Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løkke på skydehoved Guideline triple D

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Simonsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
masimo

Tilmeldt:: 27 Jan 2005
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér masimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Løkke på skydehoved Guideline triple D
    Sendt: 22 Mar 2018 kl. 10:46
Hej 
Er der nogen der har erfaring med at lave løkker på Guideline triple D skydehoveder. Kernen virker ret løs i  vævningen. Den ser lidt skrøbelig udover for slid. Hvad gør i? På forhånd tak for svar.

Hilsen
Martin

Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2018 kl. 12:46
Kan du sende et nærbillede af den blottede kerne? VH Klaus
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2018 kl. 16:45
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2018 kl. 20:35
Jeg her flere gange måttet opgive at smelte visse af Guidelines liner - nogle af dem smelter ikke rigtig sammen, men bliver porøse og helt pulveragtige - også flydeliner. Jeg har ikke kunnet finde noget mønster og dermed sige præcist, hvilke modeller det drejer sig om. Jeg har derfor i disse tilfælde lavet traditionelle loops med at trække kernen igennem sig selv. (Du kan evt give et meget tyndt lag af den lim du bruger helt ud på selve øjet. Bare sørg for at det i ikke lukker sammen selvfølgelig) Så må man jo - som man ellers altid bør - holde øje med slid løbende. Hvis det sidste lyder lidt helligt,  så må jeg indrømme, at jeg nok ikke er så disciplineret til at få tjekket mine liners løkker, som jeg burde. Har dog været heldig at opdage skader mere eller mindre tilfældigt, inden det er gået galt. Ærgerlig at miste line på den konto - endnu værre med sit livs fisk hægtet på i den tynde endeCry.
Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2018 kl. 22:34
Guidelines Tripple D liner produceres hos Airflo i England. De bruger en low stretch kerne, som er ret porøs og ikke særlig holdbar. Jeg har gjort det, at jeg bare har slået en knude på kernen på de Airflo-skydehoveder jeg har i min samling (de laver også liner for Vision og Scierra samt Loop). Knuden har bare været at forme et loop med linen lagt dobbelt og så slå en kællingeknude på linen, og det fungerer faktisk upåklageligt...
God klippe- og bindelyst.
Ronny Lagoni
Til top
Martin Simonsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
masimo

Tilmeldt:: 27 Jan 2005
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér masimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2018 kl. 15:13
Hej 
Takfor svarene.
Jeg er ikke så vild med smeltede løkker.
Ja det er tydelig at det er en low stretch kerne.
Jeg havde selv prøvet med blot at binde et perfektion loop, men jeg syne stadig den virker  skrøbelig. Jeg forestiller mig at vegetation og lignende nemt trækker fibre ud af den løse kerne. Men det kan jo komme an på en prøve.
Er der ingen der ved, hvad Guideline selv anbefaler?

Hvad har i af erfaringer med løse/førdige løkker til montering på liner?

Hilsen
Martin
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2018 kl. 15:46

Tænker du her en sok/fletline så har jeg kun gode ting at sige.
Det er måske ikke så pænt at se på men det er stærkt.
Har haft nogle solide bundhug hvor forfang eller krog er gået.

Det fåes i forskellige styrker. Jeg laver en lille bevikling på det stykke der er skubbet ind over fluelinen og forsegles med loon knot sense eller med solares uv flex.

Solares flex vil du også kunne brug til at beskyttede kerne med hvis du er bange for at trække fibre ud af den løser kerne,,,som du skriver !

Solares flex og loon knot sense kan du købe ved bla Korsholm.






Redigeret af carsten o - 23 Mar 2018 kl. 15:46
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum