Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rørflue rør.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: rørflue rør.
    Sendt: 14 Okt 2017 kl. 21:28
For nu mange år siden, fik jeg fingre, i nogle specielle rør, til at binde rørfluer på. Det blev vundet på en auktion, her på siden.

Det rør var meget specielt -  hvidt - stift, men ikke gennemsigtig, med mål udvendig på ø1,8 mm. og indvendig ø 0,8 mm.

Det var solgt, i en form for rulle på små 5 m., og selve røret minder, om det rør svejsetråden løber i, på en CO2 svejsemaskine.

Hvad for type materiale, røret er lavet i kan jeg ikke lige lure, det kan fint brændes med krave, uden at blive farvet!

Jeg opgav at bruge det, som rør til rørfluer, grundet meget lille inder hul, men til gengæld, er de rør fremragende til mine falske gennemløbs blink, mest fordi Loctite 454, virkelig kan lime det, på næsten alle overflader.

Jeg er ved at løbe tør for det rør her, og vis der er nogen, som kan genkende det, og ved hvor det kan erhverves, så er jeg meget interesseret køber.

På forhånd tak.

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 14 Okt 2017 kl. 21:39
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2017 kl. 07:49
Hej Per
Prøv at kigge på Modelskibets hjemmeside under byggematerialer.
Vh
Jens 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2017 kl. 08:33
Hej Jens.

Tak for henvisningen til Modelskibet.

Da jeg handler lidt hos Modelskibet, så har jeg været omkring, de rør de har, og jeg har tænkt mig at købe noget der, men jeg har til gengæld fundet det rigtige, som lige skal prøves af først, mest om det kan limes med Loctite 454.

Jesper Fohrmann, har i øvrigt mange specielle ting på sin hjemmeside, som jeg varmt kan anbefale, og de er rimelige med deres priser:

https://www.rifflinghitch.com/product/hard-tube-1811-mm-1-meter/

Mvh
Per Karlsen.
Til top
Stefan Lambæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
StefanLambæk

Tilmeldt:: 01 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefanLambæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2017 kl. 09:56
Kulfiberrør er også stift, men om det slider linen over ved jeg ikke. Det koster heller ikke en formue.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2017 kl. 11:48

Hej Stefan.

Jeg skal nok ikke bruge kulfiber rør, jeg er bange for, at det ikke kan tåle frost, men det har jeg ikke prøvet.

Omkring tynde rør, så er det svært at Google, da det normalt kræver nøjagtig data / korrekt stavning, for at kunne søge, ellers kommer der alt mulig frem, som slet ikke svarer til søgningen.

Desuden er de rør, sandsynligvis lavet af en bestemt type plast, og jeg har en mistanke om, at det bruges til automatiske maskiner med luft, men jeg kan desværre ikke pejle mig ind på, hvor det findes.

De rør jeg hidtil har brugt til mine falske gennemløbere, er meget holdbare / slidstærke, og kan holde i koldt vejr, også når de er limet på pladeblink / hvidmetal blink.
Brugen af tyller med foring, er også ok, men en tyller er kun 6 mm. lang, og lige kort nok til effektivt at udnytte limens kraft, her er de 10 mm. lange rør holdt meget bedre.

Mvh
Per Karlsen.




Redigeret af PK - 15 Okt 2017 kl. 11:54
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum