Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

salmologic Nordic

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: salmologic Nordic
    Sendt: 21 Mar 2018 kl. 15:57
Hej.

Er der nogen der har prøvet disse stænger, i så fald, hvad synes man om dem, aktion, feeling osv.?

tænker lidt om de ligner Scierra MPA serien? som efter mine mening var nogle fine fiskestænger.

pfh. Tak
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2018 kl. 17:33
Hvis du er på facebook, kan du måske få svaret af mesteren selv
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2018 kl. 18:37
Citat: Henning

Hvis du er på facebook, kan du måske få svaret af mesteren selv

Har skam skrevet til ham, men har endnu ikke hørt fra ham, han har sikkert travlt men tror helt sikkert der bliver svaret når han får tid.. 

når det er sagt så kunne det stadigvæk være rart med andres input/oplevelse Tongue
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sportex Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sportex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2018 kl. 22:55
Hej Kenneth

Jeg har alle 3 stænger i den tidligere serie Zpey scandic sw som også var Henriks design. De kaster i hvertfald glimrende og det ser ud som om at man på de nyere Salmologic Nordic har benyttet sig af samme fittings ( hjul holder fight but, skydeøjer, gummikork mv.  Serien omfatter lidt flere varianter end den gamle Zpey der var kun 3 stænger, en #5 som var angivet til at kaste 14 gram, en # 7 til 16 gram  begge 9 fod og endelig en # 8 i 9,3 fod til 18 gram. Om dennye serie er meget anderledes ved jeg ikke, men jeg kan ikke forestille mig at de skulle være dårligere end de tidligere stænger som kommer fra Hans hånd. Zpey stængerne er dog relativt tunge primært på grund af en solid hjulholder og gummikorken, men derudover så er de fine stænger synes jeg. 

Det var jo ikke specifikt det du spurgte til men håber det er okay med et indspark der ligger tæt på.

Mvh Thomas
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2018 kl. 16:44
Citat: sportex

Hej Kenneth

Jeg har alle 3 stænger i den tidligere serie Zpey scandic sw som også var Henriks design. De kaster i hvertfald glimrende og det ser ud som om at man på de nyere Salmologic Nordic har benyttet sig af samme fittings ( hjul holder fight but, skydeøjer, gummikork mv.  Serien omfatter lidt flere varianter end den gamle Zpey der var kun 3 stænger, en #5 som var angivet til at kaste 14 gram, en # 7 til 16 gram  begge 9 fod og endelig en # 8 i 9,3 fod til 18 gram. Om dennye serie er meget anderledes ved jeg ikke, men jeg kan ikke forestille mig at de skulle være dårligere end de tidligere stænger som kommer fra Hans hånd. Zpey stængerne er dog relativt tunge primært på grund af en solid hjulholder og gummikorken, men derudover så er de fine stænger synes jeg. 

Det var jo ikke specifikt det du spurgte til men håber det er okay med et indspark der ligger tæt på.

Mvh Thomas

Hej Thomas, takker for input, alt kan bruges ;-) 

Jeg har ikke gjort bekendskab med Zpey's SW serie desværre, men som du selv skriver plejer Henrik's design at være dejlige kaste/fiskestænger Smile

Sagen er den at jeg efter mange år med lynraketter fra det amerikanske marked er begyndt at gå lidt den anden vej og vil tilbage hvor jeg "startede" ift. aktion, feeling osv. og når jeg tænker tilbage er det HMS & MPA i særdeleshed som står stækest i min hukommelse mht. glæden ved at stå og kaste/fiske med fluestang, noget som jeg har forlagt mig fordi jeg hele tiden skulle have den "hurtigste knallert på havnen" 

Bevares de kaster langt og er ganske udenmærket, men men, jeg synes efterhånden prisen ikke helt står mål med produktet og glæden ved sådan en raket er ikke helt den samme som feks. MPA var det for mig i tiders morgen.

Jeg har i mellem tiden fået svar fra Henrik som sagde at hvis man kunne li HMS og MPA vil man blive begejstret for hans Salmologic Nordic Tongue


Redigeret af Bishop - 23 Mar 2018 kl. 16:51
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2018 kl. 22:22

Hej Kenneth.

Jeg har aldrig prøvet nogen af Salmologic stængerne og de er sikkert ganske fine. Det ser ihvertfald meget flot ud når Henrik Mortensen kaster helt perfekt med dem.
Du skal blot være opmærksom på at det ifølge Salmologic er "forbudt" at fiske tunge Skagit liner på stængerne.

Ihvertfald har de skrevet på deres hjemmeside:

"The warranty is null and void if you exceed the recommended line rating for the rod"

Jeg tvivler dog på om en så dyr stang ikke er stærk nok, især hvis du fisker "helt korrekt" efter bogen, så vil stangen sikkert være perfekt for dig.

Desværre kan jeg ikke selv forstå "logikken" da jeg ikke fisker perfekt. Ej heller er størrelsen på mine fluer eller for den sags skyld fiskevandet altid helt perfekt - og præcis derfor kan jeg godt lide lidt variation i mit fiskeri både i forhold til linevægte, greb og teknik.

Du skal naturligvis fiske efter din helt egen filosofi og det lyder også som om at du har fundet en god kaste rytme og at du har prøvet flere gode stænger der passer præcis til dig. Salmologic er så sikkert en god stang til dig da det nok blot er en forbedring af forgængerne. Summa summarum er mit råd derfor: prøv stangen og mærk efter, men ignorer "salgs-gas" også selvom det lyder meget "logisk"

Knæk og Bræk Rasmus



Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum