg anbefale dig at primært kigge på engelske sider for det er nok fra hovedsagligt England at de aller dygtigste eksperter skal findes.

Mvh Poul
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2017 kl. 09:44
Hej
Mange tak for det --
Ja det ser ud til at der er et ret godt kystfiskeri efter bars og andet i Ebgland -
Jeg er af og til i England - har tænkt på at prøve kysten der --
,jeg har også altid hørt art man her i landet skal nord for Limfjorden for at finde bars - men vi har da fanget længere nede ved Bovbjerg og havde kontakt med flere.
mvh
Bruno
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2017 kl. 20:32
Hej Bruno

Hvis du nogle gange er i England er det da oplagt at prøve. Måske en tilgangsvinkel kunne være at søge efter de bedste områder generelt her hjemme fra. I disse lokalområder er det vel også kystnært muligt at komme i kontakt med folk der ved noget. F.eks på B&B´er hoteller og den slags har de ofte viden om så meget andet - det har jeg selv oplevet. Omend jeg faktisk ikke har fisket i England "blot" i Irland. Du kan sikkert også finde nogle lokale grej forretninger der kan anvise teknik og pladser - måske også give anledning til at du kan komme med en ud at fiske, måske er det lige der det springende punkt for succes faktisk skal findes.
Angående agn synes jeg lige at jeg har læst om nogen der haft gode resultater med en grå snurrebasse. Der er vist så meget der kan bruges og jeg har efterhånden fået indtryk af at det vigtigste er at bruge naturfarver i et forholdsvist tungt strømlinet design der kaster godt. Naturagn kan også bruges og jeg ved at der visse steder i England er et ganske effektivt fiskeri med peeler crab efter dem. Mon ikke tobis og hornfiskestrimler også kan bruges men formodentligt primært bedst fra båd pga. den deraf korte kastelængde.
Jeg har aldrig prøvet fiskeriet men har læst et og andet i ny og næ og set nogle film om det. En ting jeg synes der kan være svært at få indtryk af og som folk sjældent beskæftiger sig ret meget med at beskrive er indspinningshastigheden som jeg da i andet fiskeri har oplevet som ekstremt vigtigt. Til havbars har jeg fået et vist indtryk af at det skal gå lidt hurtigere end til vort "normale" havørredfiskeri. Men lige nu spekulerer jeg alligevel noget over hvor jeg har det fra eller om det er helt rigtigt(?)
Jeg har også fået samme indtryk som dig at det bedste fiskeri skal findes på den nordjyske vestkyst. Men jeg er ikke sikker på at det er helt rigtigt. Mener også jeg for mange år siden læste om godt fiskeri langt længere sydpå også. Hvor folk primært fra småbåd o.lign havde rigtigt godt fiskeri - dog var det nødvendigt at være meget opsøgende for at finde fiskene. Måske har fokus blot rykket sig, disse steder gået lidt i glemmebogen og/eller mangler at blive opdyrket(?) Helt logisk burde de også være langt sydpå og på kysten ved Juelsminde har jeg såmænd selv set en for ca. 20 år siden. Så det er jo bare med at komme derud. Håber du får held med det og det ville det være herligt engang at høre om.

Mvh Poul
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2017 kl. 19:15
Hej Poul Erik
Mange mange tak for dit svar og tips - pyhha det var en interessant mundfuld..
Nå du har været i Irland - hvordan var det at fiske der ? man hører meget om Irland i fiskeri sammenhæng- i det hele taget er der meget godt fiskeri i og omkring de Britiske øer - jeg har min første fisketur tilgode endnu - men mht. Bars så skulle der være godt omkring den engelske kanal og Cornwall .
Ja de må da være sydpå her i DK også de kommer jo den vej fra.
Jo nu er det således at der hvor jeg kommer i England - ejer mine engelske venner en pub ( jeg elsker engelsk pub hygge !) - og jeg kender efterhånden en del der - en af mine nye venner der er også ivrig lystfisker, men fisker mest i og omkring Yorkshire storslåede landskab   - ja vi er i midt England hvor danske vikinger har sat store fodaftryk -
Men han ved også en del om fiskeri i Skotland og fra kysten   Cornwall har et væld af forskelige fisk bla. rødhaj lige fra kysten og store sej og lubbe fra kysten også .
Vedr. Havbars . ja jeg er noget blank i in viden om denne stærke of flotte invandrer - bla. er jeg ikke helt klar over om det er vigtig at have fralandsvind . som med makrellerne - men jeg har set på youtube - et par fyre trække dem op direkte fra kysten i noget af en brænding med pålandsvind så det kan lade sig gøre.
Jeg smutter snart til England igen - så må vi lige se hvad vi kan hitte på -
Desværre er der et pænt stykke vej til Cornwall derfra hvor jeg bor - så det skal lige planlægges.
AGN:Nogle siger wobler. andre naturlig agn - jeg tror man kan bruge det meste - blink osv.Mne weekenden og næste uge siger fralandsvind på vestkysten . foreløbig da - så jeg prøver igen - sikkert omkring Bovbjerg - og Langerhuse... om ikke andet så er naturen storslået der..
Mange hilsner herfra
holder jer opdateret mht. England.
Bruno
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkronborg

Tilmeldt:: 24 Feb 2016
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkronborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2017 kl. 21:55
Hej
Har fanget over 300 havbars de sidste 5 år, så har masser af praktisk erfaring, men stadig en masse ubesvarede spørgsmål:).
Har primært fanget på blink, lidt på klassiske kystwoblere og slet ikke forsøgt med naturlig agn. Jeg er ikke i tvivl om at de bider på stort set alt, bare de ser det. De er nemme at kroge og tilsyneladende helt ukritiske ifht agn. Jeg bruger oftest 22g møresilda, da det kaster godt og kan spinnes langsomt. Ville aldrig gide stå med noget som ikke kastede langt, da jeg ofte har oplevet at 9 ud af 10 fisk bed helt ude i kastet. Kun fra flydering har jeg fisket med noget, som ikke kastede langt.
I klart vand/godt vejr virker det fint med normal "havørred" indspinning, jo mere uklart jo langsommere indspinning har jeg haft held med. Typisk har fisk fra klart vand haft brisling og tobis i maven, fisk fanget i uklart vand haft små fladfisk og krabber i maven. De største jeg har fået har generelt været på langsom, jiggende indspinningt. Er slet ikke i tvivl om at naturlig agn tæt på bunden kan give gode fisk, bare ikke fået givet det et skud endnu.
Mht pladser, så fisker jeg omkring Slettestrand, hvor jeg bor. Svinkløv, Thorup, Bulbjerg, Lild, Vigsø, Hanstholm, Klitmøller, Vorupør, Lyngby, Agger er alle pladser som virker. Klart vand giver det nemmeste fiskeri, dønninger/bølger betyder ikke det store. 30 grader, bragende sol og vindstille har givet masser af fisk midt på dagen... Og natfiskeri i let grumset vand og ½ m dønning har ligeledes givet godt. Er de der fanger man noget. 
Det var mine erfaringer pt, måske har jeg fundet ud af noget nyt om yderligere 5 år, men svære at fange er de ikke, hvis de først er fundet.
Go jagt. De fighter og smager fantastisk. Hold dem hårdt, hvis der er mulighed for at de går i bunden. De går stort set aldrig i luften og sidder meget bedre end havørred på krogen, så pres dem, dog aldrig med for stram bremse. 
MVH Jakob

Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2017 kl. 04:04
Fedt med et svar fra en der har noget erfaring. Det var også noget jeg kunne bruge til noget Jakob. For jeg vil gerne prøve dette fiskeri engang. Hvad med farver på agnen? Er det lidt hip som hap eller tilpasser du det efter forholdene f.eks med lidt kraftigere farver i grumset vand?
Bruno jeg skriver lige et svar på dit sidste indlæg her teknisk set senere idag. For nu er det på tide jeg kommer ind i kassen i drømmeland. Men skriver på et tidspunkt når jeg får øjne igen.

Mvh Poul
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2017 kl. 21:49
Hej igen Bruno

Irland er et fantastisk land. Første gang rejste jeg med rygsæk og både min research hjemme fra og inspireret af JPH´s historier besluttede jeg mig for at tage direkte til Galway og rejse nordpå derfra. Fra vandrehjemmet i Galway gik jeg en tur op langs bredden af Lough Corrib. Fiskede der en kort stund med flue - blindfiskeri som det meste fra kysten herhjemme. Fangede en rigtig fin ørred på kiloet der blev slagtet og med stor fornøjelse fortæret med en flok andre unge jeg havde fundet sammen med på vandrehjemmet. Allerede da fik jeg bekræftet det JPH skrev om styrken på Corrib-ørreden og jeg skulle senere få det bekræftet igen og igen.
Selvom fiskeriet var hovedformålet med turen var jeg der også for at opleve området og få et indtryk af landet. Vi blev en flok der tog rundt i området og så forskellige seværdigheder. Det blev jo også til en del pub-besøg og det var fremragende hygge - også absolut fantastisk at man jævnligt kunne opleve musikanter der dukkede op og satte sig blandt os gæster og gav den gas. Selvom jeg er til så meget andet musik også, må jeg sige at irsk folkemusik hører til noget af det bedste jeg har oplevet live. Det blev også til så meget andet bl.a deltagelse i bryllupsfest og det er sjovt som det ene kan føre det andet med sig. Mange historier ligger deri.
Fra Galway kunne jeg også tage dagturer med bus. Fiskede i det lille vand ved Quiet Man´s Bridge hvor John Wayne engang havde indspillet film. Clare River, et tilløb til Corrib besøgte jeg også.
Efter opholdet i Galway tog jeg nordpå til Oughterard et forholdsvist kendt sted i Corrib fiskeriet. Ret hurtigt blev et tilfældigt møde til et venskab med en fransk journalist Bertrand. Han var udenrigskorrespondent for flere franske aviser så selvom han måtte tage væk enkelte gange et par dage af gangen gav det ham også mange dage fri. Vi kunne således tage ud at fiske rigtigt meget. Han havde båd og vi bedrev det ret klassiske fluefiskeri med flere fluer på forfanget af gangen. Jeg vil ikke betegne fiskeriet som specielt teknisk svært og for alle. Der er også bare noget absolut charmerende at sidde to og to og snakke/fiske sig igennem et storslået landskab som Connemara er. Vi fik fisk hver gang vi var ude - ikke de store trofæfisk på flere kilo men pæne størrelser, smukke og superstærke. Det var såmænd rigeligt spændende.
Når det pev for meget på den store sø fiskede vi i de mindre søer, enkelte små åer også i området. Der var mange og det virkede som om at der ikke var mange regler eller tilladelser at indhente men bare fiske løs. Vandene mindede meget om mange norske vande jeg har oplevet: Ret næringsfattige med masser af småvokst fisk. Vi fik op til 30 cm som måtte betegnes som gode fisk i disse vande. Det var nu heller ikke så vigtigt for det var sjovt, hyggeligt, spændende og storslået bare at være der.
Tiden kom til at drage videre for jeg havde mere jeg ville. Tog videre nordpå til Westport hvor jeg havde kunnet læse mig til bød på godt havfiskeri. Fik hurtigt kontakt og kontakter. Blaffede mig vej ud af kysten til en god plads hvor jeg fangede småplettet rødhaj og sandsynligvis blev snøret gevaldigt gang på gang af havål.
Havde også anledning til i flere dage at tage ud med et hollandsk hold havfiskere der primært gik efter stor-skade men bestemt også var glade i pub besøg og masser af irsk øl. Skade fangede vi ikke men småplettet rødhaj, stor storplettet rødhaj og sømrokker. Det var bestemt også spændende nok og hollænderne var skam hyggelige folk i rigtigt godt humør ihvertfald op af dagen.... Fra Westport tog jeg hjem igen.
Anden og sidste gang jeg var derovre var en fiskerejse på en uge udbudt af DSF igennem Atlantik Rejser. Det var jo en hel anden kop the og huskes mest for den fiskemæssige oplevelse. Dette var udelukkende havfiskeri og hovedmålet var havål men blev også "solgt" på fiskeri efter blåhaj. Men blåhaj blev det ikke engang tilbudt at fiske efter....havål fangede vi dog og masser af andre arter og mange af dem. Det var bestemt også en tur der viste hvor sublimt et havfiskeri Irland kan byde på.
Nu blev det igen en lang smøre fra min side. Men jeg kan ikke rigtigt lade være og jeg synes på den anden side at alt for mange skriver alt for lidt. For det er for mig i detaljerne at de rigtige indtryk, svar og rigtige spørgsmål kan stilles. Jeg vil også gerne give det indtryk af at man kan tage afsted, endda alene, også med kun en vis viden og få til en masse alligevel. Samt give udtryk for at uanset om man er til fiskeri at Irland er et sted jeg kan give de varmeste anbefalinger. Jeg kan kun begræde at jeg ikke har været der flere gange og håber på igen en dag komme på besøg. For Irland har brændt sig fast for livet. 
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2017 kl. 13:56
Hej Poul Erik
Ja beklager mit sene svar - men arbejde tager frygteligt meget af ens fritid -
men mange tusinde tak for dit svar- jeg holder rigtig meget af lange mails - og læser det med stor interesse..
Irland - jeg har kun været der på på en køretur fra Dublin til Belfast.. . men fiskeriet har jeg læst og hørt en del om .
Skulel jeg derover tå vil jeg prøve fiskeri fra kysten .   jeg ved ikke vhrofor men jeg holder så meget af at færdes langs kysten - og Irland - England. byder på rigtig godt fiskevand - Kanalen. Cornwall - Nordsøen - er vel som vores ?   - Men også Skotland har fint Laksefiskeri .- men det der afskrækker mig er vejret..
Du har rigtig nok oplevet noget derovre.. hvordan kom du rundt ? Lejet bil eller hvad ? der er jodet med den anden side af vejen som man kører I der.. så jeg vil have noget besvær med at komme rundt - hvis jeg skulle derover og fiske.Prøvede du direkte fra Kysten ?   
jeg har skam prøvet fra båd men i Thailand og vi fangede både små tun og Sailfish.. flot tur men jeg men man kører hurtigt træt i det..   og frygteligt varmt
Skal du til Irland igen ?    måske nogle tips til vhor man kan fiske fra kysten ? og hvor man måske kunne bo.. hvordan er priserne    har hørt det kan være lidt peberet..
Skal man have sit grej desinficeret ? - Hvor dybt er der ? man skal nok have det svære grej med , ,Ja Irland ser smukt ud jeg har ne lang liste over lande jeg vil besøge med fiskestangen alle på den nordlige halvkugle. ....
Jeg var igen ved >Bovbjerg- men det var helt dødt. vinden var i Nordøst - alt med nord er noget skidt når det drejer sig om fiskeri.
Så jeg ved ikke lige hvad man skal hitte på - vejret er ekstremt dårligt i år hvis man vil satse på makrel.   havbars , og ved vestkysten er der ofte for uroligt..
Måske sæsonen er ved at være ovre mht til Bars ? kunen nu godt tænke mig at prøve at fange en med vægt og størrelse..   
tak iogen for dit interessante svar
mvh
Bruno
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2017 kl. 10:52
Hej
Mange tak for dit svar- då må virkelig undskylde den lange tid inden jeg svarede. men arbejde osv,
og så har jeg været ude at fiske et par dage- selvfølgelig.
Jeg har fået rigtig meget ud af at læse det svar.   - og jeg må se at prøve noget seriøst også når der er dårligere vejre på vej - men sæsonen går vel nok på hæld nu - så trækker de væk .
men hvorhen trækker de ? ned i Kanalen eller til Sydeuropa ?
Jeg har prøvet hele registeret i blnk kassen uden det store held end ikke et nap
Hvordan kan det være der ligesom er flere nord for Limfjorden ? det er altid der rapporterne kommer fra
Jeg har ikke fået smagt bars endnu - den ligger stadig i fryseren - måske skal man prøve at ryge den -
Bulbjerg er jo fantastisk flot. Der må da være andet der i området også - tager I aldrig noget på bundmede ? - er det lige fra kysten ?
desværre ser vejeret noget surt ud de næste dage- men man må jo holde øje med DMI - vi trænger til lidt tørvejr.
god weekend til dig og mange tak endnu engang for det venlig svar og mange interessante tips
mvh
Bruno
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jkronborg

Tilmeldt:: 24 Feb 2016
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jkronborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2017 kl. 12:39
Fiskeriet på kysten fra Hanstholm og mod øst bliver nok fint de næste dage med sydlig vind.
Mht farver på agn, har jeg primært brugt krasse farver i uklart vand, og derfor fanget på det! Så det har bekræftet mine forventninger, men jeg har ikke seriøst prøvet det modsatte. En dag i sidste uge med noget uklart vand, mødte jeg en fisker, som havde fanget en bars på 55 cm på en neutral sølvpil...
Frys ikke bars, hvis du har mulighed for at spise den frisk - det forringer kvaliteten markant.
Regn eller tørvejr er barsen ligeglad med, så bare se at komme afsted:).

MVH jakob
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2017 kl. 13:12
Hej
tak for dit svar
sydlige vind ? jaså   jeg kommer nok ikke så meget nordpå - men det blvier nok omkring Thyborøn - Langerhuse
ja prøves skal det har lige fået fat i et par nye X rap woblere de skal prøves
Tak for tippet om frysningen - nå går det ud over kvaliteten ? det havde jeg ingen anelse om - så må den ud så kan jeg prøve at ryge den .
tak igen
hvad med Jigs ? duer de Sandeel f.eks ?
mvh
Bruno
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum