Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rigtig god letspins multistang.

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rigtig god letspins multistang.
    Sendt: 17 Okt 2018 kl. 23:37
Hej Forum

Hvis nogen af jer multihjuls freaks har haft svært ved at finde en fabriksmonteret multihjuls letspinne stang så er der håb forude. Har idag testet min Berkley Titanium SSGS 9,6f 5-20g på kysten med en 15gr gennemløber og jeg må sige at her er et rigtigt godt bud på en let spinnestang.

Henrik
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jens65

Tilmeldt:: 06 Aug 2015
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens65 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2018 kl. 07:56
Godt at høre at du fik fat i en,men den laves vel ikke længere ?
Vh Jens 
Til top
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2018 kl. 14:26
Jeg har en 10 fods. Godt har jeg ikke brugt den nævneværdigt, men den virker ganske fin. Jeg har holdt mig til min gamle 10 fods Fibatube.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2018 kl. 16:40
Bruger normalt div. ombyggede Hardy og Fibatube, men til letspin er der mig bekendt nærmest ingen trigger stænger.
vh
Henrik
Til top
Åge Urskov Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Åge

Tilmeldt:: 23 Jun 2012
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Åge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2018 kl. 19:50
Bekleystangen kan købes hos Lionfish.dk for en pris af 900,- kr. Jeg har selv haft stangen i flere år. Det er en super stang til bl.a. woblerfiskeri i Karup Å.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalleinf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2018 kl. 19:13
Berkley Titanium SGSS lyder spændende - den har jeg aldrig prøvet.

Jeg har fisket med Berkley Skeletor og Chili i 8’ og cirka 5-20/4-18 gram. Dem bruger jeg ved kysten. 
Mit bedste stangkøb var en St Croix Avid 9’6” i 5-18 gram. Tusind tak til MB Jagt og Fiskeri (!), hvor den var på bud til 1000kr for ca 5 år siden. Efterfølgende har jeg købt lignende lette St Croix Elite i 9’ og 9’6” i USA. St Croix stængerne kan meget varmt anbefales til åfiskeri med spinner og wobler. Der er kælet mere for Legend Elite serien, men man kommer meget langt med Avid.

Ellers har jeg hentet flere ultralette til lette triggerstænger i samme længde og kortere (ned til 5’) i andre europæiske lande, Japan og USA. 
TFO, G. Loomis, St Croix, Major Craft, ABU (JDM) og Daiwa (JDM) - alle mærkerne gør det godt. Jeg går generelt efter stænger med moderat/regulær til moderat-hurtig aktion og ikke hurtig-extra hurtig som er standard for mange af aborre-stængerne i Europa (og Bass i USA). Desværre er udvalget (og naturligvis efterspørgslen) for ringe i Danmark/Skandinavien. 
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2018 kl. 19:31
Prøv at se på Jens Petter Strømmens stænger på Facebook. Han bygger nogle rigtig lækre sager, som er i stil med det, som Finn Sommer byggede.

Du skal søge efter JPS Custom Rods.


Redigeret af dannevang1 - 14 Nov 2018 kl. 19:35
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2018 kl. 21:20
Citat: HSJ

Bruger normalt div. ombyggede Hardy og Fibatube, men til letspin er der mig bekendt nærmest ingen trigger stænger.
vh
Henrik


Hej Henrik

Herhjemme er udvalget i alt fald meget begrænset, men det er lidt bedre i Sverige

St Croix stængerne findes som regel i Sverige, men oftest vil du opleve modeller der er udsolgte. Og prisen starter omkring 2000 kr

Jeg selv var så heldig sidste år og købe en Daiwa dxs 9’6” 4-14 gram fra fishusa efter anbefaling her på siden. Den endte alt inkl på 800 kr

Daiwa laver umiddelbart ikke længere stangen, men har tidligere set lignende stænger i USA

Jeg har desværre aldrig vænnet mig til de lange stænger, hverken da jeg fiskede fastspole, eller nu jeg er skiftet til multihjul

I vinters købte jeg en Royal spirit 7’ 1-6 gram fra aliexpress til 40 dollars inkl forsendelse, en super fin ul triggerstang som jeg er blevet ganske glad for

Hvis jeg en dag falder over en 8’ triggerstang med maksimum kastevægt på 6-10 gram kunne jeg godt finde plads til sådan en

René
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum