Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af fluestang til kyst?

 Besvar Besvar
Forfatter
Vilhelm Ellekrog Weldingh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vilhelmw

Tilmeldt:: 18 Jun 2017
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vilhelmw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Opgradering af fluestang til kyst?
    Sendt: 10 Nov 2018 kl. 17:58
Hejsa
Jeg har en A. Jensen yokanga #6-7 9", med en intermediate WF 7, kan ikke huske serie, men jeg tænkte på om det er en god idé at opgradere til en #8 nu hvor jeg synes jeg kan kaste det stangen formår at give mig, hvilket vil sige ca. 22 meter, når jeg kaster godt vel og mærke:). Vil en klasse 8 stang med WF 8 line give mig mulighed for en meget længere? Synes det er lige kort nok til kysten, ift. når jeg kaster med spinnestang, hvor jeg kaster meeeeeget længere. Eller er det bare mig der er tosset, eller er det på tide til en opgradering?
Mvh Vilhelm:))
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2018 kl. 19:52
Hejsa
Det er dig der er helt tossetSmileSmileSmileSmileSmile

22 m på kysten med en Wf line er ganske fornuftigt og rigeligt til at fange fisk.
Fiskene er ofte tættere på kysten en vi regner med. Claus Eriksen fortæller det så fint i en af havørredernes hemmeligheder.
Og hvis du gerne vild kaste lidt længere så kunne du prøve at gå over til et skydehoved med en monofil skydeline det giver helt sikkert nogle ekstra meter

Hilsen Henrik



Redigeret af master - 10 Nov 2018 kl. 20:26
Til top
Vilhelm Ellekrog Weldingh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vilhelmw

Tilmeldt:: 18 Jun 2017
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vilhelmw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2018 kl. 20:36
Tusind tak Henrik:) Giver noget motivation til bare at give den gas langs kysterne. Har nemlig mest af alt øvet derhjemme og ved andre vande;) 
Mvh Vilhelm
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2018 kl. 21:26
Det kan virke så uoverskuelig at stå der med fluestangen og kigge ud over kysten, og man prøver på at kaste længere og længere for man vil jo ud til fiskene.

Da jeg startede på at fiske med fluen på kysten for en del år siden tænkte jeg lige som dig, og desværre valgte jeg den dyre løsningCry  og da jeg til sidst måtte erkende at der skulle lidt hjælp til søgte jeg på nettet og faldt over denne ung fyr fra Odense der arrangerede kursuser i kyst fiskeri, jeg tilmeldte mig kursuset og fik så meget viden på bare en enkelt weekend at det var helt vild, nu så jeg kysten med helt andre øje
Havde jeg bare startet der ville jeg helt sikker ha sparet en del penge og frustrationer på kysten. 
Han arrangerer stadig kursuser på kysten, og de er bestemt ikke blevet dårligere 
jeg kan kun anbefale at starte i den rækkefølge 
https://seatroutguidefyn.dk/kursus-i-aflaesning-af-kysten/

Mvh
Henrik

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum