Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Efterlysning.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Efterlysning.
    Sendt: 16 Jan 2019 kl. 13:04
Jeg har i tidernes morgen fået et blink foræret, som viste sig at være særdeles velfangen på kysten.
Det er støbt, med tråd og beklædt med mejerifolie i sølv.

Jeg har haft blinket i flere vægte, og det sidste blink har vejet 21 g.

Jeg er interesseret i at vide, hvad det hedder, og om det fra starten har været i landets butikker.

Det er en del S bøjet, men kaster og går fint.

Er der nogen, der kender blinket?

Beklager billedkvaliten, men det bliver ikke bedre!

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 16 Jan 2019 kl. 13:19
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2019 kl. 13:27
Hej

Kan du huske, om du har fået blinket af nogen fra Kolding?

Der kunne nemlig ligne et hjemmestøbt blink, der blev vist bare blev kaldt for "Sildelook". Jeg mener, at det i formen minder om en Toby uden finner.

Jeg tror, at blinket fik navnet efter folien, der også dengang (ca. 1990?) blev solgt til lystfiskere under navnet "Sildelook". Der var vist endda en artikel i Fiskeavisen om denne folie.

Blinket blev vistnok solgt i lokale butikker som Bents Fiskeri og Steens Jagt og Fiskeri, der begge ikke eksisterer længere. Jeg ved dog ikke, hvem der lavede blinkene, men det var sikkert nogle lokale hjemmestøbere.

Mvh Henrik


Redigeret af Henrik L. - 16 Jan 2019 kl. 13:36
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2019 kl. 14:57
Hej Henrik.

Jeg tror du er inde på noget af det rigtigeWink.

Min svage hukommelse, kunne godt få placeret John Andersen, med det blink her, også Bent fiskegrej, så jo det kunne være spændende, at finde den artikel i Fiskeavisen!

Er blinket fra omtale steder, så er jeg sikker på, at de ikke vejede mere end 16g., da et 21 g blink, sandsynligvis har været for tungt, men i 16g. så er det på plads, og jeg tror, at jeg på et tidspunkt, har haft fingre i et " Sildelook", på de nævnte 16g.

Det kunne være spændende, at hører mere om SildelooketSmile, så er der evt. info og fotos ude blandt forummets medlemmer, så lad os hører om den historie.

Mvh
Per Karlsen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum