Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netpose til fangstnet

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Netpose til fangstnet
    Sendt: 27 Apr 2018 kl. 16:46
Min netpose er ved at være slidt. Derfor overvejer jeg enten at skifte netposen eller købe et nyt kyst fangstnet.

Mine spørgsmål er derfor flg:

1) Hvor køber jeg en god netpose?

2) Ved eventuel indkøb af nyt kystfangstnet kan nogen anbefale en god model? Jeg ser at flere har metalramme, men er det ikke tungt og en ulempe fremfor flydende? fordele/ulemper?

På forhånd tak for eventuelle svar:)

Mvh Rasmus
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2018 kl. 20:04
Løse netposer se www.lionfish.dk
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2018 kl. 21:15
Hejsa
Der kan købes løse netposer her :

https://www.lystfisk.dk/snowbee-knotless-mesh-net.html
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2018 kl. 08:08
Jeg bruger  knudefri som disse:

https://www.iversen-import.dk/baerenet-til-lokkefugle-120-cm.html

Kan godt lide dybe netposer. De fås dog mindre. Eller klip og sy.

Når jeg går med nettet vikler jeg den lidt lange pose en gang rundt håndtaget med et enkelt halvstik - så hænger det ikke så lavt på ryggen og det er let at få fri, når det skal bruges

Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2018 kl. 11:17

Mange tak for alle svar.

Specielt det til lokkefugle ser interessant ud. Er det ligeså stærkt som de andre?

Mvh Rasmus
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2018 kl. 16:07
Nej - men absolut stærkt nok til fisken. Jeg har hængt fast i nogle grene og revet et lille hul engang. men ikke noget af betydning jeg har ikke engang lappet det. Jægerne slæber jo rundt med en del lokkefugle i de net, så de kan sagtens holde. Generelt bruger jeg heller ikke net til at løfte fisken med. Bare til at få hold på dem. Det er jo helt galt, hvad man har set både live og på video af fiskere, der får deres net ødelagt af at tro, de skal krane med deres net. (Godt nok mest foldenet :-).)
 Du kan gå ind i en jagtbutik og rykke lidt i dem og se om det er noget for dig. Det link jeg lagde er helt tilfældigt det første google-resultat. (Jeg kender ikke det specifikke net.) Jeg sværger til dem.


Redigeret af Skarvbassen - 28 Apr 2018 kl. 18:19
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2018 kl. 19:51

Hej Klaus

Mange tak for info. og god ide med at købe direkte via en jagtbutik - så kan jeg bedre mærke kvalitet og holdbarhed.

Mvh Rasmus
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum