Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farvning af skind

 Besvar Besvar
Forfatter
Stefan Lambæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
StefanLambæk

Tilmeldt:: 01 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefanLambæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Farvning af skind
    Sendt: 21 Dec 2018 kl. 22:32
Jeg har farvet lidt forskelligt med udmærket resultat. Jeg bruger Veniards farver og følger anvisningen her: http://www.scandicangler.com/article/indfarvning-af-fjer-og-skind-enkelt-og-let , men er løbet ind i et problem. Jeg har prøvet flere gange at farve kaninskind rødt, som jeg skulle bruge til zonker-vinge. Pelsen tager imidlertid rigtig dårligt imod farven og bliver nærmest lyserødt, hvorimod selve skindet bliver farvet flot rødt.
Nogle forslag til hvad der går galt?
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2018 kl. 23:08
Hej Stefan.

Som udgangspunkt har jeg valgt hele hvide kanin skind, vis jeg har problemer med bestemte farver, og så har jeg de sidste 30 år, lagt skindene i blød i skyllemidel, så de er våde, når de kommer i farvebadet.

Det vil sige, at jeg ligger skindet i blød i håndlunkent vand i ca. 1 døgn, skyller det i rent vand, og trykker det værste vand ud af skindet, og har så et godt øje til den rigtige temperatur + hvor meget eddike, der skal i.

Jeg gør iøvrigt det med Veniard i rød, at jeg har lidt mere farvepulver i badet, end normalt, så plejer skindet at suge farven, så det virkelig er rødt.

Skyllemidlet tager spændingingen af hårene, og fjerner blokerende fedt, og evt. farveoverskud i skindet, er let at skylle ud, når skindet er færdig farvet.

Du skal ikke være bange for, at der er for meget farve i skindet, der kan kun optages en vis mængde farve, resten skal skylles af skindet.

God fornøjelse med farvningen.

Mvh
Per Karlsen
Til top
Stefan Lambæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
StefanLambæk

Tilmeldt:: 01 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefanLambæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2018 kl. 08:42
Hej Per
Tak for svaret. Jeg vil følge dine gode råd og prøve skyllemiddel-tricket.
Glædelig jul fra
Stefan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum